Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελληνικές "νίκες" στα αναψυκτικά

Αντιστάσεις σε μια πτωτική αγορά δείχνουν τα τοπικά brands των Λουξ Μαρλαφέκας και ΕΨΑ. Κερδίζουν έδαφος έναντι των πολυεθνικών εν μέσω κρίσης. Τα μερίδια αγοράς στην κατηγορία των αναψυκτικών.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Ελληνικές νίκες στα αναψυκτικά
Αντιστάσεις σε μια πτωτική αγορά δείχνουν τα τοπικά brands των Λουξ Μαρλαφέκας και ΕΨΑ.

Μπορεί τα μερίδια των δύο αυτών τοπικών παικτών να υπολείπονται σημαντικά του ποσοστού που απολαμβάνει ο market leader του κλάδου, η Coca Cola Hellenic, ωστόσο σταθερά κερδίζουν πόντους και χώρο στο ράφι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με τη Λουξ να εποφθαλμιά τη θέση της Pepsico, η οποία συνεχίζει να χάνει σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά.

Έτσι, τη στιγμή που η αγορά αναψυκτικών υποχωρεί πάνω από 8%, ο πόλεμος μεταξύ μικρών και μεγάλων εντείνεται, με τους τοπικούς παίκτες να κερδίζουν τη μάχη του καταναλωτή.

Ειδικότερα, η πατρινή εταιρεία αναψυκτικών Λουξ Μαρλαφέκας, σύμφωνα με τη διοίκησή της, διατηρεί τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση (πορτοκαλάδες, λεμονάδες κ.τ.λ.) πίσω από την Coca Cola Hellenic, η οποία ως market leader του κλάδου δέχεται και τις μεγαλύτερες πιέσεις σε αυτό το κομμάτι.

Συγκεκριμένα, το δίμηνο Αυγούστου - Σεπτεμβρίου το μερίδιο της εταιρείας στην υποκατηγορία αναψυκτικών, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, διαμορφώθηκε στο 17,2% (από 15,8% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν), ενώ για το 2013 στοχεύει σε μερίδιο 20%. Αντίθετα, το μερίδιο της Coca Cola Hellenic για την ίδια κατηγορία προϊόντων, με βάση πληροφορίες, υποχώρησε από το 47,4% στο 41,2% και της Pepsico συρρικνώθηκε στο 11,2% από 15,2%. Ταυτόχρονα, το ποσοστό της ΕΨΑ ενισχύθηκε στο 5,8% από 4% που ήταν έναν χρόνο πριν.

Ανάλογη εικόνα και στο σύνολο της κατηγορίας αναψυκτικών (στα οποία περιλαμβάνονται και τα αναψυκτικά τύπου cola), με το μερίδιο της Λουξ να διαμορφώνεται πλέον στο 5,8% από 5% και της Coca Cola Hellenic στο 70,4% από 74,2%. Το ποσοστό της Pepsico άγγιξε το 8,3% από 8,4%, ενώ της ΕΨΑ ανήλθε στο 1,9% από 1,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Ελαφρά πτωτικά κινούνται και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων υποχώρησε στο 6,6% από 6,8%.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της Λουξ Μαρλαφέκας, οι πωλήσεις της εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα επίπεδα των 24,5-25 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12-14% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Εξέλιξη η οποία αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στην έντονη πολιτική προωθητικών ενεργειών που ακολουθεί και στις μειώσεις τιμών που έχει προχωρήσει.

Αναφορικά με την επένδυση ύψους 33 εκατ. ευρώ για τη νέα μονάδα παραγωγής, η οποία έχει ενταχθεί στον επενδυτικό νόμο, η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε επαφές τόσο με πιστωτικά ιδρύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό όσο και με ξένους επενδυτές προκειμένου να χρηματοδοτηθεί μέρος της επένδυσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v