Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι άμεσες προκλήσεις για τα ΕΛΠΕ

Ο όμιλος θα διασφαλίσει την ανταγωνιστική λειτουργία των διυλιστηρίων του ομίλου, ώστε αυτά να σταθεροποιηθούν στο 25% των πλέον ανταγωνιστικών διεθνώς, και τη διαρκή βελτίωση της τεχνογνωσίας. Οι επενδύσεις.

Οι άμεσες προκλήσεις για τα ΕΛΠΕ

Ανάπτυξη συνεργασιών, συνεργειών και αξιοποίηση ευκαιριών στις γεωγραφικές περιοχές που δραστηριοποιείται ο όμιλος ΕΛ.ΠΕ., θα αποτελέσουν τον αναπτυξιακό άξονα του ομίλου το επόμενο διάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιωχθεί ιδιαίτερα η διασφάλιση της ανταγωνιστικής λειτουργίας των διυλιστηρίων του ομίλου, ώστε αυτά να σταθεροποιηθούν στο 25% των πλέον ανταγωνιστικών διεθνώς, και η διαρκής βελτίωση της τεχνογνωσίας.

Τα παραπάνω τόνισαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ελληνικού ομίλου Στάθης Τσοτσορός και Γρηγόρης Στεργιούλης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ο όμιλος από διυλιστικός να μετατραπεί σε ανταγωνιστικό ενεργειακό προμηθευτή.

Θέλοντας να υπογραμμίσει ιδιαίτερα τη στροφή του ομίλου σε ευρύτερη γκάμα δραστηριοτήτων (ηλεκτροπαραγωγή, ΑΠΕ, ενεργειακές τεχνολογίες), ο κ. Στεργιούλης τόνισε ότι οι οδηγίες προς τους επικεφαλής των θυγατρικών εξωτερικού είναι να αξιολογούν και να επεξεργάζονται κάθε επιχειρηματική ευκαιρία που εμφανίζεται. «Μην αφήνετε καμιά ευκαιρία να πέσει κάτω. Αν δεν την αξιοποιήσετε εσείς, τότε θα επωφεληθεί κάποιος άλλος», είναι τα λόγια που χρησιμοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά στην επενδυτική πολιτική για τις υφιστάμενες υποδομές, αυτό που επισημάνθηκε είναι ότι δεν πρόκειται να γίνουν νέες μεγάλες επενδύσεις. Το επενδυτικό πλάνο θα αφορά παρεμβάσεις συντήρησης και αναβάθμισης των υφιστάμενων μονάδων, ώστε να αυξηθεί ο βαθμός απόδοσης και να μειωθεί το παραγωγικό κόστος.

Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν διυλιστήρια σε χώρες της ΕΕ είναι ότι έχουν αυξημένο παραγωγικό κόστος έως και 25%, έναντι των μονάδων που λειτουργούν σε μη κοινοτικές χώρες, λόγω των υψηλότερων στάνταρ στα περιβαλλοντικά και στην ασφάλεια. Και ναι μεν, τονίζει ο κ. Στεργιούλης, ο ανταγωνισμός στην Κεντρική Ευρώπη είναι μεταξύ διυλιστηρίων που λειτουργούν βάσει των ίδιων κανονισμών, ωστόσο στην ανατολική Μεσόγειο τα ελληνικά διυλιστήρια έχουν να ανταγωνιστούν σχεδόν αποκλειστικά παραγωγικές μονάδες τρίτων χωρών με πολύ χαμηλότερα στάνταρ.

Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος διύλισης στην ΕΕ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση τις αναλύσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας - ΙΕΟ, τα μισά από τα 34 διυλιστήρια της ΒΔ Ευρώπης είναι υποψήφια για αναδιάρθρωση ή κλείσιμο, λόγω της μείωσης της ζήτησης υγρών καυσίμων και του ανταγωνισμού.

«Σήμερα μόνο τα 12 από αυτά πληρούν τα κριτήρια βιωσιμότητας. Τα υπόλοιπα 22 θα μπορούσαν απλά να εξαφανιστούν από τον ευρωπαϊκό χάρτη, αν δεν καλύψουν τις τέσσερις κατηγορίες κριτηρίων που κρίνουν τη βιωσιμότητα, δηλαδή ζήτηση, ολοκληρωμένη πετροχημική διαδικασία, ολοκληρωμένη διαδικασία διύλισης, πλεονάζουσα δυναμικότητα μετατροπής βαρέων κλασμάτων».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v