Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διπλασιασμό σιδηροδρομικών δρομολογίων προς Ευρώπη προωθεί η Cosco

Τα 20 δρομολόγια εμπορευματικών συρμών προς την Ευρώπη ανά εβδομάδα είναι ο νέος στόχος της ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρικής της Cosco, που διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό του Πειραιά. Στις 8 Απριλίου η συμφωνία μετόχων για εξαγορά του ΟΛΠ.

Διπλασιασμό σιδηροδρομικών δρομολογίων προς Ευρώπη προωθεί η Cosco

Λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις 21 Μαρτίου, η διοίκηση της ΣΕΠ ΑΕ, της θυγατρικής του κινεζικού ομίλου Cosco που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, υποστηρίζει πως μέσα στο προσεχές 12μηνο θα διπλασιάσει τον αριθμό των σιδηροδρομικών δρομολογίων προς Κεντρική Ευρώπη. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 8 Απριλίου πρόκειται να υπογραφεί η συμφωνία πώλησης μετοχών μεταξύ της Cosco και του ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ.

Σήμερα τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί σε εννέα την εβδομάδα, από μόλις πέντε πριν από λίγους μήνες, και στόχος της διοίκησης της ΣΕΠ ΑΕ είναι να φτάσουν τα 18-20 την εβδομάδα εντός του επόμενου έτους. 

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η προσπάθεια για ενίσχυση των εισερχόμενων φορτίων μέσω σιδηροδρόμου στον Πειραιά και ήδη καταγράφεται ένα δρομολόγιο από Κεντρική Ευρώπη την εβδομάδα. Σημειώστε πως οι υποδομές της ΣΕΠ ΑΕ της επιτρέπουν να διαχειρίζεται ακόμα και δέκα τρένα ημερησίως στις εγκαταστάσεις του Πειραιά.

Οσο για τους χρόνους, με βάση τα σημερινά δεδομένα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, η διαδρομή μέχρι τη Γερμανία ή την Πολωνία διαρκεί 4-5 ημέρες, μέχρι την Τσεχία ή την Ουγγαρία 3-4 ημέρες και μέχρι τη Σερβία 1-2 ημέρες.

Οι Κινέζοι της Cosco εμφανίζονται ως η τελευταία ελπίδα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς επιδιώκουν να αξιοποιήσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο για την ενίσχυση της παρουσίας του Πειραιά στο διαμετακομιστικό εμπόριο. Μάλιστα, τα πρώτα στοιχεία του 2016 δείχνουν πως παρά τη διεθνή συγκυρία και τα παρατράγουδα από την προσφυγική κρίση, η ΣΕΠ ΑΕ συνεχίζει να αυξάνει τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Η αύξηση στο πρώτο δίμηνο του έτους φτάνει το 13,2%, ενώ με ταχείς ρυθμούς προωθείται η επένδυση στο δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ, η οποία πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο καλοκαίρι, δηλαδή αρκετούς μήνες νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία. Εντός του Μαΐου αναμένεται να φτάσουν στον Πειραιά οι πρώτες από τις 15 γερανογέφυρες που θα εγκατασταθούν στη νέα προβλήτα.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η δυναμικότητα των δύο προβλητών που διαχειρίζεται η ΣΕΠ (ΙΙ και ΙΙΙ) θα αυξηθεί στα 6.200.000 TEU από μόλις 3.700.000 TEU σήμερα. Αν μάλιστα προστεθεί και η προβλήτα Ι που σήμερα βρίσκεται υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ (η Cosco πρόκειται να αγοράσει το 67% του οργανισμού), τότε η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά φτάνει τα 7.000.000 TEU.

Κατά τη διάρκεια πρόσφατης ξενάγησης, η διοίκηση της ΣΕΠ ΑΕ υποστήριξε, μάλιστα, πως στόχος είναι να φτάσει ο Πειραιάς στην πρώτη θέση των εμπορευματικών λιμένων της Ευρώπης μέχρι το 2020, κατάταξη που του εξασφαλίζει και είσοδο στην πρώτη πεντάδα-εξάδα ολόκληρης της Ευρώπης, πίσω από τα τεράστια λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Το 2010 ο Πειραιάς βρισκόταν στην 93η θέση μεταξύ των εμπορευματικών λιμένων διεθνώς και το 2014 είχε φτάσει στην 38η.

Οσο για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν είναι γνωστό αν τελικά θα ενδιαφερθεί η Cosco σε συνεργασία με άλλη εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρόμων. Εσχάτως, πάντως, εμφανίζονται ως ενδιαφερόμενοι οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι (Trenitalia). Η τελευταία εξετάζει το ενδεχόμενο εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 21 Μαρτίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v