ΟΛΘ: Πιο ελκυστική «νύφη» από τον ΟΛΠ

Ρώσοι, Γερμανοί, Τούρκοι και 5 παγκόσμιοι κολοσσοί στο διαγωνισμό για το 67% του ΟΛΘ, που συγκεντρώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτόν του ΟΛΠ. Ποιοι είναι οι «μνηστήρες» και τι βλέπουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

ΟΛΘ: Πιο ελκυστική «νύφη» από τον ΟΛΠ

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με τον ΟΛΠ συγκέντρωσε χθες ο διαγωνισμός του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Οκτώ όμιλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη διαχείριση του λιμανιού, που θεωρείται πως μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και αρκετοί από τους ομίλους που ανταγωνίζονται για τον ΟΛΠ όπως η APM Terminal, που ανήκει στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κολοσσό Maersk, και η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες.

Ο ΟΛΘ προσέλκυσε και παγκόσμιους παίκτες, οι οποίοι απείχαν από τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά όπως για παράδειγμα ο πολυεθνικός όμιλος της Dubai Port World, που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής P&Ο Steam Navigation Company. Η DP World ελέγχει σήμερα περί τους 65 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (container) ανά τον κόσμο.

Ενδιαφέρον για το λιμάνι της συμπρωτεύουσας εκδήλωσαν, όπως είχαν προαναγγείλει, και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι Ρώσοι έχουν διαμηνύσει, όμως, πως θα παραμείνουν στο παιχνίδι μόνο αν μαζί με ένα λιμάνι πάρουν και τη διαχείριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο διαγωνισμός για την πώληση της τελευταίας βρίσκεται σε εξέλιξη με τρεις ενδιαφερόμενους μεταξύ των οποίων είναι και η RZD.

Ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ εκδήλωσε και ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui & Co, ο οποίος δραστηριοποιείται σε πλήθος τομείς που ξεκινούν από την παραγωγή χάλυβα και φτάνουν μέχρι τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τα έργα υποδομής.

Κινέζοι φαίνεται πως βρίσκονται, όμως, πίσω από τη συμμετοχή της ελβετικής Duferco SA, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της διανομής χάλυβα και άλλων πρώτων υλών διεθνώς. Πέρυσι, το 10% της Duferco International Trading Holding (που ανήκει στον όμιλο της Duferco) πέρασε στον έλεγχο της Tangshan Steel η οποία ελέγχεται από τη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Κίνας, τη Hebei Group.

Σε αρκετές χώρες έχει παρουσία η τουρκική Yilport Holding η οποία διαχειρίζεται τέσσερις εμπορευματικούς σταθμούς στην Τουρκία, έναν στη Μάλτα και έναν στη Σουηδία. Η Yiliport Holding ανήκει στον τουρκικό όμιλο Yildirim (με παρουσία σε τομείς που ξεκινούν από τις κατασκευές και φτάνουν μέχρι τα ναυπηγεία και τις επενδύσεις), ο οποίος το 2010 είχε εξαγοράσει το 20% της CMA CGM. Η τελευταία είναι ο τρίτος όμιλος διεθνώς στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners ανήκει στον όμιλο Transconnect Unternehmens und Beteiligungs AG που δραστηριοποιείται στον τομέα των επενδύσεων με έδρα το Μόναχο. Δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό να συγκεντρώσουμε περισσότερα στοιχεία για τη δραστηριότητα αυτή.

Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) ενέκρινε χθες τα πέντε επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Εκτός της δεύτερης φάσης έμεινε μόνο ένας όμιλος, η αμερικανική επενδυτική Cartesian Group, η οποία λέγεται πως θα συμμαχήσει με την Ports America Group Holdings που πέρασε στο τελικό στάδιο. Οι Αμερικανοί θα μονομαχήσουν με την APM Terminals, B.V., την COSCO (Hong Kong) Group Limited, την International Container Terminal Services και την Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v