Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ευρωπαίοι υποψήφιοι για το 17% του ΔΕΣΦΑ

Επανέρχονται τα σενάρια βελγικής επένδυσης στον ΔΕΣΦΑ, για να μειωθεί η συμμετοχή της Socar κάτω από το 50%. Ποιο είναι το εναλλακτικό σενάριο που εξετάζεται και ποιοι οι υποψήφιοι για την απόκτηση συμμετοχής στην επιχείρηση.

Ευρωπαίοι υποψήφιοι για το 17% του ΔΕΣΦΑ

Σενάρια για εξαγορά του 17% του ΔΕΣΦΑ από περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες, έτσι ώστε να μειωθεί το ποσοστό που θα εξαγοράσει η αζέρικη Socar στο 49% της ελληνικής εταιρείας, αποκαλύπτει ο Tύπος του Βελγίου.

Σε σχετική αρθρογραφία για το ενδιαφέρον της βελγικής Flyxys, εταιρείας αντίστοιχης του ΔΕΣΦΑ, ώστε να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ, επισημαίνεται ότι η συμμετοχή αυτή μπορεί να περιοριστεί σε μικρό ποσοστό μέσω μετόχου της, κρατικού ασφαλιστικού οργανισμού.

Ως ενδιαφερόμενες εταιρείες για μικρά ποσοστά στο ΔΕΣΦΑ αναφέρονται επίσης οι ιταλικές Snam και Infrastrutture Transporto Gas, η ισπανική Enagas (συμμετέχει επίσης στο μετοχικό κεφάλαιο του αγωγού ΤΑΡ), η ολλανδική Gasunie και η ρουμανική Transgaz, όλες εταιρείες που διαχειρίζονται υποδομές φυσικού αερίου, όπως εξάλλου και ο ΔΕΣΦΑ.

Το εναλλακτικό σενάριο για την υλοποίηση επένδυσης της Fluxys στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου αποκαλύπτουν δημοσιεύματα του βελγικού οικονομικού Τύπου, τα οποία επικαλείται σε report του το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στις Βρυξέλλες.

Αναφέρονται στο «πάγωμα» από τις αρχές του έτους του σχεδίου απευθείας επένδυσης της Fluxys στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου, ωστόσο, σημειώνουν πως εξετάζεται εναλλακτικό σενάριο πραγματοποίησης της επένδυσης έμμεσα, και συγκεκριμένα δια της Ομοσπονδιακής Εταιρείας Συμμετοχών και Επενδύσεων (Société Fédérale de Participations et d'Investissement - SFPI), η οποία είναι μέτοχος της Fluxys (μετέχει με 2,1% στο κεφάλαιο της Fluxys) και αποτελεί τον χρηματοοικονομικό και επενδυτικό βραχίονα του βελγικού κράτους.

Ο βελγικός Τύπος τοποθέτησε την ενδεχόμενη χρηματοοικονομική συμμετοχή της SFPI στο κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ σε περίπου 30 εκατ. ευρώ (μερίδιο πλησίον του 5%), υπονοώντας ότι θα απαιτηθούν και πρόσθετα επενδυτικά κεφάλαια, προκειμένου το ύψος της συνδυασμένης ευρωπαϊκής συμμετοχής στον ΔΕΣΦΑ να φτάσει το επιθυμητό 17%.

Ο οικονομικός Τύπος επισήμανε ότι κατόπιν αντιρρήσεων της Ευρ. Επιτροπής σε συμφωνία του 2013 για εκχώρηση μεριδίου 66% του κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ στην αζερική SOCAR, εξετάζονται τρόποι να μειωθεί η αζερική συμμετοχή (στο 49%) και να αυξηθεί η συμμετοχή Ευρωπαίων εταίρων (στο 17%) στο υπό ιδιωτικοποίηση ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τα βελγικά δημοσιεύματα, η ενδεχόμενη εμπλοκή της Fluxys θα περιοριστεί σε βιομηχανική και διαχειριστική συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ.

Ο βελγικός οικονομικός Τύπος χαρακτήρισε ως απόλυτα λογική τη βελγική παρουσία στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου, καθώς η Fluxys κατέχει μερίδιο 19% του αγωγού φυσικού αερίου TAP που θα διατρέξει το ελληνικό έδαφος.

Η Fluxys δεν είναι άγνωστη στην ελληνική αγορά. Κοντά ένα χρόνο πριν υπεγράφησαν μνημόνια συνεργασίας μεταξύ Fluxys - ΔΕΣΦΑ και των ρυθμιστικών αρχών των δύο χωρών ΡΑΕ και CREG.

Εν ισχύ το ενδιαφέρον της Socar για το 66% του ΔΕΣΦΑ

Πριν από λίγες εβδομάδες εκπρόσωποι της αζέρικης εταιρείας State oil Company of the Republic of Azerbaijan (SOCAR), οι οποίοι συναντήθηκαν με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικά Πετρέλαια, επιβεβαίωσαν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ.

Συγκεκριμένα η SOCAR επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, με την παράταση, μέχρι τις 21.12.2015, της διάρκειας ισχύος της σύμβασης πώλησης μετοχών και της εγγυητικής επιστολής ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η συναλλαγή ύψους 400 εκατ. ευρώ αφορά στην πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, ήτοι 31% από το ΤΑΙΠΕΔ και 35% από τα ΕΛΠΕ. Επισημαίνεται ότι για την ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται η λήψη των σχετικών εγκρίσεων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. «Όλα τα μέρη επανέλαβαν την ισχυρή θέληση και δέσμευσή τους να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή το συντομότερο δυνατό», αναφέρεται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v