Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Accenture: Παγκόσμιο κέντρο καινοτομίας και 200 προσλήψεις στην Αθήνα

Πώς ο πολυεθνικός κολοσσός δημιούργησε αθόρυβα στην Αθήνα το παγκόσμιο κέντρο καινοτομίας. Η Managing Director Accenture Digital Δρ. Αθηνά Κανιούρα μιλάει για τα νέα σχέδια του ομίλου.

Accenture: Παγκόσμιο κέντρο καινοτομίας και 200 προσλήψεις στην Αθήνα

Σε περισσότερες από 200 προσλήψεις θα προχωρήσει στο προσεχές δωδεκάμηνο το ελληνικό γραφείο του πολυεθνικού συμβουλευτικού ομίλου Accenture, οι 30 από τις οποίες θα γίνουν στο παγκόσμιο κέντρο καινοτομίας αναλύσεων για τους καταναλωτές και τις τάσεις στις αγορές («Center of Excellence in Marketing & Customer Analytics») που εδρεύει στην Αθήνα. 

«Τα επιτεύγματα της ελληνικής ομάδας χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης» υποστηρίζει η Δρ. Αθηνά Κανιούρα, Managing Director Accenture Digital. Όπως εξηγεί, «η Αθήνα θεωρείται πλέον ως το παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας για Customer και Marketing Analytics το οποίο υποστηρίζεται από έξι ακόμα εξειδικευμένες ομάδες ειδικών που βρίσκονται στην Ινδία, την Κίνα, την Πολωνία, την Ισπανία, την Αργεντινή και τη Νότιο Αφρική».

Η Accenture, με ετήσια έσοδα περί τα 30 δισ. ευρώ παγκοσμίως και ισχυρή παρουσία στις ελληνικές τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους, συγκαταλέγεται στους ισχυρούς παγκόσμιους παίκτες οι οποίοι τα τελευταία χρόνια «στήνουν» αθόρυβα κέντρα υπηρεσιών τεχνολογίας και αναλύσεων στην Ελλάδα. Αρκετές χώρες του ευρωπαϊκού Νότου διαγκωνίζονται σήμερα για να αποτελέσουν έδρα τεχνολογικών τμημάτων, τμημάτων ανάλυσης, και τεχνικής υποστήριξης διεθνών ομίλων που φεύγουν από την Ινδία η οποία τις τελευταίες δεκαετίες είχε δημιουργήσει μια βιομηχανία 100 δισ. δολαρίων. 

Η κα Κανιούρα εξηγεί πως το τμήμα Analytics της Accenture ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια και σιγά – σιγά εξελίχθηκε σε παγκόσμιο κέντρο. Θεωρεί πως «η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των Ελλήνων αναλυτών αποτελεί «εξαγώγιμο» αγαθό: εταιρείες από πολλούς διαφορετικούς κλάδους σε ολόκληρο τον κόσμο επιλέγουν στρατηγικά να συνεργαστούν με την ελληνική ομάδα της Accenture».

Γιατί η Accenture αποφάσισε να δημιουργήσει στην Ελλάδα το τμήμα Customer & Marketing Analytics; Γιατί δεν πήγατε π.χ. στην Ινδία;

Η αριστεία στο πεδίο των analytics προϋποθέτει επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας τους. Οι Έλληνες αναλυτές έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν τις ικανότητες και τη γνώση ώστε να παράσχουν υψηλού ποιοτικού επιπέδου έρευνα και καινοτόμες λύσεις για τις επιχειρήσεις, με εφαρμογή σε παγκόσμιο επίπεδο. Το έργο της ελληνικής ομάδας αναγνωρίστηκε από την πρώτη στιγμή και κέρδισε την εκτίμηση της διεθνούς αγοράς. Για αυτό και η Accenture αποφάσισε να ιδρύσει το διεθνές «Center of Excellence in Marketing & Customer Analytics» στην Αθήνα.

Πότε δημιουργήθηκε και πόσοι άνθρωποι εργάζονται σήμερα;

Tο κέντρο ιδρύθηκε πριν από 10 χρόνια, όταν ακόμα η αξιοποίηση των analytics στο πεδίο του marketing ήταν σε εμβρυακό στάδιο, σε ό,τι αφορά την ευρεία χρήση τους από την αγορά. Η ομάδα ξεκίνησε το 2008, όμως, καθώς τα analytics εδραιώνουν όλο και περισσότερο τη θέση τους στο σύγχρονο επιχειρηματικό γίγνεσθαι, το τμήμα αναπτύχθηκε ραγδαία. Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 70 επιστήμονες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, ως απόρροια της ένταξης των analytics στην «καρδιά» των σύγχρονων business models. Με βάση τις διεθνείς τάσεις, η ζήτηση για εξειδικευμένους αναλυτές δεδομένων αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η ομάδα της Αθήνας είναι σε θέση να δημιουργήσει εξειδικευμένες λύσεις στο πεδίο των analytics, καθώς είναι κυρίως μηχανικοί και επιστήμονες εξειδικευμένοι στη στατιστική, στην οικονομετρία, στα μαθηματικά, στον προγραμματισμό κ.α.

