Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΛΠ: Τι προβλέπει το νέο business plan για έσοδα-κέρδη

Αύξηση τζίρου και κερδοφορίας του ΟΛΠ, αλλά από το 2015, προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο 2014 - 2018 που εγκρίθηκε χθες από το διοικητικό συμβούλιο. Οι εκτιμήσεις για έσοδα από ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα. Ποια έργα προβλέπεται να υλοποιηθούν στην 5ετία.

ΟΛΠ: Τι προβλέπει το νέο business plan για έσοδα-κέρδη

Τα έσοδα από τη σύμβαση παραχώρησης τμήματος του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (containers) στην κινεζική Cosco θα αποτελέσουν τον βασικό μοχλό ανάπτυξης του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ για την επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού που εγκρίθηκε χθες από το διοικητικό συμβούλιο.

Το Business Plan προβλέπει πως τα έσοδα του ΟΛΠ θα παραμείνουν φέτος στα επίπεδα του 2013 (κοντά στα 108,2 εκατ. ευρώ), ενώ το 2015 θα αυξηθούν στα 117,5 εκατ. Τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ αναμένεται πως φέτος θα υποχωρήσουν στα 7,3 εκατ. ευρώ (από 8 εκατ. το 2013) και το 2015 θα αυξηθούν σε 13,75 εκατ. ευρώ.

Οι προβλέψεις του business plan γίνονται χωρίς να ληφθεί υπόψη ο φιλικός διακανονισμός με τον κινεζικό όμιλο, καθώς εκκρεμεί απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου η οποία αναμένεται εντός των ημερών.

Το αντάλλαγμα παραχώρησης που καταβάλλει η ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) εντός της πενταετίας 2014 - 2018 θα αυξηθεί από 34,1 εκατ. ευρώ το 2013 σε 80,1 εκατ. ευρώ το 2018 με μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 19%. Για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει το φορτίο που διακινείται μέσω του τερματικού σταθμού της ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) να καταγράψει μεσοσταθμική ετήσια αύξηση 16% και να φτάσει τα 4,5 εκατ. TEUs το 2018 από 2,5 εκατ. TEUs το 2013.

Την ακριβώς αντίθετη εικόνα στην κερδοφορία παρουσιάζει το τμήμα του τερματικού σταθμού (προβλήτας Ι) που παραμένει στη διαχείριση του ΟΛΠ. Ενώ τα έσοδα θα φτάσουν φέτος τα 26,8 εκατ. ευρώ, ο οργανισμός θα έχει ζημίες περί τα 10 εκατ. από τον συγκεκριμένο τομέα. Μάλιστα η διαχείριση του προβλήτα Ι θα είναι ζημιογόνος για τον ΟΛΠ μέχρι και το 2018 (τελευταίο έτος του επιχειρησιακού σχεδίου) με τις ζημιές να παραμένουν σε επίπεδα άνω των 10 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στο business plan αναφέρεται πως «με δεδομένο ότι ο προβλήτας Ι έχει ήδη προσεγγίσει τη βέλτιστη παραγωγική του δυναμικότητα, τα περιθώρια αύξησης των εσόδων είναι περιορισμένα. Παρ’ όλα αυτά η συγκράτηση του κόστους μισθοδοσίας και η μικρή αύξηση της παραγωγικότητας μειώνουν τη λειτουργική ζημία από 10,9 εκατ. το 2013 σε -10,4 εκατ. το 2018».

Για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας προβλέπεται φέτος μείωση επιβατών περίπου της τάξης του 10% «βάσει των υφιστάμενων στοιχείων εξαμήνου καθώς και λόγω της ιστορικότητας». Για το 2015 και εντεύθεν, «προβλέπεται αύξηση 4,5% που αποτελεί το μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2008-2013, ενώ προστίθεται 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016 και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια επέκταση». Τα έσοδα του ΟΛΠ από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος 10,7% και θα προσεγγίσουν τα 13,5 εκατ. ευρώ από σχεδόν 14,5 εκατ. το 2013. Στη συνέχεια, και μέχρι το 2018, θα αυξάνονται με μέσο ρυθμό περί το 8,5% ετησίως.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προβλέψεις του επιχειρησιακού σχεδίου για τον τομέα της ακτοπλοϊας.

Προβλέπεται, για παράδειγμα, πως ούτε το 2018 θα επιστρέψει η κίνηση στον ακτοπλοϊκό σταθμό του Πειραιά στα 19,4 εκατ. επιβάτες που είχαν ταξιδεύσει το 2009. Πέρυσι διακινήθηκαν 15,3 εκατ. επιβάτες, ενώ για φέτος προβλέπεται μικρή αύξηση 0,6%. Για την επόμενη τετραετία εκτιμάται πως οι επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής από τον Πειραιά θα αυξάνονται με μέσο ετήσιο ρυθμό περί το 3,3%. Τα οχήματα που διακινούνται μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών και του πορθμείου προβλέπεται πως θα αυξηθούν από περίπου 2,5 εκατ. το 2014 σε 2,9 εκατ. το 2018. Τα έσοδα του ΟΛΠ από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος 10,1% και το 2015 θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση (διαμορφώνονται κοντά στα 9 εκατ. ευρώ).

Στο επιχειρησιακό σχέδιο αναφέρεται πως «η δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής παρουσιάζει σημαντική ανάκαμψη, καταγράφοντας αύξηση 21,4% στα έσοδα μεταξύ 2012 και 2013 και από τα υφιστάμενα στοιχεία αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση το 2014. Η βελτίωση των μεγεθών οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των πλοίων προς επισκευή σε ιδιωτικά ναυπηγεία μεταξύ 2012 και 2013, της τάξεως του 34%, η οποία συνεπακόλουθα αποτυπώθηκε στα έσοδα προσόρμισης. Στη θετική αυτή συγκυρία προστίθεται και η επαναλειτουργία της μικρής πλωτής δεξαμενής στο Πέραμα, η οποία μετά την επισκευή της επαναδραστηριοποιήθηκε και συμβάλλει θετικά στα έσοδα της δραστηριότητας το 2014».

Τα έργα

Το business plan προβλέπει και επενδύσεις άνω των 217,5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2018, με σημαντικότερη το έργο αναβάθμισης του τερματικού κρουαζιεροπλοίων, προϋπολογισμού 136,8 εκατ. ευρώ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο αναφέρονται και πρόσθετα έργα, ύψους 345 εκατ. ευρώ (τα οποία δεν έχουν ενσωματωθεί στο business plan 2014 – 2018) τα οποία θα χρηματοδοτηθούν κατά σχεδόν 70% από ιδιωτικά κεφάλαια (μέσω παραχωρήσεων).

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας (10 εκατ. ευρώ) για επαναλειτουργία του εκθεσιακού κέντρου, η αναβάθμιση υποδομών του προβλήτα Ι (35 εκατ. ευρώ), αλλά και η σύμβαση παραχώρησης για κατασκευή και λειτουργία «υπερυψωμένου κυκλοφοριακού μέσου» (τραμ) περιφερειακά του λιμανιού toy Πειραιά με κόστος 120 εκατ. ευρώ, καθώς και η δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή Παλατάκι με κόστος 50 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v