Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Παίζει «μπάλα» και στην αγορά των soft drinks

Σε επενδύσεις ύψους 58 εκατ. ευρώ προχωρά την επόμενη τριετία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Εισέρχεται στα soft drinks με βάση τη βύνη, στόχος η εξαγωγή σε περισσότερες από 30 χώρες. Μείωση πωλήσεων το 2013, ισχυρή αύξηση πωλήσεων για ΙΟΛΗ και ΑΛΦΑ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Παίζει «μπάλα» και στην αγορά των soft drinks

Πληθαίνουν μέρα με τη μέρα οι εταιρείες, και δη οι ζυθοποιίες, που αποφασίζουν να επεκταθούν και στην κατηγορία των soft drinks. Μόνο που στην περίπτωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της σε αυτήν την κατηγορία δεν αφορά τα κλασικά αναψυκτικά που γνωρίζουμε όλοι, αλλά ένα αναψυκτικό με βάση τη βύνη.

Πρόκειται για το Fayrouz, που μπορεί να παράγεται στην Ελλάδα, όμως διατίθεται αποκλειστικά στις διεθνείς αγορές, και δη σε αυτές που έχουν ισχυρό μουσουλμανικό στοιχείο, και αυτό γιατί δεν περιέχει αλκοόλ. Το εν λόγω προϊόν εκτός από την Ελλάδα παράγεται για λογαριασμό της μητρικής Heineken σε Νιγηρία και Αίγυπτο, ενώ ο στόχος της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδικού ομίλου είναι μέσα στα επόμενα χρόνια να εξάγεται σε περισσότερες από 30 χώρες.

Κάποιοι θα σκεφτούν ότι η παραγωγή του Fayrouz, έστω και αν αυτό κατευθύνεται στις διεθνείς αγορές, αποτελεί το πρώτο βήμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την περαιτέρω δραστηριοποίησή της στον κλάδο των παραδοσιακών αναψυκτικών. Σενάριο το οποίο έσπευσε να διαψεύσει χθες κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλός της Ζωούλλης Μηνά. Διευκρίνισε ωστόσο ότι το όποιο ενδεχόμενο ενδιαφέρον της εταιρείας για τη συγκεκριμένη αγορά αφορά τα αναψυκτικά από βύνη και αυτό γιατί η εταιρεία έχει τη γνώση να τα διαχειριστεί, όπως σημείωσε.

Για τα μελλοντικά σχέδια της ζυθοποιίας, ο κ. Μηνά ανέφερε ότι πρόκειται να προχωρήσει σε επενδύσεις 58 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων στην αγορά της μπίρας. Τόνισε παράλληλα «είμαστε εδώ για να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας και να δημιουργήσουμε νέες».

Σχολιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη, ανέφερε ότι οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν πέρυσι 8% στα 315 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε ζημίες 6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά ζημίες, οι οποίες ήταν αποτέλεσμα της στρατηγικής της απόφασης να επιλέξει την άμεση και άπαξ απόσβεση του κόστους που προέκυψε από τις αλλαγές που έκανε στον τρόπο λειτουργίας, προκειμένου να διασφαλίσει το υγιές και βιώσιμο μέλλον της στην ελληνική αγορά, όπως είπε.

Επίσης, η εταιρεία πέτυχε συνολική ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων 1,8%, ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων του νερού ΙΟΛΗ κατά 43% και της μπίρας ΑΛΦΑ κατά 46%. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι πέρυσι οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν 9% σε σχέση με το 2012, με αποτέλεσμα να αγγίξουν σε αξία τα 25 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ από τη φετινή χρονιά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει τη δυνατότητα και παράγει τις μπίρες της μόνο από ελληνικό κριθάρι. Σημειώνεται ότι έξι χρόνια μετά την έναρξη του μεγαλύτερου στην Ελλάδα Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας, με τη συμμετοχή 3.000 παραγωγών, η εταιρεία προμηθεύεται πλέον 68.000 τόνους κριθάρι και θα καλύψει το 100% των αναγκών της. Μάλιστα, στο πλάνο είναι μέρος του κριθαριού αυτού να εξαχθεί και σε άλλες χώρες, ενώ ήδη έχει δεχθεί κρούσεις από άλλες ζυθοποιίες για πώληση ελληνικού κριθαριού, τις οποίες αξιολογεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v