Βασιλάκης: Συνέργειες 35 εκ. από deal με Olympic

Στα άμεσα σχέδια της Aegean Airlines για το 2014 περιλαμβάνεται η προσθήκη πέντε νέων αεροσκαφών τύπου τζετ και η δημιουργία μιας επιπλέον βάσης στα Χανιά. Κριτική του Ε. Βασιλάκη για τη στάση της Τουρκίας.

  • Της Μάρως Τσαντήλα
Βασιλάκης: Συνέργειες 35 εκ. από deal με Olympic
Συνέργειες ύψους 35 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση θα προκύψουν από την ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών των Aegean Airlines και Olympic Air.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean κ. E. Βασιλάκη στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών από την εξαγορά της Olympic Air θα προκύψουν συνέργειες που οδηγούν σε ενισχυμένο στόλο, σε άμεση επέκταση του δικτύου και ενίσχυση της διαθεσιμότητας εξωτερικού και εσωτερικού.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η εξαγορά δημιουργεί προοπτική για καλύτερη ανάπτυξη ωστόσο παραδέχθηκε ότι η ενοποίηση υπηρεσιών θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας από τους τομείς της διοίκησης και της υποστήριξης.

Στόχος σημείωσε είναι το επόμενο καλοκαίρι η συνολική απασχόληση να είναι ίση ή ελαφρώς υψηλότερη από τα 2.090 άτομα που απασχολούν οι δυο εταιρίες σήμερα.

Στα άμεσα σχέδια της Aegean για το 2014 περιλαμβάνεται η προσθήκη στο στόλο πέντε νέων αεροσκαφών τύπου τζετ και η δημιουργία μιας επιπλέον βάσης στα Χανιά. Συνολικά οι προσφερόμενες θέσεις εξωτερικού θα αυξηθούν κατά περίπου 800.000.

Σε επίπεδο ωφελειών που προκύπτουν ως προς τις τιμές, η AEGEAN έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24€ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία αντίστοιχα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.

Επιπλέον, πρόσφατα σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39€ από/ προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140€, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.

Δυναμικά ξεκινά το 2014 η AEGEAN και σε επίπεδο δικτύου, με περαιτέρω διεύρυνση των προορισμών εξωτερικού και νέα δρομολόγια.

Η AEGEAN ανακοίνωσε επίσης σήμερα την προσθήκη 15 νέων προορισμών το 2014 από την Αθήνα, με αποτέλεσμα οι συνολικοί προορισμοί εξωτερικού της εταιρείας από Αθήνα να ανέρχονται σε 47. Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.

Συνολικά το 2014, προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις 8 πλέον βάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και την περιφέρεια, με νέα βάση τα Χανιά. Ως αποτέλεσμα η AEGEAN και η Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 - 50 δρομολόγια εσωτερικού.

Η μέχρι σήμερα πορεία και ανάπτυξη της AEGEAN βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια και στήριξη έξι μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (Θ. Βασιλάκης, Α&Π Λασκαρίδης, Α. Κωνσταντακόπουλος, Δ. Ιωάννου, Γ. Δαυίδ, Τράπεζα Πειραιώς) και 52.000 μετόχων, οι οποίοι συνεχίζουν να στηρίζουν την εταιρεία στην νέα δυναμική πορεία που διαφαίνεται μετά την εξαγορά της Olympic Air, σύμφωνα με την εταιρία.

Αιχμές για την στάση της Τουρκίας

Ο κ. Βασιλάκης ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία η οποία όπως ανέφερε δεν διαθέτει χρονοθυρίδες στις ελληνικές εταιρίες ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δυο χωρών.

Από το 2009, σημείωσε, η Turskish Airlines κατάφερε να τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα την ώρα που οι ελληνικές εταιρίες δεν κατέφεραν να εξασφαλίσουν slots.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη για την οποία η Aegean από το 2009 έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα, ωστόσο η τουρκική πλευρά δεν δίνει τη χρονοθυρίδα.

«Κάποια στιγμή πρέπει να δείξουν μια αμοιβαιότητα, τι σόι σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου μόνο ο ένας δίνει», τόνισε.

Κλείνοντας την παρουσίαση της στρατηγικής ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης επεσήμανε:

«Δημιουργούνται οι βάσεις για έναν ισχυρότερο αερομεταφορέα, που θα μπορεί να σταθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρύτερη περιοχή. Στόχος μας είναι η AEGEAN και η Olympic Air να πρωταγωνιστήσουν στις αλλαγές που επέρχονται στην τουριστική αγορά της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.

Αισθανόμενοι την ευθύνη απέναντι στην πολιτεία, την κοινωνία και τους επιβάτες, δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση της καθολικής κάλυψης του εσωτερικού της χώρας, την εξασφάλιση πρόσβασης και στο πιο μικρό νησί, καθώς και για τη συνέχιση της στρατηγικής ενίσχυσης της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας και των κύριων τουριστικών προορισμών της περιφέρειας με ακόμα ποιοτικότερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικούς ναύλους».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v