Pepsico - ΗΒΗ: Σχέδια μερίκης απεμπλοκής από την Ελλάδα

Φουντώνουν οι πληροφορίες που θέλουν την Pepsico να αναζητά τρόπους απεμπλοκής από το κομμάτι του αναψυκτικού. Ήδη η εταιρεία φέρεται να έχει κάνει κρούση σε τουλάχιστον επτά εταιρείες του κλάδου. Σε ραγδαία υποχώρηση τα μερίδιά αγοράς.

Pepsico - ΗΒΗ: Σχέδια μερίκης απεμπλοκής από την Ελλάδα

Μόνο στην Coca Cola 3Ε φαίνεται να μην έχει κάνει κρούση η Pepsico – ΗΒΗ για να αναλάβει με το σύστημα του franchise την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της pepsi – ήβη στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες η Pepsico – ΗΒΗ αναζητά τρόπους να απεμπλακεί από το κομμάτι των αναψυκτικών. Ο πολυεθνικός κολοσσός θα διατηρήσει, πάντως, τα brand του στην εγχώρια αγορά, αφού πρόθεσή είναι να μην αποχωρήσει απο τη χώρα.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του Euro2day.gr περισσότερες από επτά επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία, έχουν δεχθεί κρούση από τον πολυεθνικό παίκτη για να αναλάβουν με το σύστημα της δικαιόχρησης την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της Pepsico-ΗΒΗ.

Η εταιρεία φέρεται να έχει προτείνει σε όσους έχει κάνει κρούση διάφορα εναλλακτικά σενάρια. Μεταξύ αυτών είναι η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Lipton Ice Tea και HBH) με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των πωλήσεων υπό τη μορφή δικαιωμάτων. Στο τραπέζι έχουν πέσει και άλλες προτάσεις όπως το "σπάσιμο" του χαρτοφυλακίου με τους χυμούς και τα αναψυκτικά στο ένα κομμάτι και τα υπόλοιπα στο άλλο και την πώλησή τους ξεχωριστά.

Αν και οι διαπραγματεύσεις χρονολογούνται ήδη από το 2013, όπως υποστηρίζουν όσοι γνωρίζουν, ακόμη δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη. Αντιθέτως όσοι έχουν βρεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν απορρίψει την πρόταση της εταιρείας ως μη συμφέρουσα. Για δύο λόγους. Πρώτον εξαιτίας του γεγονότος ότι τα μερίδια της εταιρείας έχουν μειωθεί σημαντικά. Δεύτερον, είναι ο μεγάλος αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού της.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου η PepsiCo κατέγραψε πτώση σε όλες τις περιοχές με αποτέλεσμα στο σύνολο της χώρας να υποχωρήσει στην 3η θέση με μερίδιο μόλις 6,8% από 7,3% το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Πάντως οι πωλήσεις της αν και στο σύνολο είναι πτωτικές κατέγραψαν άνοδο στα υπερμάρκετ και στα περίπτερα και πτώση στα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ και στα Convenience stores. Ακόμη πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola. Και εκεί η εταιρεία, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Nielsen, παρουσιάζει πτώση, η οποία στο δίμηνο έφθασε στο 25,5% σε όγκο σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2013, ενώ στον Βορρά υποχώρησε στην 4η θέση κάτω από το μερίδιο των all others (μικροί εμφιαλωτές που δεν μετρώνται ξεχωριστά) το οποίο έφθασε στο 4%.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία από τη βάση δεδομένων της ICAP, την περίοδο 2009-2013 η εταιρεία έχασε περίπου το 45% των πωλήσεών της, καθώς από 125,5 εκατ. ευρώ το 2009 έφθασε στα 70 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2013.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v