ΟΛΠ - Cosco: Κίνδυνος για ναυάγιο στο λιμάνι

Δεν τα βρίσκουν η Ελλάδα και η Cosco για το θέμα της αναστολής καταβολών του εγγυημένου μισθώματος. Σε διαιτησία οδεύει το θέμα. Διαπραγματεύσεις με το βλέμμα στην ΕΕ. Τι σηματοδοτούν οι εξελίξεις για την ιδιωτικοποίηση.

ΟΛΠ - Cosco: Κίνδυνος για ναυάγιο στο λιμάνι

Πολύ πιθανή θεωρείται πλέον η προσφυγή της κινεζικής Cosco στη διαιτησία καθώς είναι δύσκολο να επιτευχθεί συμφωνία με την ελληνική πλευρά μέχρι την Τετάρτη, οπότε λήγει και η δεύτερη παράταση για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων. Παρά την πολιτική βούληση που εκφράζεται από την κυβέρνηση και τις προσπάθειες των τελευταίων ημερών, θεωρείται δύσκολο να γεφυρωθεί το χάσμα, αλλά και να υπερκεραστούν τα σοβαρά εμπόδια που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Η καθυστέρηση στην επίτευξη συμφωνίας με βάση το Μνημόνιο Συνεργασίας και Φιλικού Διακανονισμού που είχε υπογραφεί κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρώην επικεφαλής της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιανφού στην Αθήνα αποδίδεται από κυβερνητικούς κύκλους σε στελέχη του ΟΛΠ, αλλά και στις απαιτήσεις της Κομισιόν.

Το μνημόνιο προέβλεπε πως οι Κινέζοι θα προχωρούσαν σε νέα επένδυση 224 εκατ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ, με ταυτόχρονη αναστολή καταβολών του εγγυημένου μισθώματος στον ΟΛΠ μέχρι το 2025 (τότε εκτιμούν πως θα έχει επιστρέψει η ελληνική οικονομία στα επίπεδα του 2009).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά αποδέχεται αναστολή στην καταβολή του μισθώματος για κάποια περίοδο, αλλά όχι μέχρι το 2025 γιατί θεωρεί πως κάτι τέτοιο δεν θα γίνει δεκτό από την Κομισιόν. Η τελευταία ενδέχεται να θεωρήσει παράνομη κρατική ενίσχυση κάθε αλλαγή στη σύμβαση παραχώρησης που έχουν υπογράψει οι Κινέζοι. Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν υποστηρίζουν, επίσης, πως αφού η Cosco βγάζει χρήματα και κέρδη από τον Πειραιά δεν δικαιούται να ζητά αναστολή στην καταβολή του μισθώματος.

Την ίδια στιγμή, όσοι παρακολουθούν την προσπάθεια του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για πώληση του ΟΛΠ υποστηρίζουν πως στην περίπτωση που οι Κινέζοι πάρουν την αναστολή στην πληρωμή του μισθώματος και ταυτόχρονα τον προβλήματα ΙΙΙ, τότε δεν έχουν κανένα λόγο να εξαγοράσουν τον ΟΛΠ. Ούτως ή άλλως θα ελέγχουν τον εμπορευματικό τομέα και δεν έχουν καμία διάθεση να εμπλακούν στη βυθιζόμενη επιβατηγό ναυτιλία.

Οι ίδιοι επισημαίνουν πως αν η Cosco ήθελε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ δεν θα έθετε μετ' επιτάσεως θέμα αναστολής του εγγυημένου μισθώματος. «Αφού θα αγόραζαν τον ΟΛΠ δεν θα υπήρχε ζήτημα πληρωμής μισθώματος στον εαυτό τους» τονίζουν. Οι πλέον απαισιόδοξοι θεωρούν πως η νέα ηγεσία της Cosco, υπό τον Μα Ζεχούα, θέλει να δείξει μια επιτυχία στους πολιτικούς της προϊσταμένους. Γι' αυτό και πιέζει ώστε να εξοικονομήσει χρήματα από το μίσθωμα του Πειραιά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v