ΦΑΓΕ: Η αμφιλεγόμενη καμπάνια στη Βρετανία

Αποφασισμένη να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη Βρετανία η ΦΑΓΕ, η οποία θα ρίξει τη φετινή χρονιά περί τα 2 εκατ. στερλίνες σε μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση. Πώς εξελίσσεται η δικαστική κόντρα με την General Mills στις ΗΠΑ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: Η αμφιλεγόμενη καμπάνια στη Βρετανία

Αποφασισμένη να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη Βρετανία εμφανίζεται η ΦΑΓΕ, η οποία για το σκοπό αυτό θα ρίξει τη φετινή χρονιά περί τα 2 εκατ. στερλίνες σε διαφήμιση.

Μπορεί τα βρετανικά δικαστήρια πριν από λίγο διάστημα να τη δικαίωσαν σε ό,τι αφορά τη διαμάχη της με την Chobani για το ελληνικό γιαούρτι -εκκρεμεί μία ακόμη με την Danone-, η μάχη όμως κερδίζεται στο ράφι, και αυτή μέχρι στιγμής η ΦΑΓΕ φαίνεται ότι τη χάνει. Αυτό τουλάχιστον επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου όπου οι πωλήσεις της υποχώρησαν σε αξία κατά 7,8% και σε όγκο κατά 8,3%.


Προκειμένου να στηρίξει ένα από τα προπύργιά της, η ΦΑΓΕ αποφάσισε να ρίξει περί τα 2 εκατομμύρια στερλίνες για τη νέα της διαφημιστική καμπάνια ευελπιστώντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να επανέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η νέα της καμπάνια πάντως έχει προκαλέσει αντιδράσεις και αυτό γιατί το τηλεοπτικό σποτάκι θυμίζει Ελλάδα, κατά άλλους στα μέσα της δεκαετίας του '20 (η εταιρεία ιδρύθηκε το 1926) και κατ' άλλους τη δεκαετία του '50, δεν έχει ωστόσο να κάνει σε τίποτα με την Ελλάδα του σήμερα. Ομως η διαφήμιση τελειώνει με την εικόνα μιας γυναίκας που απαντά στο... κινητό της.

Χαρακτηριστικά είναι άλλωστε τα σχόλια κάτω από το διαφημιστικό της σποτάκι στο youtube. Εκείνοι στους οποίους αρέσει η διαφήμιση βλέπουν τη σύνδεση του παλιού με το σήμερα, αλλά και το γεγονός ότι αυτή είναι στα ελληνικά. Οι πολέμιοι δεν παραλείπουν να σημειώσουν «ότι αυτή είναι η Ελλάδα 60 χρόνια πριν δεν έχει σχέση με σήμερα. Είναι τραγικό, η Ελλάδα δεν είναι τριτοκοσμική χώρα, ακόμη και αν κάποιοι θέλουν να την κάνουν».

Δικαστικές μάχες στις ΗΠΑ

Εκτός όμως από τη Μεγάλη Βρετανία και τη μάχη στο ράφι, η εταιρεία χθες είχε ένα κρίσιμο δικαστήριο, αυτή τη φορά στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, συνεκδικάσθηκαν η Αγωγή στη Μινεσότα κι η αντίστοιχη στη Νέα Υόρκη.

Η μεν πρώτη αφορά προσφυγή της πολυεθνικής General Mills κατά της FAGE USA, με την οποία ο πολυεθνικός κολοσσός απαιτεί χρηματική αποζημίωση για καταστρατήγηση σήματος επειδή η ΦΑΓΕ χρησιμοποιεί το σήμα Total για τα γιαούρτια της, και αποκατάσταση κερδών.

Η Αγωγή της Μινεσότα αφορά μήνυση που έχει υποβάλει η ΦΑΓΕ εναντίον της General Mills επιδιώκοντας έφεση της απόφασης του Trademark Trial and Appeal Board (TTAB) που αρνήθηκε να κατοχυρώσει το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι και δήλωση ότι η χρήση εκ μέρους της ΦΑΓΕ και της FAGE USA Dairy Industry, Inc. του σήματος FAGE TOTAL, για το γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν καταστρατηγεί το σήμα της General Mills, TOTAL, για νιφάδες δημητριακών.

Η General Mills υποστηρίζει πάντως ότι η χρήση του σήματος TOTAL από τη ΦΑΓΕ δημιουργεί σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό αφού αντίστοιχο σήμα TOTAL φέρουν προϊόντα της όπως νιφάδες σιταριού και έτοιμα δημητριακά της. Βέβαια η General Mills φαίνεται να μην έχει την ίδια ευαισθησία όταν το σήμα Total το χρησιμοποιούν προϊόντα διατροφής, βιταμίνες όπως και άλλα προϊόντα καθημερινής χρήσης όπως η Colgate Total ή το Tide Total Care.

Η διοίκηση της ΦΑΓΕ πιστεύει ότι έχει αξιόλογη υπεράσπιση για τις αγωγές της General Mills, που θα εκδικαστούν στο Αμερικάνικο Περιφερειακό Δικαστήριο της Βόρειας Συνοικίας της Νέας Υόρκης, και προτίθεται να υπερασπιστεί σθεναρά τις θέσεις της.

Για την Ιστορία της υπόθεσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Trademark Trial and Appeal Board (TTAB) τον Σεπτέμβριο του 2011 έκρινε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης ανάμεσα στο σήμα TOTAL της General Mills για τα δημητριακά και το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι, αν και διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν στοιχεία σύγχυσης κατά τα 13 έτη της ταυτόχρονης χρήσης στην αγορά. Έτσι απέρριψε την ένσταση της General Mills στην αίτηση κατοχύρωσης της ΦΑΓΕ του σήματος FAGE TOTAL που αφορά το τζατζίκι, όχι όμως και για τα άλλα προϊόντα της.

Για τον λόγο αυτό, στις 30 Σεπτεμβρίου 2011, η ΦΑΓΕ και η FAGE USA Dairy Industry, Inc. κατέθεσαν μήνυση εναντίον της General Mills επιδιώκοντας έφεση της απόφασης του TTAB, που αρνήθηκε να κατοχυρώσει το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι. Σε εκείνη την καταγγελία της η ΦΑΓΕ υποστήριζε ότι το κίνητρο της General Mills είναι να επωφεληθεί το δικό της ελληνικού τύπου γιαούρτι Greek Yoplait και λιγότερο διότι προκαλείται σύγχυση στους καταναλωτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v