Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ:Πτώση 3,3% στον όγκο πωλήσεων στο 3ο τρίμηνο

Καμπανάκι για τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει από εδώ και πέρα η ΦΑΓΕ αποτελεί η πορεία του τρίτου τριμήνου του έτους, κατά τη διάρκεια του οποίου καταγράφηκε αρνητικό πρόσημο.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ:Πτώση 3,3% στον όγκο πωλήσεων στο 3ο τρίμηνο
Καμπανάκι για τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει από εδώ και πέρα η ΦΑΓΕ για να αναστρέψει την αρνητική πορεία του όγκου των πωλήσεών της και να αντέξει στον διεθνή ανταγωνισμό, αποτελεί η πορεία του τρίτου τριμήνου του έτους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η γαλακτοβιομηχανία, η οποία στις αρχές Οκτωβρίου μετέφερε την έδρα της στο Λουξεμβούργο, ο όγκος πωλήσεών της στο τρίτο τρίμηνο μειώθηκε 3,3%, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Την ίδια στιγμή, πάντως, οι πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν 13,1%.

Τα πρώτα σημάδια είχαν φανεί ήδη από το δεύτερο τρίμηνο, οπότε είχε σημειωθεί ανακοπή του εντυπωσικού ρυθμού ανόδου.

Όπως είχε γράψει τότε το Euro2day, ο ρυθμός ανόδου των πωλήσεών της στο δεύτερο τρίμηνο και κατ’ επέκταση στο πρώτο εξάμηνο υπολειπόταν αυτού που είχε παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης.

Συγκεκριμένα, στο τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 115,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 13,1%. Με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να έχουν αυξηθεί 42,7%, στην ιταλική αγορά 29% και 15,6% στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ πτώση 19,9% σημειώθηκε στην ελληνική αγορά.

Αντιθέτως, οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν 3,3%. Η μείωση αυτή αντανακλά την αύξηση των πωλήσεων του ομίλου σε όγκο στις διεθνείς αγορές, με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα και την περαιτέρω υποχώρηση στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, στις ΗΠΑ ο όγκος πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 29,9%, μόλις 1,7% στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και 19,3% στην ιταλική, ενώ πτώση 27,4% κατέγραψε στην ελληνική αγορά.

Σε αξία, πάντως, οι πωλήσεις του ομίλου στις διεθνείς αγορές ενισχύθηκαν κατά 37,1% και αντιπροσωπεύουν πλέον το 70,3% του συνόλου.

Σε επίπεδο εννεαμήνου, ο τζίρος σε αξία σημείωσε άνοδο 11,7%. Κινητήριος μοχλός για μία ακόμη περίοδο οι αγορές των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας, εν αντιθέσει με την εσωτερική αγορά στην οποία ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας συνέχισε να συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς.

Σε ό,τι αφορά τα καθαρά της κέρδη, ανήλθαν στα 79,1 εκατ. ευρώ (3,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011), γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αναγνώριση της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης ύψους 62,3 εκατ. ευρώ και στη βελτίωση των κερδών προ φόρων κατά 14,6 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 324 εκατ. ευρώ, ευρώ ωθούμενες από την αύξηση 43,6% των πωλήσεων στην αγορά των ΗΠΑ και στην ενίσχυσή τους κατά 23,8% στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και κατά 37% στην ιταλική αγορά.

Αντιθέτως, πτώση 22% σημείωσαν στην ελληνική αγορά

Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις σε όγκο ενισχύθηκαν 39,9%, 11,1% στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και 30,6% στην ιταλική αγορά. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις του ομίλου στις διεθνείς αγορές να αντιπροσωπεύουν πλέον το 69,1% των συνολικών πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με 55,7% το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2011.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v