Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Οι επενδύσεις για αύξηση μεριδίων αγοράς

Τι είπε ο αντιπρόεδρος της Aegean για τα αποτελέσματα του 2014 και τις προοπτικές το 2015. Ο ανταγωνισμός με τη Ryanair και οι επιπτώσεις στο μερίδιο αγοράς. Πώς η υποχώρηση του ευρώ «εξαφάνισε» το όφελος από τη μείωση της τιμής των καυσίμων.

Aegean: Οι επενδύσεις για αύξηση μεριδίων αγοράς

Στην υψηλή ζήτηση για ταξίδια προς τη χώρα μας, την επέκταση του δικτύου της εταιρείας εντός και εκτός Ελλάδας αλλά και οφέλη από τη συνένωσή της με την Olympic Air αποδίδει η διοίκηση της Aegean Airlines το ιστορικό ρεκόρ 10,1 εκατ. επιβατών, την αύξηση 7% στα έσοδα (912 εκατ. ευρώ), 31% του EBITDA και 53% των καθαρών κερδών της εταιρείας το 2014.

Η όξυνση του ανταγωνισμού, ωστόσο, δεν επέτρεψε στην εταιρεία να αυξήσει το συνολικό μερίδιό της στην ελληνική αγορά. Γεγονός που παραδέχθηκε ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης, απαντώντας σε στελέχη επενδυτικών εταιρειών κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης. Ο Ε. Βασιλάκης παραδέχθηκε πως παρά τις προσδοκίες που είχε η διοίκηση της Aegean μετά τη συγχώνευσή της με την Olympic Air, το μερίδιο αγοράς παρέμεινε στα επίπεδα του 15%-16%.

Αποτέλεσμα το οποίο σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο σκληρό ανταγωνισμό της Aegean με την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair σε Ελλάδα και Κύπρο.

Γι' αυτό ο αντιπρόεδρος της Aegean έθεσε ως προτεραιότητα την ισχυροποίηση της θέσης της εταιρείας και την αύξηση του μεριδίου αγοράς της τόσο στην κύρια βάση της στην Αθήνα, το δεύτερο σημαντικότερο κόμβο της στο Ηράκλειο, αλλά και την Κύπρο.

Ταυτόχρονα ο α Ε.Βασιλάκης αποδέχθηκε ότι αποτελεί ρίσκο η επέκταση δραστηριοτήτων που έχει προαναγγείλει για φέτος η Aegean με την οποία εκτιμάται ότι αυξάνονται περίπου 15% οι διαθέσιμες θέσεις της. Επεσήμανε, ωστόσο, πως πρόκειται για ένα ρίσκο που η εταιρεία θεωρεί ότι μπορεί να διαχειριστεί με σχετική άνεση (quite comfortable).

Αιτιολόγησε τη θέση του αναφέροντας τις θετικές ενδείξεις για τον ελληνικό τουρισμό και τη φετινή περίοδο, ιδιαίτερα για την Αθήνα όπου οι κρατήσεις εμφανίζουν αυξητική τάση. Επεσήμανε ταυτόχρονα πως η εταιρεία υποχρεώθηκε-χωρίς να συμπεριλαμβάνεται κάτι τέτοιο στα άμεσα πλάνα της- να επεκτείνει σημαντικά τις δραστηριότητές στην Κύπρο (αεροδρόμιο Λάρνακας) μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Αναφερόμενος στην επέκταση του δικτύου της που επιχειρεί φέτος η Aegean, ο Ε. Βασιλάκης διευκρίνισε πως αφορά συνολικά επιπλέον 2 εκατ. θέσεις από τις οποίες 300.000 αφορούν τις γραμμές εντός Ελλάδας, το 1 εκατ. θέσεις τις γραμμές εξωτερικού (πλην Κύπρου) και οι 700.000 τις γραμμές εξωτερικού από την Κύπρο.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean επιβεβαίωσε πως η εταιρεία υλοποιεί την παραγγελία στην Airbus για την προμήθεια επτά νέων αεροσκαφών από τα οποία τρία θα ενταχθούν στο στόλο της φέτος ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα το 2016.

Επειδή φέτος θα παραληφθούν τρία από τα νέα αεροπλάνα της εταιρείας ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την προσθήκη συνολικά επτά αεροπλάνων, η Aegean, σύμφωνα με τον Ε. Βασιλάκη, θα καλύψει φέτος το κενό με τη μίσθωση τεσσάρων αεροπλάνων με τη μορφή λίζινγκ διάρκειας ενός έτους.

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Aegean, για την προμήθεια των νέων αεροσκαφών η εταιρεία κατέβαλε το 2014 ως προκαταβολές, στην κατασκευάστρια Airbus 70 εκατ. ευρώ ενώ το 2015 υπολογίζεται πως θα καταβληθούν επιπλέον 50 εκατ. ευρώ για τον ίδιο σκοπό.

Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να μετακυλήσει η Aegean στους επιβάτες μέσω μείωσης ναύλων, μέρους του οφέλους που καταγράφηκε από τη μεγάλη μείωση της τιμής των καυσίμων, ο αντ/δρος της Aegean τόνισε πως οι ναύλοι δεν συνδέονται τόσο με την πρόθεση μιας εταιρείας όσο με την προσφορά, τη ζήτηση, το κόστος λειτουργίας και τον ανταγωνισμό. Επεσήμανε, ταυτόχρονα, πως θα πρέπει να συνυπολογίζονται οι επιπτώσεις από την αλλαγή των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το 2014 η θετική επίπτωση από τις μειωμένες τιμές καυσίμων ήταν της τάξης του 26% η οποία, ωστόσο, εξισορροπήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου σε ποσοστό 22%.

Ο Ε.Βασιλάκης, ανέφερε, τέλος, πως η Aegean αξιοποιεί την προαγορά (hedging) καυσίμων η οποία φθάνει στα επίπεδα του 65% (40% την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2014 και 25% στο α' τρίμηνο φέτος) αλλά και συναλλάγματος (στα επίπεδα του 50% το 2015).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v