Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Coca Cola 3E: Διεύρυνση ζημιών το α΄ τρίμηνο

Ζημίες υψηλότερες του αναμενομένου ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Coca Cola 3Ε, λόγω της κατάστασης της οικονομίας στην Ελλάδα και στην Ιταλία καθώς και των υψηλότερων τιμών των εμπορευμάτων.

Coca Cola 3E: Διεύρυνση ζημιών το α΄ τρίμηνο
Ζημίες υψηλότερες του αναμενομένου ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Coca Cola 3Ε, λόγω της κατάστασης της οικονομίας στην Ελλάδα και στην Ιταλία καθώς και των υψηλότερων τιμών των εμπορευμάτων.

Συγκεκριμένα, η εταιρία εμφάνισε συγκρίσιμες καθαρές ζημίες 19 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 14,2 εκατ. ευρώ που ανέμεναν αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters.

Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1%, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2% το πρώτο τρίμηνο του 2012. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ κατέγραψε πτώση 2% στις ανεπτυγμένες και 3% στις αναδυόμενες αγορές.

Κύρια στοιχεία των αποτελεσμάτων

- Πωλήσεις: Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1%, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε 2% το πρώτο τρίμηνο του 2012. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ κατέγραψε πτώση 2% στις ανεπτυγμένες και 3% στις αναδυόμενες αγορές.

- Κατηγορίες προϊόντων: Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ οι πωλήσεις των ποτών ενέργειας αυξήθηκαν 6%. Οι πωλήσεις των εμφιαλωμένων νερών και χυμών μειώθηκαν 6% και 5% αντίστοιχα.

- Brands: Οι πωλήσεις των προϊόντων με το σήμα Coca Cola κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τον συνολικό όγκο πωλήσεων του ομίλου. Οι πωλήσεις της Coca Cola regular αυξήθηκαν 3% ενώ της Coca Cola Zero 10%.

- Αύξηση του μεριδίου αγοράς: Αυξήσαμε ή διατηρήσαμε τα μερίδιά μας σε όγκο στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στις περισσότερες από τις χώρες μας, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Ρωσσίας, της Ουκρανίας και της Βουλγαρίας.

- Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη: Οι πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων αντιστάθμισαν πλήρως την αύξηση στο συνολικό κόστος των πρώτων υλών για το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης των τελευταίων σε σχέση με την περσινή περίοδο ήταν πολύ υψηλότερος από αυτόν των εσόδων. Ωστόσο, ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων, οι υψηλότερες λειτουργικές δαπάνες και οι δυσμενείς μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών λειτούργησαν συνδυαστικά εις βάρος των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών τα οποία μειώθηκαν κατά 29 εκατ.

- Ελεύθερες ταμειακές ροές και κεφαλαιουχικές δαπάνες: Oι ελεύθερες ταμειακές εκροές ανήλθαν στα 32 εκατ., βελτιωμένες κατά 35 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, παρά τη μειωμένη κερδοφορία. Για την τριετία 2012-2014 σκοπεύουμε να επενδύσουμε 1,45 δισ. ευρώ σε σωρευτικές κεφαλαιουχικές δαπάνες, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές αναμένεται να κυμανθούν στο 1,45 δισ.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:

«Καταφέραμε να επιτύχουμε αύξηση των καθαρών εσόδων σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων εν μέσω ενός δυσχερούς εξωτερικού περιβάλλοντος, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να καταγράφουν αύξηση κατά 3%, χωρίς να συνυπολογίζουμε την επίδραση του υπερπληθωρισμού στη Λευκορωσία. Επίσης, συνεχίσαμε να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά αυξάνοντας ή διατηρώντας το μερίδιό μας στις περισσότερες από τις χώρες μας. Τα προϊόντα με το σήμα Coca Cola σημείωσαν αύξηση πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριοτήτων μας.

Η οικονομική αβεβαιότητα παραμένει σε όλες τις αγορές της Ε.Ε. όπου δραστηριοποιούμαστε, ενώ βρισκόμαστε αντιμέτωποι με συνεχείς πιέσεις από τις αυξήσεις των τιμών πρώτων υλών, των οποίων ο ετήσιος ρυθμός αύξησης έφτασε στο απώγειό του το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, η έμφασή μας σε πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων, καθώς και η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας, σε συνδυασμό με την ισχυρή κεφαλαιακή μας επάρκεια, μας δίνουν την πεποίθηση ότι η εφαρμογή της στρατηγικής μας θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων και στη δημιουργία ισχυρών ελεύθερων ταμειακών ροών κατά το 2012.

Καθεμία από τις είκοσι οκτώ χώρες μας παρουσιάζει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό να επενδύουμε στα προϊόντα μας και σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση των εσόδων, στη βελτιστοποίηση της κοστολογικής βάσης και στη βελτίωση της παραγωγικότητας. Οι κινήσεις αυτές μας επιτρέπουν να τοποθετηθούμε με τέτοιον τρόπο στην αγορά ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν την περίοδο ανάκαμψης


Οι προοπτικές

Στην ανακοίνωση η εταιρία αναφέρει: "Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012 παρατηρούμε τη συνέχιση των ιδιαίτερα δύσκολων εμπορικών συνθηκών στις περισσότερες από τις αγορές μας, γεγονός που αντανακλά τη συνεχιζόμενη μακροοικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη, τις απεργίες στη Νιγηρία και το ψύχος που έπληξε τις περισσότερες χώρες της κεντροανατολικής Ευρώπης όπου δραστηριοποιούμαστε. Παρά το γεγονός ότι το εύρος των μέτρων λιτότητας που εφαρμόζονται στις αγορές μας διαφέρει, αναμένουμε ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα το 2012.

