Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπορικά Κέντρα: Μεγάλη αύξηση εσόδων και επισκεπτών το 2014

Τα εμπορικά κέντρα προτίμησαν πέρυσι οι καταναλωτές με αποτέλεσμα να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης επισκεπτών και εσόδων. Τα μεγαλύτερα οφέλη σε Smart Park και Golden Hall. Οι νέες επενδύσεις.

Εμπορικά Κέντρα: Μεγάλη αύξηση εσόδων και επισκεπτών το 2014

Τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών μεταξύ των εμπορικών κέντρων της Αττικής και τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στα καταστήματα που φιλοξενεί πέτυχε το 2014 το Smart Park, το οποίο αναπτύσσει και διαχειρίζεται η Γυαλού Εμπορική και Τουριστική Α.Ε., θυγατρική της εισηγμένης REDS του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία αναλυτών της αγοράς ακινήτων στη διάρκεια του 2014 οι επισκέπτες στο ανοικτό εμπορικό κέντρο της REDS στη Γυαλού αυξήθηκαν κατά περίπου 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (το 2013 είχαν αυξηθεί σχεδόν κατά 23%), ενώ η άνοδος των εσόδων στα καταστήματα που λειτουργούν άγγιξε το 20%. Ικανοποιητική πορεία είχε και το γειτονικό McArthurGlen Designer Outlet το οποίο περιλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιο της Bluehouse Capital, η διοίκηση του οποίου ευελπιστεί πως θα μισθώσει φέτος τους επιπλέον χώρους αφού ο δείκτης κάλυψης βρέθηκε πέρυσι στο 82%.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σημαντική αύξηση επισκεπτών (σχεδόν 15%) κατέγραψε πέρυσι και το εμπορικό κέντρο Golden Hall που διαχειρίζεται η Lamda Development του ομίλου Λάτση, με αξιόλογη άνοδο των πωλήσεων περίπου 12%. Η τάση ανόδου για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development ήταν εμφανής από το πρώτο τρίμηνο του 2014. Στο εννεάμηνο η διοίκησή της ανακοίνωσε πως «ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο Golden Hall κινήθηκε ανοδικά 12% ενώ εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά 9%. Η λειτουργική του κερδοφορία ανήλθε σε 9,7 εκατ., παρουσιάζοντας άνοδο 7% σε σχέση με πέρυσι. Αναφορικά με το The Mall Athens, τα μεγέθη του επίσης εμφανίζονται αυξημένα: ο τζίρος των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών παρουσίασαν αύξηση 7,5% και 5,5% αντίστοιχα».

Η μεγάλη βελτίωση των μεγεθών του Smart Park αποδίδεται σε σειρά μισθωτικών συμφωνιών που είχαν υπογραφεί στα τέλη του 2013 και άρχισαν να αποδίδουν από την προηγούμενη χρονιά. Τότε είχε συμφωνήσει για 12 νέες μισθώσεις συνολικών χώρων 1.200 τετραγωνικών μέτρων. Με την πρόσφατη συμφωνία με την εταιρεία Κάββουρας Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Ένδυσης με το εμπορικό σήμα Pop Air, για την ανάπτυξη καταστήματος, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. περίπου, η REDS πέτυχε να μισθώσει το σύνολο του εμπορικού κέντρου στη Γυαλού.

Τα στοιχεία των εμπορικών κέντρων πάντως για το 2014, παρά το στραβοπάτημα της αγοράς λιανικής τον Δεκέμβριο, δείχνουν τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου. Εδώ και χρόνια οι αναλυτές υποστηρίζουν πως η Αττική βρίσκεται πολύ μακριά από το μέσο όρο της Ευρώπης στα τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους. Ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι κοντά στα 250 τ.μ. εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους στην Αττική περιορίζεται σε κάτι περισσότερο από 65 τ.μ. Σήμερα λειτουργούν στην περιοχή 8 μεγάλα εμπορικά κέντρα (άνω των 20.000 τετραγωνικών μέτρων) συνολικής επιφάνειας περί τα 250.000 τ.μ.

Ωστόσο, η πολυετής κρίση έχει αποτρέψει τις νέες επενδύσεις ορισμένες από τις οποίες σκοντάφτουν και στις αδειοδοτήσεις. Το μεγαλύτερο νέο εμπορικό κέντρο που σχεδιάζεται στην Αττική είναι το υπό ανάπτυξη της Lamda Development στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, αν και εφόσον, ολοκληρωθεί η συμφωνία με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση του τεράστιου ακινήτου. Σημαντική επένδυση προωθεί και η REDS στο πρώην κτήμα Καμπά στην Κάντζα, κι η διοίκησή της πρόσφατα ανακοίνωσε πως το τελικό μοντέλο αξιοποίησης θα εξαρτηθεί από την εύρεση στρατηγικού εταίρου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v