ΕΛΤΡΑΚ: Πολλές δουλειές αν τρέξουν οι οδικοί άξονες

Η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων οδήγησε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο τον κύκλο εργασιών της μητρικής εταιρείας σε άνοδο της τάξεως του 70%. Αισιοδοξία από τη διοίκηση «αν πραγματικά τρέξουν τα έργα».

ΕΛΤΡΑΚ: Πολλές δουλειές αν τρέξουν οι οδικοί άξονες

«Η ΕΛΤΡΑΚ έχει την υποδομή να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα σε περίπτωση που αλλάξει η κατάσταση. Και η κατάσταση φαίνεται πως πάει να αλλάξει». Αυτά δήλωσε κατά τη χθεσινή τακτική γενική συνέλευση της εταιρείας ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Γεώργιος Κόλλιας, συμπληρώνοντας: «Αν πραγματικά τρέξουν τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων, όπως πολλοί μας αναφέρουν ότι θα γίνει, τότε υπάρχει αναμφίβολα πολύ δουλειά για την ΕΛΤΡΑΚ».

Η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων οδήγησε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο τον κύκλο εργασιών της μητρικής εταιρείας σε άνοδο της τάξεως του 70%, ενώ φέτος, μέχρι σήμερα, έχουν περίπου κλείσει τόσες δουλειές μηχανημάτων, όσες έκλεισαν μέσα σε ολόκληρο το 2013.

Ο κ. Κόλλιας αναφέρθηκε στην ιδιαίτερα αρνητική επίδραση που είχε η οικονομική κρίση στον κλάδο των εκσκαπτικών μηχανημάτων (η ΕΛΤΡΑΚ είναι αντιπρόσωπος της Caterpillar): Την περίοδο 2007-2008 πωλούνταν στην αγορά γύρω στα 1.400-1.500 καινούρια μηχανήματα ετησίως, συν 2-2,5 χιλιάδες μεταχειρισμένα. Το 2012 πουλήθηκαν μόλις 108 μηχανήματα και το 2013 λίγο πάνω από τα 150. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι πωλήσεις αυτές αφορούσαν κυρίως μηχανήματα χαμηλής αξίας.

«Μέσα σ' αυτό το δυσμενές περιβάλλον, και γενικότερα από το 1982 μέχρι σήμερα, η ΕΛΤΡΑΚ μόνο το 2012 υποχρεώθηκε σε ζημίες και κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία την κρίση, διατηρώντας τις υποδομές και το δυναμικό της και μπορώντας τώρα να εκμεταλλευθεί τις όποιες αυξημένες δουλειές θα μπορούσαν να έρθουν. Κάποιοι ανταγωνιστές μας δεν το έχουν καταφέρει αυτό», σημείωσε ο κ. Κόλλιας.

Ανάλογη κατάσταση με την Ελλάδα, επικρατεί και στη θυγατρική της Βουλγαρίας, όπου όλα τα κέρδη έχουν επανεπενδυθεί και έχει δημιουργηθεί μια πολύ αξιόλογη υποδομή, ικανή να «σηκώσει» πολύ μεγαλύτερο όγκο εργασιών.

Αντίθετα, με τον τομέα των εκσκαπτικών μηχανημάτων, μείωση της ζήτησης παρουσιάζεται το 2014 (γύρω στο -5% έως -6%) στην αγορά των ελαστικών, στην οποία η ΕΛΤΡΑΚ δραστηριοποιείται μέσω των προϊόντων της Bridgestone. Σταδιακά (είναι ζήτημα το πόσο γρήγορα μπορεί να ανταποκριθεί διεθνώς η Bridgestone), η εταιρεία θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη διάθεση ελαστικών χαμηλότερης τιμής, προκειμένου να προσαρμοστεί καλύτερα στα νέα δεδομένα της αγοράς.

Σε ότι αφορά την κατά 50% θυγατρική ΕΛΤΡΕΚΚΑ (σε συνεργασία με την Autohellas) έχει ξεκινήσει πρόγραμμα αναδιοργάνωσης με στόχο να μειωθούν σταδιακά οι ζημίες και σε βάθος χρόνου η εταιρεία να περάσει σε κέρδη. «Προχωρούσε στη δημιουργία σημείων πώλησης, μειώνοντας τα στάδια των διαμεσολαβούντων.

Χρειάζεται χρόνος» ήταν η απάντηση του κ. Κόλλια σε σχετικό ερώτημα που του τέθηκε από τους μετόχους μειοψηφίας.

Τέλος, κατά τη χθεσινή τακτική γενική συνέλευση της εισηγμένης, αποφασίστηκαν μεταξύ άλλων:

• Η ακύρωση 1.095.433 ιδίων μετοχών, με αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των μετοχών της εταιρείας στα 14.050.971 τεμάχια.

• Η εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου, που απαρτίζεται από τα ίδια μέλη.

Η διάθεση 180.000 ευρώ στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου από κέρδη προηγούμενων χρήσεων (επιβράβευση για την επιστροφή στην κερδοφορία μέσα στο 2013).

• Η μη διανομή μερίσματος στους μετόχους καθώς τα κέρδη του 2013 δεν ήταν αρκετά προκειμένου να αντισταθμίσουν το υπόλοιπο συσσωρευμένων ζημιών του 2012.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ αύξησε τις πωλήσεις του από τα 18 στα 22,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας καθαρά κέρδη 431 χιλ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 1,86 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v