ΦΑΓΕ: Νέες επενδύσεις σε Ελλάδα και ΗΠΑ

Στο επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνεται η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής στις ΗΠΑ ώστε να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση. Με έσοδα 574,8 εκατ. δολάρια και ζημιές 15,6 εκατ. έκλεισε η χρήση 2013.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: Νέες επενδύσεις σε Ελλάδα και ΗΠΑ

Επενδύσεις στην Ελλάδα, προκειμένου να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης στις διεθνείς αγορές και να επωφεληθεί από το χαμηλότερο κόστος εργασίας της χώρας, προγραμματίζει η ΦΑΓΕ.

Εκτός όμως από την Ελλάδα η γαλακτοβιομηχανία, όπως αναφέρει στην ετήσια οικονομική της έκθεση για το 2013, «τρέχει» και επενδυτικό πρόγραμμα στις ΗΠΑ με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου που διαθέτει στη Νέα Υόρκη.

Η νέα γραμμή παραγωγής, η οποία εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2014, θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου από 85.000 τόνους ετησίως, που είναι σήμερα, σε 160.000 τόνους.

Η επένδυση αυτή, το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 100 εκατ. δολάρια, έρχεται να στηρίξει την αυξανόμενη ζήτηση στις ΗΠΑ για τα προϊόντα της εταιρείας. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι μέσα σε μια πενταετία ο όγκος πωλήσεων της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ έχει υπερτετραπαλασιστεί και από 16.666 τόνους το 2009 διαμορφώθηκε στο τέλος του 2013 σε 69.254.

Σημειώνεται ότι η γαλακτοβιομηχανία έχει ήδη επενδύσει στις ΗΠΑ περί τα 236,4 εκατ. δολάρια για να στηρίξει της ζήτηση.

Σήμερα η ΦΑΓΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, είναι το δεύτερο επώνυμο brand με μερίδιο 16,2% σε αξία και 10% σε όγκο στην αγορά του ελληνικού και ελληνικού τύπου γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Στην Ιταλία με μερίδιο 23,8% κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία του «γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά» και την 4η θέση με μερίδιο 7,8% και 7,5% στις κατηγορίες «πλήρες λευκό γιαούρτι» και «λίγων λιπαρών γιαούρτι με φρούτα».

Στις ΗΠΑ είναι ο τέταρτος παίκτης σε αξία πωλήσεων ελέγχοντας μερίδιο 5,3% της αγοράς γιαουρτιού.

Στην εσωτερική αγορά από την άλλη πλευρά, με μερίδιο 27,6% σε όγκο και 30,7% σε αξία η ΦΑΓΕ κατέχει την πρώτη θέση.

Σήμερα προϊόντα της γαλακτοβιομηχανίας διανέμονται σε 280 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και 75.000 καταστήματα σε 40 χώρες, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε όλη την Ευρώπη.

Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών της μεγεθών πέρυσι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με το 2012, ανερχόμενες στα 574,8 εκατ. δολάρια ως απόρροια της ενίσχυσης των πωλήσεων στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία κατά 6,9%, 5,2% και 51,5%, αντίστοιχα. Οι αυξήσεις αυτές αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε αξία κατά 4,1% στην Ελλάδα.

Σε επίπεδο όγκου οι πωλήσεις της βελτιώθηκαν οριακά 1,7% και οδηγήθηκαν από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία κατά 8,2%, 10,7% και 36,5%, αντίστοιχα, οι οποίες ωστόσο αντισταθμίστηκαν από τη μείωση κατά 10% των πωλήσεων σε όγκο στην Ελλάδα.

Αποτέλεσμα οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος να αντιπροσωπεύουν το 71,5% των συνολικών πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με 68,9% που ήταν το 2012.

Σε ότι αφορά στα αποτελέσματα, η καθαρή ζημιά διαμορφώθηκε στα 15,6 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 100,9 εκατ. δολ. το 2012. Οι κύριοι λόγοι για αυτή τη μείωση των καθαρών αποτελεσμάτων ήταν η μείωση του μικτού κέρδους, η αύξηση των γενικών και διοικητικών εξόδων και η αύξηση των χρηματοπιστωτικών εξόδων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v