Πώς θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ-ΟΛΘ

Θεωρείται τελειωμένη η υπόθεση της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου και αυτό σημαίνει πως δεν προχωρά η εναλλακτική πρόταση του προέδρου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη για τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων. Οι κρίσιμες επαφές και η στάση της Ε.Ε.

Πώς θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ-ΟΛΘ

Δύο ραντεβού της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας την ερχόμενη εβδομάδα θα κρίνουν το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, κι η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει πως η διαδικασία θα προχωρήσει σύντομα και πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του έτους, αφού έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό του 2014 έσοδα 450 εκατ. ευρώ από την παραχώρηση των δύο λιμανιών.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρείται τελειωμένη η υπόθεση της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου και αυτό σημαίνει πως δεν προχωρά η εναλλακτική πρόταση του προέδρου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη για τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων ώστε να παραμείνει η πλειοψηφία των μετοχών στο δημόσιο. «Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η πώληση πλειοψηφικού πακέτου», ξεκαθάριζαν χθες στο υπουργείο, δίνοντας τέλος στα σενάρια περί εναλλακτικών λύσεων.

Το πρώτο ραντεβού θα γίνει τη Δευτέρα με τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε να προχωρήσει η σύνταξη του σχεδίου προκήρυξης για τον ΟΛΠ. Το υπουργείο θα προσέλθει στη συνάντηση με δύο όρους: να προβλέπεται στο τεύχος πως ο νέος διαχειριστής του λιμανιού θα παγώσει τις χρεώσεις προς τα πλοία της ακτοπλοΐας, ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων, και να γίνεται σαφής αναφορά στο ύψος των επενδύσεων που θα κάνει.

Το δεύτερο ραντεβού θα γίνει στα μέσα της εβδομάδας, όπου ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης θα συναντήσει τον κοινοτικό επίτροπο ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια. Ο κ. Βαρβιτσιώτης μπορεί να θεωρεί πως υπάρχει περιθώριο πολιτικής διαπραγμάτευσης με την Κομισιόν για την υλοποίηση της συμφωνίας κατασκευής του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ από την Cosco που έχει εξαγγελθεί το καλοκαίρι, αλλά προσέρχεται στη συνάντηση με μικρό καλάθι.

Στις Βρυξέλλες έχουν ξεκαθαρίσει πως δύσκολα θα εγκρίνουν τη συγκεκριμένη συμφωνία. Το ίδιο ισχύει και με τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco, ο οποίος μπλοκάρεται από τις υπηρεσίες του κ. Αλμούνια, που θεωρούν πως, αν υπογραφεί, οι Κινέζοι θα έχουν πλεονέκτημα στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ.

Στο υπουργείο θεωρούν πως η σύνταξη του τεύχους προκήρυξης και η κατάθεσή του στη Βουλή τις επόμενες ημέρες θα βγάλουν από το αδιέξοδο την υπόθεση λιμάνια. Αντί να ξεκινήσει μια πολύμηνη διαπραγμάτευση για τα εκκρεμή θέματα με την Κομισιόν, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει τον διαγωνισμό για το πλειοψηφικό πακέτο, για τον οποίο δεν υπάρχουν αντιρρήσεις από τις Βρυξέλλες.

Μένει, βέβαια, να ξεκαθαριστεί το ποσοστό που θα πωλήσει το ΤΑΙΠΕΔ στον ιδιώτη επενδυτή. Το Ταμείο ελέγχει σήμερα το 74% του ΟΛΠ και στο υπουργείο Ναυτιλίας ξεκαθαρίζουν πως θα πωληθεί ποσοστό που θα εξασφαλίζει πλειοψηφική συμμετοχή στον επενδυτή. Κάποια στιγμή είχε κυκλοφορήσει πως το ΤΑΙΠΕΔ θα πωλήσει το 51% και θα διατηρήσει το υπόλοιπο 23% με την ελπίδα πως θα το διαθέσει με μεγαλύτερο τίμημα.

Το ενδιαφέρον της Cosco είναι δεδομένο, όχι μόνο για το λιμάνι της Αθήνας, ενώ και οι Ρώσοι έχουν επίσης υποστηρίξει πως ενδιαφέρονται για λιμενικές υποδομές, παράλληλα με τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ εξεδήλωσε πρόσφατα και επενδυτικό σχήμα νεοζηλανδικών συμφερόντων των ομίλων Morrison & Co. και ICM Limited.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v