Φουρλής: Σχέδια επί χάρτου για τρία concepts

Έτος δύσκολο όσον αφορά τη ζήτηση, αλλά και χαμηλών επενδυτικών απαιτήσεων χαρακτηρίζει το 2012 ο όμιλος Φουρλή, ο οποίος αναμένει εντός του 2012 τις αποδόσεις των τελευταίων επενδύσεών του στο εξωτερικό.

Φουρλής: Σχέδια επί χάρτου για τρία concepts
Έτος δύσκολο όσον αφορά τις συνθήκες της ζήτησης αλλά και χαμηλών επενδυτικών απαιτήσεων χαρακτηρίζει το 2012 ο όμιλος Φουρλή, ο οποίος αναμένει μέσα στην επόμενη χρονιά την απόδοση των τελευταίων επενδύσεών του στο εξωτερικό και την ενίσχυση των μεριδίων του στην εσωτερική αγορά. Ειδικότερα:

• Για την ΙΚΕΑ στην εσωτερική αγορά αναμένει σταδιακή απόδοση τόσο από το νεότερο κατάστημα των Ιωαννίνων όσο και από την αύξηση των μεριδίων του. Στην τριετία 2008-2011, η δραστηριότητα των ΙΚΕΑ κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από το 12% στο 18%, ενώ το ίδιο διάστημα ο κλάδος επίπλου και οικιακού εξοπλισμού έχασε το 50% της αξίας του.

Η ΙΚΕΑ συνεχίζει να καταγράφει μονοψήφια πτώση πωλήσεων στους 9 μήνες του 2011 σε συγκρίσιμη βάση (χωρίς την προσθήκη του καταστήματος των Ιωαννίνων) και πίεση στο μικτό περιθώριο κέρδους της λόγω της αύξησης των τιμών στα commodities αλλά και της στροφής των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα.

Ωστόσο, κατάφερε να αυξήσει την επισκεψιμότητα κατά 7,9% στο εννεάμηνο, στοιχείο που κρίνεται θετικό από τη διοίκηση όσον αφορά τις μελλοντικές αποδόσεις. Η νεοσύστατη δραστηριότητα της ΙΚΕΑ στη Σόφια προσφέρει, επίσης, θετική προσδοκία στις μελλοντικές αποδόσεις. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, μετά από μία πλήρη χρήση (υπενθυμίζεται ότι εγκαινιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο) το ΙΚΕΑ Σόφιας θα είναι σε επίπεδο EBITDA break even. Τα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός ή δύο ακόμη καταστημάτων στη χώρα, σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, μετά το 2013, γεγονός που δείχνει ότι για το 2012 τουλάχιστον δεν θα υπάρξει σημαντική ανάγκη επενδυτικών κεφαλαίων.

H Intersport σήμερα διαθέτει 78 καταστήματα μαζί με το νεοαποκτηθέν δίκτυο της Τουρκίας, με στόχο να ανέλθει στα 120 σημεία σε βάθος χρόνου. Στο εννεάμηνο πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 18%, αν και η καθαρή κερδοφορία της επηρεάστηκε αρνητικά από την απορρόφηση του δικτύου στην τουρκική αγορά. Το μερίδιό της αυξάνεται στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, και ανέρχεται πλέον σε 16%-17%, τη στιγμή όπου το σύνολο της αγοράς αθλητικών υποχωρεί με ρυθμούς της τάξης του 30%. Η ανάπτυξη στην Ελλάδα πρόκειται να συνεχιστεί με βραδύτερους ρυθμούς και σαφώς πιο επιλεκτικά, ωστόσο είναι χαρακτηριστικό ότι το δίκτυο έχει επιτύχει στη διετία μείωση ενοικίων κατά 35%, περικόπτοντας έτσι σημαντικά τα λειτουργικά κόστη.

• Η νέα δραστηριότητα στον τομέα της μόδας μέσω της New Look στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία, η οποία βρίσκεται σε πιλοτικό ακόμη στάδιο με 4 σημεία πώλησης, είναι επίσης το μελλοντικό στοίχημα του ομίλου στη λιανική. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, σε βάθος χρόνου και πλήρους ωρίμανσης, η δραστηριότητα θα αντιπροσωπεύει ακόμη «μία Intersport» στα μεγέθη του ομίλου, δηλαδή τζίρο περίπου 120 εκατ. ευρώ, με αρκετά καλύτερο μικτό περιθώριο κέρδους. Ήδη, τα πρώτα στοιχεία για τη New Look στη Ρουμανία δείχνουν έντονη επισκεψιμότητα και μέση απόδειξη της τάξης των 15 ευρώ για 1,7 τεμάχιο, γεγονός που πιστοποιεί την ανταγωνιστικότητα της φίρμας.

Όμως, πέρα από τους επιμέρους σχεδιασμούς, η διοίκηση της Φουρλής εκτιμά ότι ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στη συγκυρία είναι το γεγονός πως και τα τρία λιανικά concepts τα οποία αναπτύσσει στηρίζονται σε σχέσεις συνεργασίας με τους βασικούς προμηθευτές. Έτσι, θεωρεί ότι ακόμη και σε παρατεταμένη ύφεση θα έχει την υποστήριξη των συνεργατών της προκειμένου να ισορροπήσει τις όποιες πιέσεις δεχτεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v