Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υπόθεση Enterprise: «Οδύσσεια» για χιλιάδες ασφαλισμένους

Ίσως να μη φτάσει το 2017, προκειμένου οι εδώ και τόσους μήνες αναμένοντες δικαιούχοι να εισπράξουν τα χρήματα που δικαιούνται. Στα όρια των αντοχών του το ελληνικό Επικουρικό Κεφάλαιο.

Υπόθεση Enterprise: «Οδύσσεια» για χιλιάδες ασφαλισμένους

Υπομονή για πολλούς ακόμη μήνες θα πρέπει να κάνουν οι χιλιάδες οδηγοί ΙΧ που έχουν λαμβάνειν αποζημιώσεις από την Enterprise Hellas, καθώς -αν και συνεπείς σε όλες τις υποχρεώσεις τους- καλούνται να πληρώσουν την απρονοησία των ευρωπαϊκών κανονισμών σε ό,τι αφορά τις ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών).

Δεν είναι άλλωστε λίγοι οι παράγοντες της αγοράς που υποστηρίζουν πως θα πρέπει να διορθωθούν υπάρχουσες αδυναμίες και να δημιουργηθεί ένα ασφαλές πλαίσιο λειτουργίας για τις ΕΠΥ, προκειμένου να αποφεύγονται παρενέργειες που πλήττουν το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς και στο τέλος της ημέρας, τους ασφαλισμένους.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η Enterprise Hellas δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα με τη μορφή της ΕΠΥ, καταφέρνοντας να ασφαλίσει πάνω από 100.000 αυτοκίνητα με βασικό όπλο το υποτιμημένο ασφάλιστρο. Ωστόσο, η ασφαλιστική εταιρεία για λογαριασμό της οποίας λειτουργούσε η Enterprise Hellas και είχε έδρα το Γιβραλτάρ(!) έβαλε λουκέτο.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε τέτοιες περιπτώσεις αποζημιώνει τους Έλληνες δικαιούχους το Επικουρικό Κεφάλαιο της χώρας καταγωγής και στην περίπτωση του Γιβραλτάρ, το Επικουρικό του Ηνωμένου Βασιλείου. Το τελευταίο ωστόσο αρνείται ότι έχει τέτοια υποχρέωση, παρά το γεγονός ότι έχει δεχτεί αιτήματα αποζημιώσεων όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες...

Η ουσία είναι πως οι Έλληνες δικαιούχοι όχι μόνο περιμένουν να αποζημιωθούν εδώ και πάνω από επτά μήνες, αλλά επιπλέον δεν μπορούν να προβλέψουν το αν και πότε τελικά θα δουν το… χρώμα του χρήματος καθώς:

• Το όλο θέμα σήμερα βρίσκεται στο στάδιο της ανταλλαγής επιχειρημάτων μεταξύ των διαφόρων Επικουρικών (αυτών του Ηνωμένου Βασιλείου και των χωρών που ζητούν αποζημιώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), με το ευρωπαϊκό όργανο των Επικουρικών να προσπαθεί να διευκολύνει τις συζητήσεις.

• Σε περίπτωση που αυτές οι συζητήσεις δεν καταλήξουν σε συμφωνία, τουλάχιστον η ελληνική πλευρά προτίθεται να καταφύγει στη διαδικασία της Διεθνούς Διαιτησίας, η διάρκεια της οποίας είναι άγνωστη (στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτήσει αρκετούς μήνες). Δηλαδή, είναι πιθανόν να μην έχουμε απόφαση μέσα στο 2017.

Τι θα γίνει όμως στην περίπτωση που διεξαχθεί η διεθνής διαιτησία και η ελληνική πλευρά χάσει την υπόθεση;

«Θεωρώ την περίπτωση αυτή πολύ μικρή, γιατί οι θέσεις μας είναι ιδιαίτερα ισχυρές», δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς, συμπληρώνοντας πως «ας μην ξεχνάμε πως η διεκδίκηση της Ελλάδας θα ενισχυθεί και από τις αντίστοιχες διεκδικήσεις και άλλων ευρωπαϊκών κρατών».

Τι θα γίνει όμως στο -πολύ περιορισμένο, έστω- ενδεχόμενο που το Ηνωμένο Βασίλειο κερδίσει την υπόθεση;

«Θα πρόκειται για ένα επιπλέον βάρος περίπου 30 εκατ. ευρώ στις πλάτες του πολύπαθου ελληνικού Επικουρικού Κεφαλαίου», υποστηρίζει στέλεχος του κλάδου, σημειώνοντας πως «οι ήδη τρέχουσες υποχρεώσεις του Επικουρικού προσεγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ και κάθε δικαιούχος περιμένει στην ουρά γύρω στα δύο χρόνια προκειμένου να πάρει τα χρήματά του. Είναι προφανές ότι σε μια τέτοια περίπτωση, θα υπάρξει ένα επιπρόσθετο φορτίο, με περαιτέρω καθυστερήσεις τόσο για τους ιδιώτες δικαιούχους, όσο και για τις συνεπείς ασφαλιστικές εταιρείες, που έχουν ήδη καταβάλει τις αποζημιώσεις των πελατών της Enterprise Hellas στο πλαίσιο του Φιλικού Διακανονισμού».

Το Euro2day.gr έχει επανειλημμένως δημοσιεύσει ρεπορτάζ για τα προβλήματα και την ανάγκη παρέμβασης στο Επικουρικό Κεφάλαιο

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v