Ριζικό λίφτινγκ προωθείται στα ΕΛΤΑ

Η επιχείρηση αναδιοργάνωσης περιλαμβάνει αναδιάρθρωση του δικτύου με κλείσιμο των ζημιογόνων καταστημάτων, διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα στα αστικά κέντρα, περικοπές στους μισθούς του προσωπικού αλλά και υλοποίηση σειράς έργων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ριζικό λίφτινγκ προωθείται στα ΕΛΤΑ

Τη μετάβαση των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο μέλλον και στην ηλεκτρονική εποχή σχεδιάζει αυτόν τον καιρό με εντατικούς ρυθμούς η διοίκηση της εταιρείας, η οποία επιχειρεί ριζικό λίφτινγκ στα ΕΛΤΑ.

Η επιχείρηση αναδιοργάνωσης περιλαμβάνει αναδιάρθρωση του δικτύου με κλείσιμο των ζημιογόνων καταστημάτων, διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα στα αστικά κέντρα, περικοπές στους μισθούς του προσωπικού, αλλά και υλοποίηση σειράς έργων, μέσω ΕΣΠΑ, με στόχο να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες, απαντώντας με τον τρόπο αυτόν και στη σημαντική μείωση της ζήτησης για υπηρεσίες παραδοσιακού ταχυδρομείου.

Το επιχειρησιακό - στρατηγικό σχέδιο της διοίκησης των ΕΛΤΑ προβλέπει την αντικατάσταση 82 καταστημάτων της επαρχίας με ταχυδρομικά πρακτορεία, κατά το μοντέλο που λειτουργεί ήδη σε πολλές περιοχές της χώρας. Τα καταστήματα που κλείνουν βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε κωμοπόλεις της επαρχίας και σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Μελαχροινό είναι τα πλέον ζημιογόνα, επιβαρύνοντας σημαντικά τη λειτουργία της.

Ως τις 23 Αυγούστου οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους

Οι ενδιαφερόμενοι επιτηδευματίες για να αναλάβουν τη λειτουργία των ταχυδρομικών πρακτορείων θα πρέπει να καταθέσουν τις αιτήσεις έως την Παρασκευή 23 Αυγούστου, οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία. Έντυπο της αίτησης καθώς και πληροφορίες δίνονται από τα κατά τόπους καταστήματα ΕΛΤΑ, όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Τα καταστήματα, προκειμένου να επιλεγούν για ταχυδρομικά πρακτορεία, θα πρέπει να διαθέτουν καλή θέση και προβολή, δραστηριότητα σχετική με το έργο των Ελληνικών Ταχυδρομείων, εσωτερικό διακριτό χώρο ελαχίστων διαστάσεων 3x3 μέτρων, ο οποίος θα οριοθετηθεί και θα διαμορφωθεί κατάλληλα, προκειμένου να εκτελείται απρόσκοπτα το ταχυδρομικό έργο.

Με τους αναδόχους που θα επιλεγούν τα ΕΛΤΑ θα υπογράψουν συμβάσεις συνεργασίας διάρκειας ενός έτους, με δυνατότητα παράτασης για δύο ακόμη έτη, με άσκηση μονομερούς δικαιώματος από τα ΕΛΤΑ.

Οι υπηρεσίες που θα παρέχουν τα πρακτορεία

Τα ταχυδρομικά πρακτορεία θα προσφέρουν το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχουν τα ΕΛΤΑ όπως:

· Πώληση γραμματοσήμων.
· Παραλαβή, ζύγιση και τιμολόγηση ταχυδρομικών αντικειμένων επιστολικού ταχυδρομείου.
· Πώληση προϊόντων ΕΛΤΑ και τρίτων που διατίθενται μέσω του Ταχυδρομικού Δικτύου.
· Αποστολή αντικειμένων ειδικής διαχείρισης (συστημένα, αντικαταβολής κ.λ.π) και EXPRESS.
· Παραλαβή, ζύγιση και τιμολόγηση ταχ. δεμάτων.
· Έκδοση ταχυδρομικών επιταγών.
· Εξόφληση λογαριασμών Ταχυπληρωμής (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ύδρευσης, κινητής τηλεφωνίας κ.λπ.).
· Επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων στο χώρο του Ταχυδρομικού Πρακτορείου ή μέσω των Γραμματοθυρίδων του.
· Διανομή καθημερινά κατ' οίκον των ταχυδρομικών αντικειμένων - πληρωμή ταχ. επιταγών, συντάξεων και επιδομάτων κ.λπ. (για Ταχ. Πρακτορεία Γ΄ τάξης).

Από την αναδιοργάνωση του δικτύου λιανικής η διοίκηση των ΕΛΤΑ προσδοκά ότι θα έχει βελτίωση της αποτελεσματικότητας αλλά και μείωση των δαπανών που καταβάλλει για ενοίκια. Παράλληλα, το προσωπικό που θα εξοικονομηθεί από το κλείσιμο των σημείων αυτών θα χρησιμοποιηθεί για να στελεχώσει άλλα καταστήματα ώστε να διευρυνθεί η λειτουργία τους και να γίνει τουλάχιστον 12ωρη, προκειμένου αυτά να μπορούν να είναι άμεσα ανταγωνιστικά έναντι των ιδιωτικών εταιρειών. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ΕΛΤΑ θα προχωρήσουν και σε προσλήψεις 820 συμβασιούχων για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό.

Το πέρασμα στην ηλεκτρονική εποχή

Παραλλήλως, τα ΕΛΤΑ υλοποιούν μέσω του προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση 35 έργα με προϋπολογισμό 32 εκατ. ευρώ, που αναφέρονται κυρίως σε υποδομές, με στόχο τη μετάβαση του ταχυδρομείου στην επόμενη μέρα, δηλαδή από το post στο e-post.

Στόχος είναι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να είναι ο καθολικός πιστοποιημένος πάροχος των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στους Έλληνες πολίτες. Έχοντας πιστοποιημένη ηλεκτρονική διεύθυνση, το σύνολο των υπηρεσιών που προκύπει από τις μεταρρυθμίσεις στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα πρέπει να είναι διαθέσιμο στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών.

Να σημειωθεί ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ζητήσει από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη δυνατότητα της παροχής του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχουν τα ΚΕΠ, ώστε να προσφέρουν στους πολίτες τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν συναλλαγές με το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις ΔΕΚΟ, όχι μόνο σε επίπεδο άμεσης πληρωμής εκκαθαρισμένων λογαριασμών, αλλά και σε επίπεδο ρύθμισης.

Συνεργασίες

Να σημειωθεί, τέλος, ότι η διοίκηση επιχειρεί να διευρύνει και τις συνεργασίες των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα προχώρησε στην υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας με την κινεζική εξαγωγική εταιρεία SUMEC Group Corporation.

Η συνεργασία των δύο πλευρών ξεκινά από την υιοθέτηση δράσεων με στόχους την εξοικονόμηση ενέργειας σε όλο το δίκτυο καταστημάτων και παραγωγικών μονάδων των ΕΛΤΑ, τη δημιουργία νέου logistics center, καθώς επίσης και τη διακίνηση από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεμάτων πάσης φύσεως τα οποία αφορούν προϊόντα της SUMEC. 

*Η λίστα με τα 80 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ προς αντικατάσταση δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό". 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v