Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΒ Βασιλόπουλος: «Σκανάρει» την αγορά και περιμένει

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει το radar της ανοιχτό για εξαγορές και έχει συζητήσει μόνο με αλυσίδες μικρότερου μεγέθους, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρίας. Σχεδιάζει επενδύσεις περί τα 80 εκατ. φέτος. Τα πλάνα για την επόμενη χρονιά.

ΑΒ Βασιλόπουλος: «Σκανάρει» την αγορά και περιμένει

Το ρόλο του παρατηρητή στις εξελίξεις που συντελούνται το τελευταίο διάστημα στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων έχει επιλέξει, προς ώρας τουλάχιστον, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος.

Οι χθεσινές δηλώσεις του κ. Λεωνίδα Βρεττάκου, Γενικού Διευθυντή της ΑΒ Βασιλόπουλος, ότι η αλυσίδα δεν έχει το άγχος του γιγαντισμού, δεν επιθυμεί να υπονομεύσει την «υγεία» της και ότι ο όμιλος δεν χρωστάει στις τράπεζες, είναι ενδεικτικές για το πώς βλέπει η ΑΒ και κατ' επέκταση ο μητρικός βελγικός όμιλος Delhaize την ελληνική αγορά και πώς έχει επιλέξει να κινηθεί από εδώ και πέρα.

«Εμείς ως εταιρεία δεν έχουμε το άγχος του γιγαντισμού. Ούτε τη λογική ότι πρέπει να προβούμε σε κάποια εξαγορά γιατί κάποιος άλλος αγοράζει», είπε ο κ. Βρεττάκος, κατά την παρουσίαση του νέου, πλήρως ανακαινισμένου Mega ΑΒ στο Ελληνικό, που σηματοδοτεί και την επιστροφή του brand στις ρίζες του και στη λογική «και του πουλιού το γάλα».

Για να συμπληρώσει: «Η αλυσίδα δεν επιθυμεί να προχωρήσει σε μια εξαγορά που θα υπονομεύσει την υγεία της».

Ωστόσο έσπευσε να αναφέρει ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει το radar της ανοιχτό για εξαγορές, έχει συζητήσει μόνο με αλυσίδες μικρότερου μεγέθους και την τελευταία διετία δεν έχει κάνει καμία συζήτηση ούτε με τον Βερόπουλο, ούτε με τον Μασούτη, αλλά και με κανέναν άλλο μεγάλο παίκτη της αγοράς. Πάντως ο ίδιος εκτίμησε ότι η συγκέντρωση δεν έχει τελειώσει, ενώ χαρακτήρισε καλή και έξυπνη κίνηση την εξαγορά του Χαλκιαδάκη από την αλυσίδα Σκλαβενίτη.

Την ίδια ώρα η αγορά συνεχίζει να πιέζεται. Η πτώση του τζίρου (συνολικά) το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου αγγίζει το 1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, και η επέκταση είτε μέσω εξαγορών, είτε μέσω αυτόνομης ανάπτυξης φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Στο πλαίσιο αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επενδύσει φέτος περί τα 80 εκατ. ευρώ -είναι πάνω από το αρχικό budget κατά 5 εκατ. ευρώ-, ενώ στα 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθουν οι επενδύσεις της αλυσίδας για την επόμενη χρονιά.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ τη φετινή χρονιά προσέθεσε στο δίκτυό της 20 νέα καταστήματα, 9 franchise και προχώρησε σε 12 ανακαινίσεις υπαρχόντων καταστημάτων αυξάνοντας τον αριθμό του προσωπικού της κατά 1.200 – 1.300 άτομα.

Για την επόμενη χρονιά το βάρος θα δοθεί στην επαρχία και δη σε Κρήτη, Θεσσαλία, Χαλκιδική και Βόρειο Ελλάδα. Συγκεκριμένα ο στόχος για την Κρήτη είναι να υπερδιπλασιάσει το δίκτυό των καταστημάτων της από 7 που είναι σήμερα σε 15 σε βάθος τριετίας, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την τουριστική κίνηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v