Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 70 εκ. έως το 2017

Συνολικά για το 2014, η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 20 εκατ. στην Ελλάδα, ενώ για την τριετία 2015-2017 σχεδιάζονται νέες επενδύσεις ύψους 50 εκατ. Περαιτέρω έμφαση στις εξαγωγές. Το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 70 εκ. έως το 2017

Aναδιάρθρωση της παραγωγικής της δομής στην Αθήνα και δημιουργία μικροζυθοποιίας και κέντρου διανομής στον ίδιο χώρο δρομολογεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ μέχρι το 2017.

Την ίδια ώρα η εταιρεία, η οποία ελέγχει σήμερα μερίδιο 55%, αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο σκέλος των εξαγωγών μέσω και της διεύρυνσης της εξαγωγικής της βάσης σε νέες αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

Σημειώνεται ότι το 2013 ποσοστό 20% του τζίρου της προέρχεται από τις εξαγωγές. Αυτά ανέφερε χθες σε δημοσιογράφους ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Μηνάς Μαυρικάκης, ο οποίος σημείωσε ότι η μικροζυθοποιία θα παράγει μπίρα σε βαρέλι, ενώ ξεκαθάρισε ότι η αλλαγή της παραγωγικής δομής δεν πρόκειται να θέσει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας του εργοστασίου στην Αθήνα. Το μόνο που θα γίνει, είπε ο ίδιος, είναι η εσωτερική μετακίνησή τους σε νέα πόστα. Επίσης τόνισε ότι η ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας αναμένεται μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο. Ειδικότερα για το προσωπικό που θα χρειαστεί να μετακινηθεί από την Αθήνα στις άλλες μονάδες της εταιρείας (Θεσσαλονίκη ή Πάτρα), σημαντική είναι η χορήγηση κινήτρων, ενώ στην περίπτωση που κάποιος αρνηθεί δεν πρόκειται να απολυθεί.

Παράλληλα, η εταιρεία αναλαμβάνει ρόλο mentoring για μικρομεσαίους, επιχειρήσεις, νέους και παραγωγούς. Με κεντρικό μήνυμα «Είμαστε Εδώ. Είμαστε Μαζί» η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εγκαινιάζει το νέο πρόγραμμα «εφοδιΑΖουμε», ένα σύνολο πρωτοβουλιών υποστήριξης, κατάρτισης και τεχνογνωσίας σε νέους, επιχειρήσεις και παραγωγούς.

To πρόγραμμα αποτελείται από τρεις άξονες: Ο πρώτος αφορά τους νέους οι οποίοι επηρεάζονται από τις συνέπειες της κρίσης των τελευταίων ετών. Στόχος της είναι να προσφέρει στους νέους καθοδήγηση στην αρχή της επαγγελματικής τους διαδρομής, αλλά και να ενισχύσει τη νεανική επιχειρηματικότητα. Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή είναι βασικός υποστηρικτής της πρωτοβουλίας της Ολλανδικής Πρεσβείας «Πορτοκαλεώνας», η οποία ως στόχο έχει να φέρει τα start-ups νέων επιχειρηματιών ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία. Ακόμη υποστηρίζει τη νέα πρωτοβουλία κατά της ανεργίας «job pairs», με στόχο να βοηθήσει νέους ανθρώπους να μεταβούν στην αγορά εργασίας φέρνοντάς τους σε επαφή με στελέχη της, τα οποία θα αναλάβουν εθελοντικά τον ρόλο του μέντορα.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) υλοποιεί το πρώτο τρίμηνο του 2014 Πρόγραμμα Σεμιναρίων Εξωστρέφειας στην Πάτρα. Μέσω των σεμιναρίων αυτών στόχος είναι οι συμμετέχοντες να λάβουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και καθοδήγηση για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους σε ξένες αγορές και να προσαρμοστούν με ευελιξία στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτές. Τέλος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επεκτείνοντας το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού για 7η συνεχόμενη χρονιά, συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς βυνοποιήσιμου κριθαριού, παρέχοντας κίνητρα, υποστήριξη και τεχνογνωσία στους εγχώριους παραγωγούς.

Στο πλαίσιο αυτό, τον Ιανουάριο του 2014 θα υλοποιήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή της Θεσσαλονίκης, τα οποίο αφορούν την παροχή τεχνογνωσίας για τη βέλτιστη αξιοποίηση ποικιλιών κριθαριού κατάλληλων για βυνοποίηση και σποροπαραγωγή.

Ο διευθυντής επικοινωνίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας. Στόχος είναι να προμηθεύεται το 100% των αναγκών της σε κριθάρι από την Ελλάδα -κάτι που όπως εκτίμησαν στελέχη της εταιρείας θα επιτύχει μέσα στο 2014- και παράλληλα εφόσον υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγή, πέραν τον 68.000 τόνων που χρειάζεται η ίδια, να τα εξάγει στον μητρικό όμιλο της Heineken αλλά και να την πουλάει σε τρίτες εταιρείες.

Συνολικά για το 2014, η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 20 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ για την τριετία 2015-2017 σχεδιάζονται νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τέλος την επικείμενη δημοσιοποίηση της εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά της μπίρας, στελέχη της εταιρείας σημείωσαν ότι αναμένουν τη δημοσιοποίησή της, ενώ εμφανίσθηκαν σίγουρα ότι το αποτέλεσμα θα τη δικαιώσει. "Είμαστε εδώ και θα μείνουμε εδώ" είπε ο κ. Μαυρικάκης, απαντώντας στην ερώτηση αν πρόκειται να επηρεαστούν τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας σε ενδεχόμενο καταδικαστικής απόφασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημείωσε δε ότι σήμερα στην αγορά κυκλοφορούν περί τα 100 brands μπίρας από 20 εταιρείες, εκ των οποίων οι 15 δημιουργήθηκαν την τελευταία δεκαετία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v