Μαρινόπουλος: Μπήκε και στην πώληση τσιγάρων

Σε συνεργασία με χονδρεμπόρους καπνικών προϊόντων έχει προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Μαρινόπουλος. Έχει ήδη τοποθετήσει ειδκά stand πώλησης προϊόντων καπνού σε επιλεγμένα καταστήματα.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μαρινόπουλος: Μπήκε και στην πώληση τσιγάρων
Το τελευταίο οχυρό έπεσε. Πλέον οι καπνιστές θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν τα τσιγάρα τους εκτός από τα περίπτερα και από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Το βάπτισμα του πυρός σε αυτήν τη νέα για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατηγορία προϊόντων έλαβε εδώ και λίγες ημέρες η αλυσίδα Μαρινόπουλος. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες σε συνεργασία με χονδρεμπόρους καπνικών προϊόντων και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη τοποθετήσει μέσα σε επιλεγμένα καταστήματά της ειδικά stand πώλησης προϊόντων καπνού.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη, δηλαδή η πώληση καπνικών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ήταν αναμενόμενη, μετά τη ρύθμιση που είχε προωθηθεί την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα καπνού μπορούν να πωλούνται από υπεραγορές τροφίμων και να τοποθετούνται σε κλειστές προθήκες μετά τα ταμεία, προσβάσιμες για τον καταναλωτή με τη μεσολάβηση υπαλλήλου.

Αν και αναμενόμενη, η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ανατροπές στο παραδοσιακό κανάλι πώλησης καπνικών (περίπτερα, μικρά σημεία λιανικής) αλλά και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις καπνοβιομηχανίες και στο χονδρεμπόριο καπνικών προϊόντων.

Από τη μία πλευρά, τα περίπτερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου στο Euro2day, χάνουν ένα βασικό εργαλείο της δουλειάς τους. Σημειώνεται ότι το 60,5% των αγορών των καταναλωτών από το περίπτερο αφορά τσιγάρα και άλλα καπνικά είδη (χαρτάκια, φίλτρα, αναπτήρες κ.λπ.). Από την άλλη πλευρά, όσες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιλέξουν να εισέλθουν εμπορικά και σε αυτήν την κατηγορία αποκτούν έναν πρόσθετο όγκο πωλήσεων. Την ίδια ώρα, οι καπνοβιομηχανίες αποκτούν ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους και οι χονδρέμποροι μια νέα αγορά. Βέβαια κλειδί για όλους τους κρίκους της αλυσίδας, για άλλους λιγότερο και για άλλους περισσότερο, είναι ο χρόνος πληρωμής και φυσικά το περιθώριο κέρδους.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την απελευθέρωση πώλησης των καπνικών προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι περιπτεράδες έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τις προϋποθέσεις αδειοδότησης για τη λειτουργία περιπτέρων.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θα καθορίζονται οι θέσεις των περιπτέρων, ενώ μόνο το 30% αυτών θα παραχωρείται σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και σε πολυτέκνους, με βάση εισοδηματικά κριτήρια.

Η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης των λοιπών θέσεων των περιπτέρων θα γίνεται με δημοπρασία, ο χρόνος παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης των θέσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 10 έτη, ενώ απαγορεύεται η αναμίσθωση, η υπεκμίσθωση και η εν γένει περαιτέρω παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης σε τρίτους.

Σε ό,τι φορά τις υφιστάμενες άδειες, αυτές διατηρούνται σε ισχύ και δεν μεταβιβάζονται, ούτε κληρονομούνται, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2014 οι δικαιούχοι αυτών υπόκεινται σε υποχρέωση καταβολής τέλους για τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνει η κατασκευή του περιπτέρου.

Η ανακοίνωση της Μαρινόπουλος Α.Ε.

Η Μαρινόπουλος Α.Ε. εισέρχεται σε μία νέα κατηγορία προϊόντων βασιζόμενη στις πρόσφατες αλλαγές περί απελευθέρωσης επιμέρους αγορών του λιανεμπορίου στις οποίες προχώρησε πρόσφατα η κυβέρνηση.

Ειδικότερα, πρόκειται για τα προϊόντα καπνού τα οποία λανσάρονται πιλοτικά στα πρώτα καταστήματα και αμέσως μετά το Πάσχα θα αρχίσουν να τοποθετούνται βάσει συγκεκριμένου πλάνου στα πρώτα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.

Στόχος της Μαρινόπουλος Α.Ε. σε διάστημα 2 μηνών είναι να καθιερωθεί σε αυτή την αγορά με 250 καταστήματα και επί της ουσίας με τα υπερμάρκετ Carrefour και τα σούπερ μάρκετ Carrefour Μαρινόπουλος.

Η προμήθεια των προϊόντων καπνού θα γίνεται από τα δίκτυα χονδρικής της σχετικής αγοράς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Μαρινόπουλος Α.Ε., Jerome Loubere, σχολιάζοντας την ανωτέρω εξέλιξη δήλωσε ότι: «Η απόφαση της εταιρίας να εισέλθει στην κατηγορία αυτή θα στηρίξει την γενικότερη προσπάθειά της για μια θετική πορεία μέσα στο 2013 χρονιά η οποία λόγω της ύφεσης αξιολογείται δύσκολη για το λιανεμπόριο συνολικά, ενώ εντάσσεται στη στρατηγική απόφασή της να επεκταθεί σε κάθε κατηγορία προϊόντων που θα απελευθερωθεί από εδώ και στο εξής».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v