Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Autohellas: Το «γερό» β' εξάμηνο, το ομολογιακό και οι συμμετοχές

Η μικρή πτώση του τζίρου του ομίλου το α΄ εξάμηνο (67,1 εκατ. ευρώ από 68,5 εκατ.) δεν σημαίνει κάτι ιδιαίτερο γιατί επηρεάστηκε από το γεγονός ότι η διοίκηση προετοιμαζόταν προκειμένου να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση του β΄ εξαμήνου.

Autohellas: Το «γερό» β εξάμηνο, το ομολογιακό και οι συμμετοχές

Το δεύτερο εξάμηνο του 2014 αναμένεται να είναι σαφώς καλύτερο από το πρώτο, καθώς η εισηγμένη εταιρία αναμένεται να ωφεληθεί από την άνοδο του τουρισμού στη δραστηριότητα Rent A Car, ενώ παράλληλα προβλέπεται ότι θα αρχίσει να σταθεροποιείται η ζήτηση στη δραστηριότητα της μακροενοικίασης αυτοκινήτων που συνέχισε να υποχωρεί και στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς.

«Αναμένουμε στο εξής αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων και ως εκ τούτου αύξηση πωλήσεων. Στόχος της Autohellas και για το 2014 είναι η αύξηση της συνολικής κερδοφορίας και η μεγέθυνση του μεριδίου της στην αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά η διοίκησή της.

Η μικρή πτώση του τζίρου του ομίλου το πρώτο εξάμηνο (67,1 εκατ. ευρώ από 68,5 εκατ.) δεν σημαίνει κάτι ιδιαίτερο, γιατί επηρεάστηκε από το γεγονός ότι η διοίκηση προετοιμαζόταν προκειμένου να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση του β΄ εξαμήνου.

Συγκεκριμένα, η Autohellas περιόρισε δραστικά τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της (τα έσοδα εγγράφονται στις πωλήσεις) και παράλληλα προχώρησε σε σημαντικές αγορές νέων οχημάτων, ώστε να αποκτήσει στόλο ικανό να εξυπηρετήσει τη ζήτηση του β΄ εξαμήνου.

Όσο για τη μεγάλη βελτίωση του τελικού αποτελέσματος το πρώτο εξάμηνο (από -2,3 σε +2,26 εκατ. ευρώ) οφείλεται κυρίως στο θέμα των λογιστικοποιημένων φόρων, καθώς σε επίπεδο EBITDA η Autohellas ανέβασε περίπου 3% την επίδοσή της (από 30,2 σε 31,1 εκατ. ευρώ) και σε επίπεδο κερδών προ φόρων (EBT) εμφάνισε περιορισμένη υποχώρηση (από 3,02 σε 2,72 εκατ. ευρώ).

Η Autohellas βέβαια διαθέτει ισχυρούς δείκτες ρευστότητας, ωστόσο καλείται φέτος να αντιμετωπίσει το ζήτημα της αναχρηματοδότησης του ομολογιακού της δανείου (έχει ουσιαστικά εγκριθεί για ποσό μικρότερο του παλαιού που ήταν 170 εκατ. και οι διαδικασίες σύναψης του νέου δανείου αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο έτος).

Άλλωστε με βάση τα στοιχεία της 30ής Ιουνίου, ο καθαρός δανεισμός της Autohellas ήταν χαμηλότερος των 130 εκατ. ευρώ (μακροπρόθεσμα δάνεια 27,6 εκατ., βραχυπρόθεσμα δάνεια 141 εκατ. και ταμείο 40,4 εκατ. ευρώ).
Επιπλέον, μέσα στον Ιούλιο η Autohellas εισέπραξε 8,2 εκατ. ευρώ από την επιστροφή κεφαλαίου της Aegean Airlines της οποίας κατέχει το 11,5% των μετοχών. Μέσα στον ίδιο μήνα μάλιστα κατέβαλε 15 εκατ. ευρώ σε Πειραιώς και Eurobank για μείωση του δανεισμού.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Autohellas σε άλλες εταιρίες, παρατηρείται:

• Η διατήρηση της τοποθέτησής της στην Aegean Airlines (ποσοστό 11,5%).

• Η συνέχιση της εν γένει ικανοποιητικής πορείας των θυγατρικών σε Κύπρο και Βαλκάνια.

• Η σταδιακή ενίσχυση της θέσης στη Sportsland, της οποίας κατέχει το 50% έχοντας μέχρι σήμερα καταβάλει 5,79 εκατ. ευρώ (το άλλο 50% ανήκει στον γνωστό επιχειρηματία Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο). H προοπτική της συγκεκριμένης επένδυσης είναι μακροπρόθεσμη.

• Οι κινήσεις που γίνονται για την αναδιάρθρωση της ΕΛΤΡΕΚΚΑ (άλλος μεγάλος μέτοχος η ΕΛΤΡΑΚ).

• Η αποχώρηση από την Τράπεζα Πειραιώς, καθώς τον Φεβρουάριο του 2014 πουλήθηκαν 1.012.000 μετοχές της τράπεζας και το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου ρευστοποιήθηκαν 1.292.000 warrants.

Να σημειωθεί τέλος πως στις 30 Ιουνίου 2014 η Autohellas κατείχε 57.559 ίδιες μετοχές της με κόστος κτήσης 256,1 χιλ. ευρώ και σαφώς μεγαλύτερη εύλογη αξία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v