Μύθος: Μετά την μπίρα, στα αναψυκτικά

Περαιτέρω αύξηση των μεριδίων αγοράς στην μπίρα, άνω του 20% και ταυτόχρονα, επέκταση στον χώρο των αναψυκτικών είναι οι βασικοί στόχοι της θυγατρικής του ομίλου Carlsberg. Υπό εξέταση και οι εξαγορές. Αυξήθηκε 9% ο τζίρος πέρυσι.

  • Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μύθος: Μετά την μπίρα, στα αναψυκτικά

Με μόλις 30 λίτρα κατά κεφαλήν κατανάλωση μπίρας, όταν στην υπόλοιπη Μεσόγειο είναι 40 και στη Β. Ευρώπη πάνω από 75 λίτρα, η ελληνική αγορά σίγουρα δεν είναι η γη της επαγγελίας για τις ζυθοποιίες. Ή μήπως είναι;

Το θέμα είναι πώς θα δει κάποιος το ποτήρι. Αν το δει μισοάδειο, τότε σίγουρα η ελληνική αγορά δεν προσφέρει καμία προοπτική. Ο Αλέξανδρος Καραφυλλίδης, πάντως ,διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιία, επιλέγει να το βλέπει μισογεμάτο, όπως δήλωσε ο ίδιος χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου. Οπότε ανήκει σε εκείνους που εκτιμούν ότι υπάρχει προοπτική στον κλάδο και ανάπτυξη της αγοράς.

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν η προοπτική που βλέπει η Μύθος Ζυθοποιία, που ανήκει στο γκρουπ της Carlsberg, περνά και μέσα από την εξαγορά τοπικών brands π.χ. της Fix, όπως είχε γραφτεί στον τύπο πρόσφατα.

Σαφή απάντηση σε αυτήν την ερώτηση του Euro2day.gr ο κ. Καραφυλλίδης απέφυγε να δώσει. Αν και έσπευσε να συμπληρώσει πως «συζητήσεις έχουν γίνει και γίνονται. Κοιτάμε για ευκαιρίες ανάπτυξης στη χώρα». Επισημαίνοντας παράλληλα ότι το group ποντάρει στην Ελλάδα.

Όχι άδικα, θα σκεφτεί κανείς, από τη στιγμή που η εδώ θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου έχει καταφέρει να βρίσκεται στον... αφρό.

Πέρυσι ο τζίρος της έφτασε τα 92 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 9% σε σχέση με το 2012, ενώ σε επίπεδο 4ετίας (2010 – 2013) η άνοδος ήταν 24%. Θετικό πρόσημο παρουσιάζει και ο όγκος πωλήσεων με αύξηση 11% σε σχέση με το 2012.

Ταυτόχρονα, και παρά την πτωτική πορεία της αγοράς, η εταιρεία πέτυχε την ανάπτυξη του μεριδίου της, το οποίο σε επίπεδο 5ετίας (2009-2013) αυξήθηκε κατά 8 μονάδες φθάνοντας το 2013 στο 18%.

Ο πήχης για φέτος έχει μπει ακόμη ψηλότερα. Η διοίκηση της Μύθος εκτιμά ότι το μερίδιό της θα ξεπεράσει το 20%. Αν και όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς ενδεχόμενη καταδικαστική απόφαση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και ανάληψη σειράς δεσμεύσεων από την τελευταία -σ.σ. η απόφαση αναμένεται το φθινόπωρο- εκτιμάται ότι θα «πριμοδοτήσει» τους υπόλοιπους παίκτες του κλάδου.

Ακόμη και έτσι όμως, αυτό δεν φαίνεται να είναι αρκετό για τη διοίκηση της Μύθος Ζυθοποιία, η οποία εμφανίζεται αποφασισμένη να κάνει το επόμενο βήμα και να επεκταθεί και στην αγορά των αναψυκτικών. Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει το 2015. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου η εταιρεία προχωρά φέτος σε επενδύσεις ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στη μονάδα που διαθέτει στη Θεσσαλονίκη με στόχους τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού, την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτομίας και την ανανέωση του σχεδιασμού marketing.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v