Κ.Α.: Φεύγουν 560 χωρίς αποζημιώσεις

Μείωση του προσωπικού κατά περίπου 50%, οριζόντια περικοπή μισθών κατά 17% και μείωση του στόλου προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο επιβίωσης των Κυπριακών Αερογραμμών που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο.

Κ.Α.: Φεύγουν 560 χωρίς αποζημιώσεις
Δραματικές χαρακτηρίζουν τις αποφάσεις για τους εργαζόμενους στις Κυπριακές Αερογραμμές οι ηγεσίες των συντεχνιών, καθώς το σχέδιο επιβίωσης της εταιρείας που ενέκρινε χθες το υπουργικό συμβούλιο προβλέπει μείωση του αριθμού του προσωπικού περίπου στο 50%, όπως μεταδίδει το StockWatch.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της εταιρείας Σταύρο Σταύρου, από τους 1.000 εργαζόμενους που είναι σήμερα στην εταιρεία φεύγουν 560.

Επίσης, μειώνεται ο στόλος της εταιρείας από 10 αεροσκάφη συν 1 εφεδρικό σε 6 αεροσκάφη συν 1 εφεδρικό.

Επιπρόσθετα, αυξάνονται οι περικοπές μισθών από 8% σε 17% και η μείωση των απολαβών θα είναι οριζόντια και όχι κλιμακωτή.

Το υπουργικό συμβούλιο απέρριψε την παραχώρηση χαριστικών αποζημιώσεων, ενώ από την 1η Μαΐου αλλάζει το καθεστώς του ταμείου προνοίας καθώς το κράτος δεν θα παρέχει καμία εγγύηση. Επίσης, στο ταμείο προνοίας θα συνεισφέρουν και τα δύο μέρη, τόσο οι εργαζόμενοι όσο και η εταιρεία.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Κ.Α., Σταύρος Σταύρου, που μίλησε στο κρατικό ραδιόφωνο, ανέφερε ότι οι λίστες με τα ονόματα αυτών που θα αποχωρήσουν είναι έτοιμες, αλλά θα δημοσιοποιηθούν μόνο όταν θα επέλθει συμφωνία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων.

Σημείωσε ότι εντός των λίγων ημερών θα πρέπει να φύγουν 351 άτομα αμέσως και άλλα 209 μέχρι τα τέλη Απριλίου.

Με τη μείωση του αριθμού των αεροσκαφών, είπε, μειώνεται και ο αριθμός των πληρωμάτων, πιλότων και αεροσυνοδών.

Ο κ. Σταύρου επισήμανε ότι «αν δεν είχε ληφθεί η χθεσινή απόφαση από το υπουργικό συμβούλιο δεν θα υπήρχαν σήμερα Κ.Α.».

Εξήγησε ότι για δύο αεροσκάφη θα καταβληθεί προσπάθεια να υπενοικιαστούν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών μαζί με τα πληρώματά τους.

Το εργατικό κόστος των πληρωμάτων αυτών, σημείωσε, θα καλύπτεται από τις εταιρείες που θα υπενοικιάσουν τα δύο αεροσκάφη.

Ο πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ - ΣΕΚ Ανδρέας Πιερίδης χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα την πλέον τραγική στην ιστορία των Κυπριακών Αερογραμμών.

«Το προσωπικό», είπε, «καλείται για άλλη μία φορά να αναλάβει όλο το βάρος των επιπτώσεων στους ώμους του, με αποχωρήσεις και περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς του».

Εξέφρασε την έκπληξή του για την απόφαση να γίνουν οριζόντιες περικοπές στις απολαβές των εργαζομένων, στοιχείο το οποίο ποτέ δεν είχε τεθεί στις διαπραγματεύσεις.

Ο κ. Πιερίδης τόνισε ότι με τη χθεσινή απόφαση του υπουργικού συμβουλίου γίνονται σοβαρές διαφοροποιήσεις στα κατοχυρωμένα ταμεία προνοίας του προσωπικού.

«Υπάρχει μία πλήρης αποδιοργάνωση του ταμείου προνοίας των υπαλλήλων, το οποίο ήταν κατοχυρωμένο, με την κυβέρνηση να επικαλείται το έλλειμμα που υπάρχει και αξιώνει πλήρη κατάργηση του υφιστάμενου και εφαρμογή νέου», ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ.

«Μέχρι σήμερα», σημείωσε, «ήταν εγγυημένο και τώρα ζητούν να γίνει αναλογιστική μελέτη. Για το υφιστάμενο ταμείο προνοίας θα υπάρξει κατοχύρωση, αλλά από την 1 Μαΐου θα πρέπει να μπει σε νέα βάση με συνεισφορά των εργαζομένων και του εργοδότη, αλλά χωρίς να είναι κατοχυρωμένο».

«Να λάβετε υπόψη ότι το ταμείο των υπαλλήλων των Κ.Α. θα δεχθεί το κούρεμα που θα αποφασιστεί για τις καταθέσεις πέραν των €100 χιλ.».

«Είναι τραγικές στιγμές και είναι η ώρα που όσο πιο λίγο μιλάς και όσο περισσότερα κάνεις είναι πιο σοφό», παρατήρησε ο κ. Πιερίδης.

Διερωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση απέρριψε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που παραχωρούνται σε σχέδια πρόωρης αφυπηρέτησης, από τη στιγμή που υπήρξε απόφαση από το προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της συντεχνίας των πιλότων ΠΑΣΥΠΙ, Πέτρος Σουπουρής, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η κυβέρνηση έδωσε φιλί ζωής στις Κυπριακές Αερογραμμές, ωστόσο επισήμανε πως οι εργαζόμενοι καλούνται άδικα και χωρίς να έχουν οι ίδιοι ευθύνη να πάρουν στους ώμους τους το βάρος των απολύσεων και της μείωσης των απολαβών τους.

Κάλεσε το υπουργικό συμβούλιο να τερματίσει τις υπηρεσίες όλων εκείνων που έπαιρναν τις λανθασμένες, κατά την άποψή του, αποφάσεις, που οδήγησαν την εταιρεία σε αυτήν τη δεινή κατάσταση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v