Carrefour: Δεν αποχωρεί από την Ελλάδα

Τέλος στις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα στον ελληνικό Τύπο και ήθελαν την Carrefour να αποχωρεί από την ελληνική αγορά ή να μειώνει τη συμμετοχή της στην Carrefour Μαρινόπουλος.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Carrefour: Δεν αποχωρεί από την Ελλάδα
Τέλος στις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα στον ελληνικό Τύπο και ήθελαν την Carrefour να αποχωρεί από την ελληνική αγορά ή να μειώνει τη συμμετοχή της στην Carrefour Μαρινόπουλος επιχειρεί να βάλει ο γαλλικός κολοσσός.
 
Όπως μετέδωσαν τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, ο γαλλικός όμιλος αναφέρει ότι προτίθεται να διατηρήσει την παρουσία του στην Ελλάδα, αρνούμενος φήμες που έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και τον θέλουν να αποχωρεί από τη χώρα.

Αντιθέτως όπως σημειώνεται, η Carrefour και ο Μαρινόπουλος προχώρησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην Carrefour Μαρινόπουλος.

Μία κίνηση η οποία υποστηρίζει, όπως αναφέρεται από τα κεντρικά του γαλλικού ομίλου, τη συνέχιση της λειτουργίας της θυγατρικής του στην Ελλάδα και η οποία εκφράζει παράλληλα τη βούληση της Carrefour να διατηρήσει την επένδυσή της στη χώρα.

Πάντως από τα κεντρικά του γαλλικού κολοσσού δεν διευκρινίζεται ούτε το ύψος της αύξησης ούτε εάν αυτή καλύφθηκε ισομερώς από τους βασικούς μετόχους ήτοι την Carrefour και την πλευρά Μαρινόπουλου.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες «Carrefour» και «Μαρινόπουλος», συνεργάτες εδώ και δύο δεκαετίες στην Ελλάδα και την Κύπρο, ανακοίνωσαν στις αρχές της περασμένης χρονιάς τη δημιουργία κοινοπραξίας για την ανάπτυξη δικτύου υπερμάρκετ και σουπερμάρκετ Carrefour στα Βαλκάνια υπό τη μορφή franchise καθώς και τη μετατροπή του δικτύου των καταστημάτων της Dia στην Ελλάδα σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα ευκολίας (convenience stores) Carrefour.

Πριν από λίγες ημέρες άλλωστε, όπως μετέδωσαν τα διεθνή πρακτορεία εγκαινιάστηκε και το πρώτο κατάστημα Carrefour στην Αλβανία.

Την ίδια ώρα πάντως ο γαλλικός όμιλος συνεχίζει να δέχεται ισχυρές πιέσεις στην ελληνική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πτώση στις πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο ήταν κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη από τη μείωση που είχε καταγραφεί στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, ενώ και σε απόλυτο αριθμό οι πωλήσεις υπολείπονται κατά πολύ αυτών που είχε παρουσιάσει ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας στο β’ τρίμηνο.

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο του έτους υποχώρησαν στα 610 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 8,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 ενώ στις like for like πωλήσεις η πτώση άγγιξε το 9,4%.

Αντίστοιχα σε επίπεδο εννεαμήνου ο τζίρος περιορίσθηκε στα 1,871 δισ. ευρώ καταγράφοντας μείωση 7,3% και 8% στις like for like πωλήσεις.Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους ο τζίρος στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 6,8% στα 1,261 δισ. ευρώ, ενώ η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη στο 7,3% αν η σύγκριση γίνει στα ίδια καταστήματα.

Αντίστοιχα το δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις της Carrefour την Ελλάδα, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 636 εκατ. ευρώ, είχαν σημειώσει μείωση 6,19% ενώ με βάση τα ίδια καταστήματα η πτώση ήταν 6,6%.  

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v