Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Delhaize: Ζημιές έναντι κερδών το α΄ τρίμηνο

Ζημιές έναντι κερδών, απόρροια του κόστους αναδιάρθρωσης στις ΗΠΑ και του κλεισίματος καταστημάτων και αύξηση πωλήσεων 5,9%, εμφάνισε ο βελγικός λιανεμπορικός όμιλος Delhaize το πρώτο τρίμηνο του έτους.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Delhaize: Ζημιές έναντι κερδών το α΄ τρίμηνο
Ζημιές έναντι κερδών, απόρροια του κόστους αναδιάρθρωσης στις ΗΠΑ και του κλεισίματος καταστημάτων, αλλά αύξηση πωλήσεων 5,9% εμφάνισε ο βελγικός λιανεμπορικός όμιλος Delhaize το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Αποτέλεσμα οι πωλήσεις του να ανέλθουν στο ύψος των 5,478 δισ. ευρώ από 5,044 δισ. ευρώ και οι ζημιές στα 10 εκατ. ευρώ από κέρδη 126 εκατ. ευρώ που είχε παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο του 2011.

Σε ότι αφορά στην ελληνική αγορά, η ΑΒ Βασιλόπουλος, βραχίονας του Βελγικού ομίλου στη χώρα, κατάφερε να ενισχύσει τα μεγέθη της κόντρα στη βαθιά ύφεση, στην πτώση της κατανάλωσης και στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της, Delhaize Pierre-Olivier Beckers, ο οποίος σχολιάζοντας τα αποτελέσματα πρώτου τρίμηνο του ομίλου ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι «…η δυναμική της Α-Β Βασιλόπουλος, μας δίνει την πεποίθηση ότι η στρατηγική μας αποφέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα».

Αν και ο όμιλος δεν δίνει στη δημοσιότητα την πορεία των οικονομικών μεγεθών της ΑΒ Βασιλόπουλος ξεχωριστά, -εντάσσονται στην γεωγραφική περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και Ασίας- εν τούτοις στη χθεσινή ανακοίνωση του ομίλου επισημαίνεται ότι κατεγράφη αύξηση των εσόδων και του μεριδίου της ΑΒ.

Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι τα έσοδα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ασία αυξήθηκαν 62,4% ως αποτέλεσμα της Delta Maxi. Εξαιρουμένων των μεγεθών της Delta Maxi, τα έσοδα σημείωσαν χαμηλή διψήφια αύξηση.

Σε αυτό συνέβαλε η ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων στη Ρουμανία και η συνεχής αύξηση των εσόδων και του μεριδίου αγοράς της ΑΒ, παρά το πολύ δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στο διπλασιασμό του δικτύου των καταστημάτων της, του τζίρου της αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού της, ακόμη και μέσω εξαγορών.

Επιχειρηματικό πλάνο το οποίο προβλέπει σε βάθος χρόνου τζίρο 3 δισ. ευρώ, από 1,6 δισ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2011, δίκτυο 450-500 καταστημάτων από 251 πού είναι σήμερα και 23.000 υπαλλήλους από 10.438 υπαλλήλους πού εργάζονται σήμερα στην εταιρεία.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η ΑΒ Βασιλόπουλος σκοπεύει να ρίξει ιδιαίτερο βάρος στην περαιτέρω διείσδυσή της στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας ήτοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα και σε ότι αφορά στη συμπρωτεύουσα, ο στόχος είναι ο πενταπλασιασμός του δικτύου της, ήτοι από 14 που διαθέτει σήμερα σε 70 σημεία. Επέκταση η οποία δεν αποκλείεται να γίνει και μέσω εξαγοράς υπάρχουσας αλυσίδας που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

Παράλληλα με τη διεύρυνση της παρουσίας της στην εσωτερική αγορά, η αλυσίδα θα συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη ένταση να επενδύει στις τιμές της αλλά και στην ενίσχυση της εικόνας των ελληνικών προϊόντων τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος.

Σημειώνεται ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η αλυσίδα σε συνδυασμό με την περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, και τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, περιλαμβάνεται στο φετινό επενδυτικό πρόγραμμά, το οποίο θα φθάσει τα 100 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο