Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μηχανική: Το βουνό των χρεών, τα κέρδη και τα πωλητήρια

Ο όμιλος έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις 323 εκατ. ευρώ, χρωστώντας σε όποιον μιλάει... ελληνικά. Οι ετήσιοι τόκοι υπερβαίνουν τον τζίρο, οι τράπεζες χρεώνουν μέσο επιτόκιο 9%(!) και η διοίκηση στοχεύει σε θετική αναστροφή της κατάστασης.

Μηχανική: Το βουνό των χρεών, τα κέρδη και τα πωλητήρια

«Σε όποιον μιλάει... ελληνικά» φαίνεται να χρωστάει ο όμιλος της Μηχανικής, καθώς με βάση τα στοιχεία της 31ης Μαΐου 2014 οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του ανέρχονταν σε 322,89 εκατ. ευρώ. Εν τω μεταξύ εκδικάζεται σήμερα μία ακόμα αίτηση πτώχευσης που έχει καταθέσει προμηθευτής της τεχνικής εταιρείας και συγκεκριμένα η Doka Ελλάς Καλουποτεχνική. 

Τα χρέη αναλύονται ως εξής: 5,46 εκατ. ευρώ οφείλονταν στην εφορία, 3,16 εκατ. στα ασφαλιστικά ταμεία, 266,9 εκατ. στις τράπεζες, 39,3 εκατ. στους προμηθευτές, 4,04 εκατ. σε λοιπούς πιστωτές και 4,04 εκατ. ευρώ σε εργαζόμενους.

Οι τελευταίοι πολύ πιθανόν να αποπληρωθούν αν ολοκληρωθεί με επιτυχία (ποσό 4,07 εκατ.) ο πλειστηριασμός των κεντρικών γραφείων της Μηχανικής στο Μαρούσι.

Τα οικονομικά της εισηγμένης γενικότερα βρίσκονται σε δυσχερέστατη φάση. Η κατασκευαστική δραστηριότητα προβλέπεται σαφώς περιορισμένη (13,1 εκατ. ήταν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων στην αρχή του έτους), το οικιστικό project στην Ουκρανία σταμάτησε μέχρι νεωτέρας, ενώ συνεχίζονται οι κατασκευές στο project της Ρωσίας, όπου γίνονται κάποιες πωλήσεις ακινήτων.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, ο όμιλος το 2013 σημείωσε μεν προ φόρων κέρδη 2,5 εκατ. ευρώ, πλην όμως για να γίνει αυτό εμφάνισε έκτακτα θετικά αποτελέσματα άνω των 30 εκατ. ευρώ (ανατίμηση εύλογης αξίας ακινήτων +108,6 εκατ., απομειώσεις 74,6 εκατ. ευρώ).

Ενδεικτικό του μεγέθους των δυσκολιών είναι πως ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε το 2013 στα 14,89 εκατ. ευρώ, όταν επιβαρύνθηκε μόνο για τόκους με 17 εκατ. ευρώ!

Το αξιοπερίεργο επίσης είναι πως οι τράπεζες επιβαρύνουν έναν όμιλο που βρίσκεται σε τόσο δυσχερή θέση με μέσο επιτόκιο 8,99% σε ευρώ και 5,5% σε δολάρια.

Παρ' όλα αυτά, η διοίκηση της Μηχανικής πιστεύει πως τα πράγματα μπορούν να πάνε καλύτερα και η κατάσταση να γυρίσει. Σύμφωνα με τη διοίκηση λοιπόν, απαιτείται:

Πρώτον, αναδιάρθρωση του δανεισμού, με πρόσθετη χρηματοδότηση και με έσοδα από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων. Για παράδειγμα, το πρώην εργοστάσιο της ΒΑΛΚΑΝ στην Αγχίαλο Θεσσαλονίκης είναι καταγεγραμμένο στον λογαριασμό «μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία προοριζόμενα προς πώληση» προς 33,8 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η εισηγμένη σκοπεύει είτε σε πωλήσεις περιουσιακών της στοιχείων, είτε σε συμφωνίες κοινής εκμετάλλευσης. Γενικότερα, ο όμιλος διαθέτει ακίνητη περιουσία με υψηλότατη λογιστική αποτίμηση, πλην όμως με αβέβαιη ημερομηνία πώλησης. Για παράδειγμα, το ακίνητο της ΒΑΛΚΑΝ πωλείται εδώ και κάποια χρόνια, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει σχετικό αποτέλεσμα.

Δεύτερον, η είσπραξη δικαστικών αποζημιώσεων που διεκδικεί από το Δημόσιο και ιδιώτες για έργα που έχει ήδη ολοκληρώσει.

Και τρίτον, ρύθμιση υποχρεώσεων προς προμηθευτές με άμεση πληρωμή και «κούρεμα» υπολοίπου...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v