Τα επιτεύγματα της ελληνικής ομάδας χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης. Η Αθήνα θεωρείται πλέον ως το παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας για Customer και Marketing Analytics το οποίο υποστηρίζεται από 6 ακόμα εξειδικευμένες ομάδες ειδικών που βρίσκονται στην Ινδία, την Κίνα, την Πολωνία, την Ισπανία, την Αργεντινή και τη Νότιο Αφρική.

Ποιες υπηρεσίες παρέχει το συγκεκριμένο τμήμα και για ποιες αγορές; Υπάρχει περίπτωση να αναπτυχθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια;

Το τμήμα διενεργεί υψηλής ποιότητας αναλύσεις για τους καταναλωτές και τις δυνάμεις της αγοράς σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους - τράπεζες, ασφάλειες, τηλεπικοινωνίες, αυτοκινητοβιομηχανίες, φαρμακοβιομηχανίες, καταναλωτικά αγαθά και ενέργεια. Η ομάδα επιστημόνων του τμήματος διαθέτει το θεωρητικό και ακαδημαϊκό υπόβαθρο για να αναπτύξει καινοτόμες μεθόδους στο πεδίο των analytics, οι οποίες, μέσα από το διεθνές δίκτυο της Accenture, εφαρμόζονται σε έργα πελατών, σε όλο τον κόσμο. Η ομάδα ήδη μετρά πληθώρα διεθνών βραβεύσεων και διακρίσεων για τα έργα της.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των Ελλήνων αναλυτών αποτελεί «εξαγώγιμο» αγαθό: εταιρείας από πολλούς διαφορετικούς κλάδους σε ΗΠΑ, Καναδά, Ρωσία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Νότια Αφρική, αλλά και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης επιλέγουν στρατηγικά να συνεργαστούν με την ελληνική ομάδα της Accenture, καθώς έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στην ποιότητα των δεδομένων που θα αντλήσουν αλλά και της ανάλυσης που θα εξάγουν από αυτά.

Ποιους άλλους τομείς σχεδιάζει να αναπτύξει η Accenture στην Ελλάδα;

Η εταιρία μας στην Ελλάδα κατέχει ηγέτιδα θέση στους τομείς των τηλεπικοινωνιών και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών διατηρώντας μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίες με τους μεγαλύτερος οργανισμούς. Ωστόσο, με βάση τις αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, η στρατηγική μας εστιάζει ιδιαίτερα στους τομείς της ενέργειας και των καταναλωτικών προϊόντων.

Οι τομείς αυτή μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, ιδιαίτερα εάν εκμεταλλευθούν περισσότερο τις στρατηγικές ευκαιρίες που συνδέονται με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, την ένταξη των analytics στα επιχειρησιακά μοντέλα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό –πεδία στα οποία η Accenture έχει διακριθεί ως ηγέτιδα δύναμη, σε διεθνές επίπεδο.

Είναι αλήθεια πως κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση σχεδιάζετε περίπου 200 προσλήψεις;

Η αλήθεια είναι ότι για το οικονομικό έτος 2015 το Ελληνικό γραφείο της Accenture θα αναζητήσει περισσότερους από 200 νέους συνεργάτες, εκ των οποίων πάνω από τους 30 είναι στον τομέα Digital και Analytics. Εκτός από τις τηλεπικοινωνίες που είναι ένας από τους μεγαλύτερους τομείς της δραστηριότητα μας, θεωρούμε ότι οι εξελίξεις στην αγορά, όπως είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός (digital disruption) και το «Internet of Things» καθιστούν απαραίτητη την ενίσχυση του περιβάλλοντος ΙΤ της Accenture.

Και τα analytics είναι, φυσικά, ένας τομέας στον οποίο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε περαιτέρω σε ανθρώπινο κεφάλαιο. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κλάδος της τραπεζικής είναι ένας ακόμα κλάδος στον οποίο σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε προσλήψεις, καθώς οι τράπεζες σήμερα επηρεάζονται άμεσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και η εφαρμογή πρωτοποριακών λύσεων θεωρείται αναγκαία.

Πόσους εργαζομένους απασχολεί σήμερα η εταιρεία στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι κύριοι τομείς δραστηριοποίησης;

Η Accenture Ελλάδας απασχολεί περισσότερους από 400 συμβούλους και είναι ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, στα πεδία της τεχνολογίας και της διοίκησης επιχειρήσεων. Ως κομμάτι του διεθνούς δικτύου της Accenture, το γραφείο της Αθήνας εξυπηρετεί πελάτες στην Ελλάδα, αλλά και την Κύπρο, στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή. Στην Ελλάδα, η Accenture είναι πολύτιμος συνεργάτης πληθώρας επιχειρήσεων, στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών, των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, των Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανικής Πώλησης, της Ενέργειας καθώς και οργανισμών του Δημοσίου Τομέα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v