Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η εταιρεία που σφράγισε την πορεία της ελληνικής μπίρας

Η φετινή χρονιά ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία παραμένει προσηλωμένη στην εκτέλεση των επενδύσεων και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου. Κερδισμένη στα σημεία και το 2015.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η εταιρεία που σφράγισε την πορεία της ελληνικής μπίρας

Η πιο δημοφιλής μπίρα της Ελλάδας, σύμφωνα με τον παγκόσμιο χάρτη της Vinepair, είναι η μπίρα Μύθος, flagship brand της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Πρόκειται για την μπίρα που κατάφερε να δώσει γεωγραφικό στίγμα στην αγορά, να ανατρέψει στερεότυπα δεκαετιών και να πυροδοτήσει την ενεργοποίηση σημάτων που εκφράζουν ελληνική ταυτότητα, όπως η Fix, η οποία ανήκει στο χαρτοφυλάκιό της.

Άλλωστε σύμφωνα με το Segmentation Study Brain Candy, Fix & Mythos, είναι οι ηγέτες στην κατηγορία ελληνικής μπίρας, σε μια περίοδο που η ελληνικότητα αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους οδηγούς αγοράς/κατανάλωσης στην αγορά μπίρας.

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική πρωτιά για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, στο χαρτοφυλάκιό της υπάρχουν 17 από τα σημαντικότερα brands της αγοράς, τα οποία προτιμώνται από τους Έλληνες καταναλωτές. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε πως εδώ και δεκαετίες η Kaiser κυριαρχεί στην κατηγορία Pils, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι ηγέτης στη super premium, κατέχοντας ισχυρό μερίδιο αγοράς άνω του 30%, η Corona είναι ηγέτης στη μεξικάνικη μπίρα, η Guinness είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της κατηγορίας των Stout, ενώ η εταιρεία είναι ηγέτης και στην τεχνολογία Draught Master που έχει οδηγήσει τις εξελίξεις στην αγορά αναφορικά με την ποιότητα και την ευκολία, δημιουργώντας νέα δεδομένα.

Εκτός όμως από την αγορά της μπίρας, όπου η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, δημιουργεί νέες προοπτικές, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην κατηγορία των Ciders και των mixers. Το Somersby μύησε τους Έλληνες στην κατηγορία του Μηλίτη ενώ η Tuborg Soda και το Tonic είναι η πρώτη και προτιμητέα επιλογή όχι μόνο των καταναλωτών αλλά και των επαγγελματιών.

Κερδισμένη στα σημεία και το 2015

Το ισχυρό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και η προτίμηση των καταναλωτών σε αυτό αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, που δημιουργήθηκε με τη συγχώνευση των εταιριών Μύθος Ζυθοποιία και Ολυμπιακή Ζυθοποιία, για το 2015.

Εντυπωσιακή αύξηση κερδοφορίας κατά 50% και 4% του τζίρου, επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ και ενίσχυση μεριδίου αγοράς κατά 0,5% είναι ορισμένα μόνο από τα οικονομικά μεγέθη που πιστοποιούν αυτή τη δυναμική πορεία, ήδη από το πρώτο έτος της δραστηριοποίησης της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Συγκεκριμένα, πέρυσι και παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατέγραψε υψηλή αύξηση κερδοφορίας κατά 50%.

 

Η εντυπωσιακή άνοδος αποδίδεται στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας που επιτεύχθηκαν με τη συγχώνευση των δύο εταιριών, καθώς και στη βελτίωση του κόστους παραγωγής, του κόστους διακίνησης και του καθαρού τζίρου ανά εκατόλιτρο. Θετικό πρόσημο κατέγραψε και ο κύκλος εργασιών της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ο οποίος ανήλθε σε 142 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4% και μάλιστα σε μια συνολικά φθίνουσα αγορά η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρίας παρουσίασε πτώση της τάξης του 6%.

Την ίδια στιγμή και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ελληνική αγορά το 2015, συνεχίσθηκε και χωρίς καμία παρέκκλιση η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, που για την πενταετία 2015 -2019 ανέρχεται συνολικά σε 50 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα στη διάρκεια του έτους υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ που είχαν ως κεντρικό άξονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Οι επενδύσεις αυτές, καταδεικνύουν την ανοδική πορεία της εταιρίας και τη συνεπή εκτέλεση του σχεδιασμού της για περαιτέρω ανάπτυξη στην ελληνική αγορά.

Η φετινή χρονιά ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου, όπως επίσης και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου.

Ειδικότερα, στην αγορά διατίθεται ήδη το νέο Tuborg Lemon Soda, ένα καινούργιο προϊόν με προσθήκη φυσικού χυμού λεμονιού που δημιουργεί νέες προοπτικές στην αγορά των αναψυκτικών. Επιπλέον, η μπίρα Mythos, με ανανεωμένη και καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα συσκευασία easy open, ενισχύει τη θέση της στην αγορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ ανανεωμένη εικόνα παρουσιάζουν και οι FIX Dark και FIX Weiss.

Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρίας για το 2016 περιλαμβάνονται επίσης ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της και η επέκταση σε νέες αγορές.

Ειδικότερα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη ολοκληρώσει δύο νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής με την τελευταία να επιτρέπει την περαιτέρω διείσδυση της μπίρας FIX στη συγκεκριμένη αγορά.

Το οικονομικό αποτύπωμα

Αυτά όμως δεν είναι τα μοναδικά στοιχεία που καθιστούν την Ολυμπιακή Ζυθοποιία ως έναν από τους βασικότερους παίκτες της αγοράς μπίρας αλλά και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.

 

Οι 450 εργαζόμενοι, τα 17 εμπορικά κέντρα, οι 2.000 προμηθευτές, οι δύο ιδιόκτητες εργοστασιακές μονάδες με δυναμικότητα 2,2 εκατ. εκατόλιτρα ετησίως, τα 10 εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, τα 90.000 σημεία πώλησης που σερβίρει, οι εξαγωγές σε 40 χώρες και στις 5 ηπείρους και τα 60 εκατ. φορολογικές εισφορές που έχει καταβάλει, αποτελεί το δικό της σημαντικό αποτύπωμα στην εθνική οικονομία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v