Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΕΓΕΚ: Προχωρά η πώληση του 10% της «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου»

Μέχρι το τέλος του 2015 αναμένεται να έχει τελειώσει το σήριαλ με τη μεταβίβαση του 10% που κατέχει η ΑΕΓΕΚ στην εταιρεία παραχώρησης του οδικού άξονα Μαλιακός – Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ) στους υπόλοιπους μετόχους. Τι λέει για μετρό Θεσσαλονίκης.

ΑΕΓΕΚ: Προχωρά η πώληση του 10% της «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου»

Το προσύμφωνο για τη μεταβίβαση του 10% που κατέχει η ΑΕΓΕΚ στην "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου" έχει υπογραφεί εδώ και χρόνια χωρίς να υλοποιείται με τη διοίκηση της τεχνικής εταιρείας να υποστηρίζει στην εξαμηνιαία έκθεση του 2015 πως «έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία για τη λήψη των απαιτούμενων από τα δανειακά έγγραφα εγκρίσεων της εν λόγω συναλλαγής από τους κύριους δανειστές της ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, ενώ η σύναψη της οριστικής σύμβασης μεταβίβασης του ως άνω ποσοστού αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους».

Η πώληση της συμμετοχής συνδέεται με τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας της εταιρείας και την προσπάθεια περιορισμού των δανειακών υποχρεώσεων οι οποίες προσεγγίζουν τα 300 εκατ. ευρώ (τα 243 εκατ. ευρώ είναι μακροπρόθεσμα δάνεια).

Οι δύο τράπεζες που στην ουσία ελέγχουν την τεχνική εταιρεία (Alpha Bank και Πειραιώς) γνωρίζουν πως στην ουσία δεν έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο αφού η πλειοψηφία των 385 εκατ. ευρώ των υπογεγραμμένων συμβάσεων που δεν έχουν υλοποιηθεί αφορά στο στοιχειωμένο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας, σε αντίθεση με τις ανακοινώσεις του (πρώην) υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με τις οποίες ήταν θέμα εβδομάδων η επίλυση της εκκρεμότητας με το μετρό Θεσσαλονίκης, υποστηρίζει πως «πραγματοποιήθηκαν κατόπιν σχετικής προσκλήσεως και πρωτοβουλίας του ΚτΕ, διαδοχικές από κοινού συναντήσεις με το ανάδοχο σχήμα εντός του Ιουνίου 2015 προς το σκοπό εξεύρεσης μιας κοινής, πρόσφορης λύσης για τη συνέχιση κατασκευής του έργου. Τα αποτελέσματα της υπόψη διαδικασίας διαπραγμάτευσης αναμένεται να οριστικοποιηθούν εντός του επομένου έτους».

Το μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να λειτουργεί από τις αρχές του 2013, αλλά η διοίκηση της ΑΕΓΕΚ (που ηγείται του κοινοπρακτικού σχήματος) υποστηρίζει πως η κατασκευή του έργου (περί το 30% έχει ολοκληρωθεί) «έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω αντικειμενικών δυσκολιών, οι οποίες δεν οφείλονται στο ως άνω ανάδοχο σχήμα, αλλά σε εξωγενείς παράγοντες».

Επικαλείται, μάλιστα, και απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου «το οποίο έκρινε ότι την 1η Δεκεμβρίου 2014 παρήλθε, για λόγους που δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης της αναδόχου, η οριακή προθεσμία κατασκευής του έργου, μέχρι την οποία είναι υποχρεωμένος ο ανάδοχος, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων, να εκτελεί έργο». Με βάση τη συγκεκριμένη απόφαση, η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε στην Αττικό Μετρό, ως είχε το δικαίωμα κατά τους όρους της τελευταίας νομοθεσίας, αίτηση διάλυσης της σύμβασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία απερρίφθη από την τελευταία και η σχετική διαφωνία έχει αχθεί προς επίλυση από το αρμόδιο Διαιτητικό Δικαστήριο.

Στην τεχνική εταιρεία υποστηρίζουν πως ακόμα και αν δεν βρεθεί συμβιβαστική λύση και η νέα κυβέρνηση αποφασίσει την επαναπροκήρυξη του έργου, οι όποιες ζημιές θα καλυφθούν από τις απαιτήσεις που έχει εγείρει η κατασκευαστική κοινοπραξία και φτάνουν τα 760 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v