Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Προετοιμάζει το επόμενο ντιλ με Airbus ή Boeing

Πως η Aegean επιχειρεί να επωφεληθεί από τον ανταγωνισμό Airbus-Boeing. Τα δεδομένα που θα κρίνουν την επόμενη παραγγελία αεροσκαφών.

Aegean: Προετοιμάζει το επόμενο ντιλ με Airbus ή Boeing

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2017 θα ληφθούν οι αποφάσεις για το την επόμενη παραγγελία προμήθειας νέων αεροσκαφών της Aegean σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης, μιλώντας στην έδρα της Airbus στην Τουλούζη κατά την τελετή παράδοσης ενός νέου Airbus A320ceo.

Η διοίκηση της Aegean δεν επείγεται να προχωρήσει άμεσα σε νέα παραγγελία αναμένοντας τα δεδομένα που θα διαμορφωθούν σε αρκετά μέτωπα:

- την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης κατά τη φετινή, ιδιαίτερα ρευστή, τουριστική περίοδο
- τα συμπεράσματα από την πρώτη περίοδο πτήσεων των δύο ολοκαίνουργιων τύπων αεροπλάνων που την ενδιαφέρουν: του A320neo της ευρωπαϊκής Airbus και του B-737max της αμερικανικής Boeing.
- Τους όρους χρηματοδότησης μιας νέας παραγγελίας. Θέμα το οποίο συνδέεται άμεσα με την κατάσταση που θα βρίσκεται η ελληνική οικονομία τους επόμενους μήνες και την άρση των capital controls.

Η εξασφάλιση χρηματοδότησης με καλούς όρους είναι πρωταρχικής σημασίας για τη διοίκηση της Αegean καθώς τα τελευταία τέσσερα αεροπλάνα της προηγούμενης παραγγελίας στην Airbus παραλήφθηκαν με τη χώρα να βρίσκεται σε καθεστώς capital controls, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Τα οικονομικά δεδομένα της νέας παραγγελίας δεν είναι τα μόνα, ωστόσο, που θα παίξουν το ρόλο τους. Εξίσου σημαντικά είναι εκείνα που αφορούν τα αεροπλάνα και τις εταιρείες που τα κατασκευάζουν.

Η Αegean θέλει να κεφαλαιοποιήσει όσο μπορεί τον σκληρό ανταγωνισμό της ευρωπαϊκής Airbus με την αμερικανική Boeing για τα νέα αεροπλάνα τους, αλλά και το γεγονός ότι η Αegean βρίσκεται σε φάση δυναμικής ανάπτυξης και αποτελεί ελκυστικό «πελάτη» για τους δύο κατασκευαστές.

Ο Cristopher Bucklay, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Airbus για την Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Ειρηνικό φρόντισε να «δελεάσει» όσο μπορούσε τη διοίκηση της Aegean στην τελετή παράδοσης του νέου αεροπλάνου της A320-200ceo. 

Ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως τα νέα Α321neo τα οποία ανήκουν στην ίδια «οικογένεια» αεροσκαφών που ενδιαφέρουν την Αegean θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν δρομολόγια σε ακτίνα 4.000 χλμ., γεγονός που θα επιτρέπουν δρομολόγια από την Αθήνα προς την Ινδία, περιοχή που ενδιαφέρει ιδιαίτερα όλες τις αεροπορικές εταιρείες καθώς θεωρείται ένα από νέα «Ελντοράντο» στο χώρο των αερομεταφορών. Ταυτόχρονα επεσήμανε πως τα νέα αεροπλάνα «neo» θα προσφέρουν εξοικονόμηση καυσίμων έως 19% σε σύγκριση με τα σημερινά αντίστοιχα μοντέλα της Airbus.

Ο Ευτ. Βασιλάκης πήρε το...«ριμπάουντ» και φρόντισε να στείλει μήνυμα στην Airbus. Επεσήμανε χαρακτηριστικά πως τα νέα αεροπλάνα προσφέρουν μεν μικρότερη κατανάλωση καυσίμων αλλά αυτό είναι κάτι που ενδιαφέρει κυρίως τις αεροπορικές εταιρείες. Οι επιβάτες δεν πρόκειται να αντιληφθούν κάποια άλλη διαφορά αφού κατά τα λοιπά τα αεροπλάνα είναι πανομοιότητα με τα σημερινά, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι όταν έρθει η ώρα η Aegean θα συζητήσει με την Airbus αλλά και «άλλους».

Χωρίς να αναφερθεί στην Boeing (ίσως ήταν και άκομψο να το κάνει στην έδρα της Airbus) έστειλε το μήνυμα πως «υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές», προαναγγέλλοντας ότι θα βάλει στο παιχνίδι της επόμενης παραγγελίας και τους «δύο» (Airbus, Boeing) προσδοκώντας να αποκομίσει όσο γίνεται μεγαλύτερα οφέλη από τον ανταγωνισμό τους.

Απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr ο αντ/δρος της Aegean ξεκαθάρισε ότι η απ' ευθείας αγορά από τις κατασκευάστριες είναι μόνο ένας τρόπος για να αποκτήσει αεροπλάνα. Άφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, εφόσον κριθεί απαραίτητο, να ενισχυθεί ο στόλος στο επόμενο διάστημα μέσω μίσθωσης αεροσκαφών από μεγάλους lesor (εταιρείες που αποκτούν αεροπλάνα από τις κατασκευάστριες και στη συνέχεια τα εκμισθώνουν στις αεροπορικές εταιρείες). Κάτι που έγινε από την εταιρεία και στο πρόσφατο παρελθόν.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση του Euro2day.gr για το ενδεχόμενο παρουσίας της Αegean σε νέες ανερχόμενες αγορές όπως της Κίνας και της Ινδίας μέσω συνεργασιών ή συμμαχιών, ο αντ/δρος της Αegean επέλεξε να μην προαναγγείλει επόμενες κινήσεις αναφέροντας χαρακτηριστικά: «αυτό που διεκδικούμε απέναντι σας είναι τη φήμη της εταιρίας που κάνει περισσότερα από αυτά που λέει ότι θα κάνει. Αυτό το έχουμε στηρίξει όλοι προσεκτικά και χαρακτηρίζει όλους μας. Εύχομαι να πηγαίνουν όλα καλά για την Ελλάδα και θα δείτε περισσότερα».

Το νέο Α320-200ceo που παρέλαβε η Αegean διαθέτει ειδικά ακροπτερύγια (sharklets) που βελτιώνουν την αεροδυναμική του προσφέροντας εξοικονόμηση καυσίμων 2-3%.

Ο στόλος της Aegean (συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών της OlympicAir) αποτελείται πλέον από 61 αεροσκάφη γεγονός που επιτρέπει στην εταιρεία να πετά το 2016 σε 111 διεθνείς (+14 σε σχέση με πέρυσι) και 34 ελληνικούς προορισμούς προσφέροντας συνολικά 16,2 εκατ. θέσεις (+1,1 εκατ. συγκριτικά με το 2015).

Τη χρονιά που πέρασε η εταιρεία έφθασε σε ένα νέο ιστορικό ρεκόρ στο χώρο των ελληνικών αερομεταφορών εξυπηρετώντας συνολικά 145 προορισμούς, διακινώντας 11,6 εκατ. επιβάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v