Συνεχίζουμε να αναμένουμε υψηλής τάξης μονοψήφια αύξηση του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο για το σύνολο του έτους, κυρίως λόγω των τιμών ζάχαρης στην Ε.Ε. Ως εκ τούτου, αναμένουμε βελτίωση της τάσης που παρατηρήθηκε το πρώτο τρίμηνο. Η στρατηγική αύξησης των εσόδων μας εστιάζεται στην πλήρη ανάκτηση της συνολικής αύξησης στο κόστος πρώτων υλών, σε απόλυτα ποσά, όπως έγινε και το πρώτο τρίμηνο.

Η ιδιαίτερη έμφαση στην εμπορική στρατηγική μας και η άριστη εφαρμογή της στην αγορά μάς διαφοροποιούν έναντι του ανταγωνισμού και μας επιτρέπουν να αυξήσουμε ή να διατηρήσουμε τα μερίδια αγοράς μας. Η στρατηγική μας προκειμένου να διαθέτουμε το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής είναι απολύτως αναγκαία σε αυτό το περιβάλλον, ώστε να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά. Επιδίωξή μας είναι να βελτιώσουμε τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ετήσια βάση και σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, παράλληλα με την ενίσχυση ή τη διατήρηση της θέσης μας στην αγορά.

Οι στόχοι μας σε κάθε κατηγορία αναψυκτικών για το 2012 είναι ξεκάθαροι και ευθυγραμμισμένοι με εκείνους των συνεργατών μας στην πορεία ανάπτυξης, της The Coca Cola Company. Η βασική προτεραιότητα είναι η αύξηση του όγκου πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς σε αξία στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, με τα έσοδα να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι ο όγκος πωλήσεων. Στην κατηγορία των χυμών, ακολουθούμε επιλεκτική προσέγγιση ανά χώρα, εστιάζοντας στο δίκτυο άμεσης κατανάλωσης και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, στόχος μας είναι η αύξηση της αξίας με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων, εστιάζοντας στις συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης και τα βασικά σήματά μας, καθώς και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης.

Ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των καταναλωτών μας και παράλληλα συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας ελέγχοντας ταυτόχρονα την κοστολογική μας βάση. Το πρόγραμμα για τη δημιουργία κέντρου shared services θα επεκταθεί, καθώς περισσότερες χώρες θα ενταχθούν σε αυτό. Η υλοποίηση της πλατφόρμας SAP Wave 2 προχωρά κανονικά και σχεδιάζουμε την εφαρμογή της πλατφόρμας στη μεγαλύτερη αγορά μας, τη Ρωσία, τον Ιανουάριο του 2013.

Αναμένουμε έξοδα περίπου 50 εκατ. σε πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης για το 2012, οι οποίες αναμένεται να αποφέρουν σε ετησιοποιημένη βάση οφέλη 35 εκατ. από το 2013 και εξής. Επίσης, αναμένουμε οι πρωτοβουλίες που ελήφθησαν το 2011 και αυτές που υλοποιούνται το 2012 να αποφέρουν συνολικά οφέλη περίπου 40 εκατ. ευρώ το 2012. Συνεχίζουμε να αναζητούμε ευκαιρίες για περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας.

Με βάση τις τωρινές ισοτιμίες, αναμένουμε αρνητικό αντίκτυπο από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά το 2012, παρά την ανατίμηση κάποιων από τα βασικά νομίσματά μας ως προς το ευρώ στο πρώτο τρίμηνο.

Επίσης, αναμένουμε ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα να κυμανθεί σε ποσοστό περίπου 25%-27%.

Εμμένουμε σταθερά στον στόχο μας για χρηματοοικονομική πειθαρχία στη διαχείριση του κεφάλαιου κίνησης. Οι στόχοι μας για ελεύθερες ταμειακές ροές και κεφαλαιουχικές δαπάνες για την τριετία που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2014 παραμένουν στο 1,45 δισ.

Κατά την ετήσια γενική συνέλευση, που θα λάβει χώρα στις 25 Ιουνίου 2012, θα υποβληθεί για έγκριση εισήγηση για επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους μας ύψους 0,34 ευρώ ανά μετοχή. Η επιστροφή κεφαλαίου θα χρηματοδοτηθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου και αναμένεται να καταβληθεί τον Αύγουστο. Επίσης, σκοπεύουμε να ζητήσουμε την έγκριση των μετόχων προκειμένου να προχωρήσουμε σε πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών.

Οι οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη παραμένουν ευμετάβλητες και διαφέρουν σε κάθε αγορά μας. Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιθανό ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε πολλές από τις αγορές μας να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα κατά το 2012. Επιπλέον, αντιμετωπίζουμε αύξηση του κόστους πρώτων υλών, κυρίως της ζάχαρης. Ωστόσο, η επιτυχία των πρωτοβουλιών αύξησης των εσόδων μέσω της στρατηγικής μας, προκειμένου να διαθέτουμε το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής, η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη στο σημείο πώλησης από τους πωλητές μας, ο έλεγχος του κόστους, οι ισχυρές ταμειακές ροές και η ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια μας δίνουν την πίστη ότι θα επιτύχουμε τους στόχους μας σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον.

Πιστεύουμε ότι τα στοιχεία αυτά θα μας επιτρέψουν να αναπτυχθούμε περαιτέρω και να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στις, με υψηλές προοπτικές ανάπτυξης, χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε".


**** Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Coca Cola δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο