Το τριπλό σχέδιο της TUI για Ελλάδα

Οι κινήσεις της TUI Travel προαναγγέλλουν ευρύτερες ανακατατάξεις στο επιχειρηματικό σκηνικό της χώρας, καθώς φαίνεται πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η συγκρότηση συμμαχιών με εγχώριους ομίλους.

  • του Παύλου Υψηλάντη
Το τριπλό σχέδιο της TUI για Ελλάδα

Επενδύσεις σε γη (ξενοδοχεία), ουρανό (αεροδρόμια) και θάλασσα (λιμάνια) αλλά και ανακατατάξεις στο ευρύτερο επιχειρηματικό σκηνικό της χώρας σηματοδοτεί η διαφαινόμενη στρατηγική συνεργασία του ελληνικού τουρισμού με το μεγαλύτερο tour operator της Ευρώπης TUI Travel.

Η απόφαση του, γερμανικών συμφερόντων, ταξιδιωτικού κολοσσού να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα εντάσσεται στο πλαίσιο της επέκτασης γερμανικών ομίλων στον ελληνικό οικονομικό χώρο. Ταυτόχρονα, αποτυπώνει τις αλλαγές που δρομολογούνται στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ των ισχυρών tour operators αλλά και την αλλαγή στρατηγικής τους εξαιτίας της αστάθειας σε άλλους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής, όπως η Αίγυπτος και η Τουρκία.

Οι κινήσεις της TUI Travel προαναγγέλλουν ευρύτερες ανακατατάξεις στο επιχειρηματικό σκηνικό της χώρας, καθώς φαίνεται πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η συγκρότηση συμμαχιών με εγχώριους ομίλους, στα επενδυτικά μέτωπα που ενδιαφέρουν τους Γερμανούς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της επέκτασης της TUI στο χώρο των ξενοδοχείων, η οποία θα γίνει μέσω της ξενοδοχειακής αλυσίδας Atlantica, συμφερόντων του Κύπριου επιχειρηματία Νικολή Νικολαϊδη. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα βασικός εταίρος του γερμανικού «βραχίονα» της TUI είναι η ξενοδοχειακή αλυσίδα Grecotel (συμφερόντων του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη), ενώ η αλυσίδα Atlantica αποτελούσε τον κύριο εταίρο του βρετανικού «βραχίονα» του ταξιδιωτικού κολοσσού.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Εuro2day.gr, το σύνολο της επέκτασης της TUI Travel στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά θα γίνει αποκλειστικά μέσω της αλυσίδας Atlantica. Στα εταιρικά σχήματα που θα δημιουργηθούν για τις νέες επενδύσεις, οι δύο εταίροι (TUI, Atlantica) θα συμμετέχουν ο καθένας με ποσοστό 50%.

TUI και Atlantica έχουν καταθέσει, ήδη, τρεις φακέλους για να υλοποιηθούν με διαδικασίες fast track ισάριθμες επενδύσεις (ξενοδοχεία πέντε αστέρων) σε Κρήτη και Ρόδο. Η προώθηση των τριών συγκεκριμένων επενδύσεων, άλλωστε, αποτελούσε μέρος της ατζέντας των επαφών της TUI Travel με κυβερνητικά στελέχη.

Την ίδια στιγμή, το σχήμα TUI-Atlantica φέρεται να έχει αποφασίσει την επενδυτική «μεταπήδησή» του και στο Ιόνιο, διευρύνοντας το «χάρτη» της παρουσίας του στην ελληνική τουριστική αγορά. Συγκεκριμένα, εξετάζονται ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κεφαλονιά και στη Ζάκυνθο. Στον ίδιο κύκλο επέκτασης του ομίλου εντάσσεται και η δημιουργία ξενοδοχείου στην Κω.

Ζωηρό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον της TUI και για το κυβερνητικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Ο γερμανικός όμιλος ενδιαφέρεται άμεσα για την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς κάθε χρόνο πραγματοποιεί μεγάλο αριθμό πτήσεων προς ελληνικά αεροδρόμια και επιδιώκει να εξασφαλίσει ευνοϊκούς όρους στα τέλη χρήσης των αεροδρομίων. Πρώτα στις προτεραιότητες της TUI, από αυτήν την άποψη, είναι τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Χανίων και Ρόδου, Κω.

Η πρόθεση της TUI να αυξήσει από το 2014 κατά 500.000 τους τουρίστες που διακινεί στην Ελλάδα, ανοίγει το δρόμο για έναρξη των δρομολογίων νωρίτερα την άνοιξη. Την ίδια στιγμή οδηγεί την TUI στην αναζήτηση νέας πελατείας που ενδιαφέρεται για διακοπές στη χώρα μας (εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ταξιδιώτες τρίτης ηλικίας, city breaks).

Στο πλαίσιο αυτό, η TUI φέρεται να εξετάζει την επέκτασή της και στον τομέα της κρουαζιέρας σε μια προσπάθεια να εμπλουτίσει το εύρος προϊόντων που προσφέρει στην ελληνική αγορά. Από αυτήν την άποψη τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ρόδου φέρονται να εξετάζονται ως πιθανά «ορμητήρια» (hub) για πλοία του ομίλου. Το λιμάνι του Ηρακλείου, άλλωστε, θεωρείται ιδανικό ως αφετηρία των προγραμμάτων κρουαζιέρας των Ευρωπαίων tour operators, λόγω ευνοϊκών κλιματολογικών συνθηκών αλλά και πυκνότητας αεροπορικών δρομολογίων από κύριες ευρωπαϊκές αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v