Nestle Ελλάς:Αύξηση τζίρου, στα 14,8 εκ. τα κέρδη

Η Nestle Hellas κατάφερε πέρυσι να ενισχύσει τον τζίρο της, έστω οριακά, και τα EBITDA, ενώ τα αποτελέσματα της επιβαρυνθήκαν από τον φορολογικό έλεγχο των χρήσεων 2008-2009.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Nestle Ελλάς:Αύξηση τζίρου, στα 14,8 εκ. τα κέρδη
Αντιστάσεις σε μια αγορά η οποία εξακολουθεί να δέχεται πιέσεις ως αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών και της βαθιάς ύφεσης, επέδειξε για μια ακόμη χρονιά η Nestle Ελλάς.

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές της καταστάσεις η εταιρεία κατάφερε πέρυσι να ενισχύσει τον τζίρο της, έστω και οριακά, και τα EBITDA. Tα αποτελέσματα της επιβαρυνθήκαν από τον φορολογικό έλεγχο των χρήσεων 2008-2009.

Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών (πωλήσεις) ανήλθε πέρυσι στα 434,489 εκατ. ευρώ από 424,987 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στο ύψος των 14,791 εκατ. ευρώ από 17,879 εκατ. ευρώ.
 
Τα EBITDA ανήλθαν στα 61,845 εκατ. ευρώ από 59,277 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν την εξεταζόμενη χρονική περίοδο στα 26,712 εκατ. ευρώ έναντι 31,535 εκατ. ευρώ το 2011.

Σε ότι αφορά στις συνολικές αποσβέσεις αυτές ήταν 20,642 εκατ. ευρώ από 14,343 εκατ. ευρώ το 2011 οι δε χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα το 2012 διαμορφώθηκαν σε 14,333 εκατ. ευρώ έναντι 13,510 εκατ. ευρώ.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα αποτελέσματα επιβαρυνθήκαν με ποσόν 3,5 εκατ. ευρώ αναφορικά με το φορολογικό έλεγχο της εταιρείας των χρήσεων 2008-2009. Επίσης έχουν επιβληθεί επιπρόσθετες επιβαρύνσεις φορολογίας χαρτοσήμου ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ για τις οποίες εκκρεμεί απόφαση της επιτροπής.

Εν τω μεταξύ πέρυσι οι μέτοχοι της εταιρείας πραγματοποίησαν αύξηση και ταυτόχρονα μείωση κεφαλαίου λόγω αρνητικών ιδίων κεφαλαίων στη χρήση του 2011. Επίσης στη χρήση του 2012 καταχωρήθηκε πρόβλεψη απομείωσης της συμμετοχής της στην εταιρεία Nestle Waters Direct ύψους 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Τέλος κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρήση πραγματοποιήθηκε η εξαγορά του κλάδου παιδικής διατροφής από την εταιρεία Pfizer τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως και η εταιρεία κατέβαλε ποσό 839 χιλιάδων ευρώ ως υπεραξία.

Για την τρέχουσα χρήση η εταιρεία επιδιώκει να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές ευρύ φάσμα καινοτόμων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. 


Νέες επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ από τον κλάδο του παγωτού

«Ουδέποτε κάποιος στον όμιλο αμφισβήτησε την παρουσία μας εδώ και ουδέποτε υπήρξε σκέψη να σταματήσουμε την ροή χρημάτων για επενδύσεις στην ελληνική αγορά, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που βίωσε η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια και τη δραματική συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών».
 
Αυτό δήλωσε χθες ο γενικός διευθυντής του κλάδου παγωτού της Nestle Ελλάς κ. Δημήτρης Κοντογεώργος μιλώντας σε δημοσιογράφους, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Δέσμευση η οποία μεταφράζεται και έμπρακτα τόσο στις επενδύσεις που έχει υλοποιήσει όλα αυτά τα χρόνια, όσο και στις επενδύσεις που έχει δρομολογήσει για τη φετινή χρονιά.

Σημειώνεται ότι εφέτος η εταιρεία θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής αλλά και την ανανέωση των ψυγείων, ανεβάζοντας έτσι το ποσό των συνολικών επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα στο ποσό των 40 εκατ. ευρώ.

Για την πορεία της αγοράς τη φετινή χρονιά ο κ. Κοντογεώργος εμφανίσθηκε αισιόδοξος, λόγω και της εκτιμώμενης αύξησης του τουριστικού ρεύματος, αλλά και της βελτίωσης της ψυχολογίας των καταναλωτών σε σχέση με πέρυσι.

Υπό αυτές τις εκτιμήσεις και σε συνδυασμό αφ' ενός με τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων της εταιρείας με 10 κωδικούς, μεταξύ των οποίων και παγωτό με γιαούρτι, αλλά και της απόφασης της να διατηρήσει τις τιμές στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και να ενισχύσει την γκάμα των οικονομικών της κωδικών που πωλούντι από 0,50 – 1 ευρώ, η εταιρεία στοχεύει σε άνοδο των πωλήσεων της.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen η οποία ας σημειωθεί ότι δεν μετρά τα νησιά πλήν της Κρήτης, η αγορά παγωτού κατέγραψε άνοδο 8% και άγγιξε τα 229 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά στο μερίδιο της εταιρείας αυτό ανήλθε στο 31,2%, στο 22,9% ήταν το μερίδιο της Algida, στο 17,7% της ΕΒΓΑ ενώ στο 18% διαμορφώθηκε το μερίδιο των παγωτών ιδιωτικής ετικέτας.

Εν τω μεταξύ σε προϊοντικό επίπεδο η νέα τάση κατανάλωσης παγωμένου γιαουρτιού οδήγησε την Νestle στην δημιουργία του NIRVANA Yogurt σε δύο γεύσεις.

Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Παγωτού της εταιρείας, κ. Δημήτρης Κοντογεώργος: «το NIRVANA Yogurt με ελληνικό γιαούρτι παράγεται στο εργοστάσιο της Nestle στον Ταύρο και κυκλοφορεί σε δυο γεύσεις, ΝIRVANA Yogurt Dark Cookies & NIRVANA Yogurt Forest Fruits». Εκτίμησε δε ότι «αυτή η καινοτομία θα ικανοποιήσει τους καταναλωτές μας και θα στηρίξει τη γενικότερη προσπάθεια του κλάδου για μία θετική πορεία μέσα στο 2013».

Προμηθευτής του γιαουρτιού για την παρασκευή του “Nirvana Yogurt” είναι η ΜΕΒΓΑΛ, ενώ ήδη εξάγεται στην Ισπανία.

Σημειώνεται επίσης ότι οι εξαγωγές αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι στη δραστηριότητα της εταιρείας, αφού περίπου το 25% του ετήσιου όγκου παραγωγής των παγωτών (BOSS, NIRVANA, MAGNUM, ALOMA κ.α) εξάγεται ετησίως σε αρκετές χώρες, όπως: Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, Αλβανία κ.α.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v