Mondelez Ελλάς: Άνοδος τζίρου και κερδών το 2013

Αυξημένες πωλήσεις και κέρδη το 2013 για τη Mondelez Ελλάς. Επένδυση 1 εκατ. το 2013 στο εργοστάσιο του Παυλίδη. Έμφαση σε έρευνα και ανάπτυξη και επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα.

Mondelez Ελλάς: Άνοδος τζίρου και κερδών το 2013

Επέκταση δραστηριοτήτων με νέα προϊόντα και συνεχείς επενδύσεις σε καινοτομία και αειφορία χαρακτήρισαν την πορεία της Mondelez Ελλάς το 2013, το οποίο έκλεισε με άνοδο σε πωλήσεις και κέρδη.

Παρά το γεγονός ότι το 2013 ήταν μια ακόμα δύσκολη χρονιά για την ελληνική αγορά, με βασικά χαρακτηριστικά τη συγκράτηση της κατανάλωσης, η εταιρία πέτυχε βελτίωση στον κύκλο εργασιών της στα 215,4 εκατ. ευρώ έναντι των 213,3 εκατ. πέρυσι, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Αντίστοιχα, τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα αυξήθηκαν κατά 11% στα 4,89 εκατ. ευρώ έναντι των 4,4 εκατ. του 2012.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πορεία αυτή συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, με ικανοποιητική αύξηση πωλήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, η οποία όμως αντισταθμίζεται από τον από-πληθωρισμό τιμών που προκύπτει λόγω των αυξημένων προωθητικών ενεργειών και της ανάπτυξης οικονομικότερων επιλογών προϊόντων.

Κατηγορίες προϊόντων

Η Mondelez International, ηγέτης στο χώρο του snacking διεθνώς, δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε έρευνα και ανάπτυξη και επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα, με αποτέλεσμα το 13% των πωλήσεων της Ευρώπης και παγκοσμίως να προέρχονται από νέα προϊόντα. Μόνο σε επιστημονική έρευνα, το περασμένο έτος η εταιρία επένδυσε περισσότερα από 500 εκατ. δολ.

Και στην ελληνική αγορά, τα νέα λανσαρίσματα ώθησαν τις πωλήσεις στις κατηγορίες τους, βελτιώνοντας παράλληλα τη θέση της εταιρίας. Συγκεκριμένα, το νέο snack Fonzies έφτασε γρήγορα σε διψήφια μερίδια, ενώ η επένδυση σε νέα προϊόντα κάτω από πετυχημένα και αγαπημένα brands όπως τα μπισκότα Oreo και τα snacks Lacta (Lacta Cakes) ώθησαν τις πωλήσεις στην κατηγορία τους.

Ειδικότερα, η κατηγορία της σοκολάτας διατηρήθηκε σταθερή με μικρή άνοδο το 2013, και η Mondelez πρωτοστάτησε στο λανσάρισμα νέων προϊόντων που απαντούν στις ανάγκες των καταναλωτών (Lacta Sandwich, Merenda Oreo, Lacta Crispello, Lacta Oreo Bar, Lacta Bubbly). Η κατηγορία των μπισκότων και snacks κινήθηκε ανοδικά με το Fonzies να παίρνει σημαντικό μερίδιο, ενώ το τυρί κρέμα Philadelphia αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς η οποία διατηρεί σταθερά ανοδική πορεία και λόγω των νέων προϊόντων (Philadelphia με ζαμπόν).

Η αγορά του καφέ παραμένει ελαφρά ανοδική σε όγκο και ελαφρά πτωτική σε αξία, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών που μειώνουν τις τιμές. Δυναμικά αναπτύσσονται οι κατηγορίες του on demand (συστήματα παρασκευής ροφημάτων) και του espresso, δύο κατηγορίες όπου η Mondelez δραστηριοποιείται με το σύστημα TASSIMO που άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά και τον Jacobs Espresso, που αναπτύσσεται τόσο στην ιδιωτική κατανάλωση όσο και στην επαγγελματική κατηγορία.

Αρνητική παρέμεινε και το 2013 η αγορά της τσίκλας και καραμέλας, λόγω του γενικότερου οικονομικού κλίματος που επηρεάζει αρνητικά τις αυθόρμητες αγορές. Ωστόσο, η Mondelez, με την Trident να διατηρεί την ηγετική της θέση, συνέχισε το λανσάρισμα νέων προϊόντων, όπως η καινοτομία Trident με μεγαλύτερη διάρκεια γεύσης, η Dentyne White, η Halls XS.

Επενδύσεις

Παρά τη δυσχερή οικονομική συγκυρία, η Mondelez Ελλάς διατηρεί και αναπτύσσει μια σημαντική δραστηριότητα παραγωγής και εμπορίας ειδών διατροφής καθώς και εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ επενδύει σε παραγωγικές εγκαταστάσεις, ανθρώπινο δυναμικό, έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων.

Το 2013, συνεχίστηκε το επενδυτικό πρόγραμμα στο εργοστάσιο του Παυλίδη, με επένδυση 1 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση των συστημάτων και εφαρμογών ασφάλειας εξοπλισμού και εργαζομένων, αύξηση της παραγωγικότητας και εκσυγχρονισμός εξοπλισμού και συσκευασιών.

Παράλληλα, η εταιρία εστίασε σε επενδύσεις για την αειφορία, τη βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας και τη διάθεση στερεών αποβλήτων. Οι επενδύσεις σε εξοικονόμηση ενέργειας απέδωσαν σε μείωση κατά 1,9% της καταναλισκόμενης ενέργειας ανά τόνο παραγωγής, ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες προς την ίδια κατεύθυνση με εστίαση στη διερεύνηση νέων τεχνολογιών.

Όσον αφορά στη διαχείριση στερεών αποβλήτων για το 2013, στοχεύοντας στη μηδενική διάθεση απορριμμάτων σε συμβατικούς χώρους υγειονομικής ταφής (landfill) και την προστασία του υπεδάφους, εφαρμόστηκε πλήρες πρόγραμμα αξιολόγησης, διαχωρισμού και διάθεσης παραγωγικών απορριμμάτων σε σύγχρονες πιστοποιημένες μονάδες μετατροπής του κύκλου ζωής του απορρίμματος και αξιοποίησής του προς παραγωγή λιπασμάτων ή ενέργειας. Συγκεκριμένα, το σύστημα διαχείρισης είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων κατά 6,9% σε σχέση με το 2012, η συμβατική διάθεση μειώθηκε κατά 61%, ενώ η ανακύκλωση αυξήθηκε κατά 24% για το ίδιο έτος, φτάνοντας σε ποσοστό 88%.

Στην Ελλάδα, η Mondelēz International (παλιότερα ως Kraft Foods) έχει παρουσία από το 1988 και προωθεί με ευθύνη αγαπημένα προϊόντα όπως: σοκολάτες Lacta, Παυλίδη, Kiss, 3BIT, Merenda, τυρί κρέμα Philadelphia, μαγιονέζα και κέτσαπ Kraft, μπισκότα OREO και Εργαστήρι Παυλίδη, αλμυρά snacks Fonzies, καφές JACOBS, Maxwell House, ροφήματα TASSIMO, Lacta και Cadbury, τσίκλες Trident, Dentyne, Bubbaloo και καραμέλες Halls.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v