Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στον όμιλο Καλογρίτσα και η τέταρτη εργολαβία του άξονα Πάτρα - Πύργος

Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, του ομίλου Καλογρίτσα, μειοδότησε και στον τέταρτο διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, με έκπτωση κοντά στο 51%. Στα τέλη Μαρτίου δημοπρατείται το πέμπτο τμήμα.

Στον όμιλο Καλογρίτσα και η τέταρτη εργολαβία του άξονα Πάτρα - Πύργος

Στον όμιλο Καλογρίτσα, μέσω της κοινοπραξίας Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, κατευθύνεται και η τέταρτη εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος αφού κατέθεσε σήμερα τη χαμηλότερη προσφορά με έκπτωση περίπου 51%. Σήμερα δημοπρατήθηκε το 4ο τμήμα, που αφορά στην κατασκευή του τμήματος Κυλλήνη - Βάρδα, προϋπολογισμού 74.010.000 ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για την εργολαβία με το υψηλότερο κόστος μεταξύ αυτών που έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί προσφορές για τρία άλλα τμήματα και στους τρεις διαγωνισμούς μειοδότησε η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα. Συγκεκριμένα για το πρώτο τμήμα, προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ, η κοινοπραξία είχε καταθέσει προσφορά με έκπτωση 53%, για το δεύτερο τμήμα, προϋπολογισμού 58.400.000 ευρώ, η έκπτωση ανήλθε σε 55,32%, ενώ για το τρίτο τμήμα, προϋπολογισμού 53.250.000 ευρώ, η έκπτωση έφτασε το 57,45%.

Η πέμπτη εργολαβία του άξονα Πάτρα - Πύργος αφορά στην κατασκευή του τμήματος Βάρδα - Σαγέικα, με τον προϋπολογισμό του έργου να φτάνει τα 68.000.000 ευρώ και έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Μαρτίου. Η έκτη εργολαβία θα αφορά στο τμήμα Σαγέικα - Κάτω Αχαΐα, η έβδομη το τμήμα Κάτω Αχαΐα - ΒΙΠΕ και η όγδοη το τμήμα ΒΙΠΕ - Μιντιλόγλι, ώστε ο οδικός άξονας να ενωθεί με την Ολυμπία Οδό. Τοπικοί φορείς έχουν ζητήσει αλλαγή στη χάραξη του τελευταίου τμήματος, αίτημα που δεν ικανοποιείται από το υπουργείο Υποδομών, με το επιχείρημα πως αν μεταβληθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου, τότε απειλείται η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει υποστηρίξει πως στις αρχές Μαΐου θα υπογραφούν ταυτόχρονα και οι οκτώ συμβάσεις για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Στο υπουργείο τονίζουν πως ο φάκελος «Μεγάλου Εργου», ώστε να ενταχθεί το οδικό έργο και τυπικά στο ΕΣΠΑ, θα υποβληθεί τις αρχές της άνοιξης στην Κομισιόν. Προ ημερών ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε πως η απαραίτητη μελέτη κόστους - οφέλους θα παραδοθεί εντός 10-15 ημερών, ώστε να ενταχθεί στον συγκεκριμένο φάκελο. Το συνολικό κόστος του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος προβλέπεται να φτάσει τα 475.000.000 ευρώ.

Κ. Καραμανλής: Η κατάτμηση οδήγησε σε έναν εργολάβο!

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, αναφορικά με την σημερινή ολοκλήρωση της δημοπράτησης του 4ου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οφείλουμε, κατ’ αρχάς, να συγχαρούμε την κατασκευαστική εταιρία “Τοξότης Α.Ε.”, που αναδείχθηκε, για άλλη μια φορά – τέταρτη κατά σειρά – μειοδότης σε εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (τμήμα Βάρδα – Κυλλήνη).
Με αυτόν τον τρόπο, η εν λόγω εταιρεία ανέλαβε πλέον το 50% του συγκεκριμένου έργου, κάτι που ακυρώνει στην πράξη το βασικό επιχείρημα της Κυβέρνησης ότι η “κατάτμηση” έγινε για την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού.
Με την ευκαιρία, καλό είναι να θυμίσουμε πως:
Μέχρι σήμερα, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στην υπογραφή καμίας απολύτως σύμβασης, σε συνέχεια των τριών πρώτων δημοπρατήσεων
Δεν έχει εξασφαλιστεί καμία απολύτως χρηματοδότηση του έργου
Καταρρέει πλήρως το επιχείρημά τους ότι η “κατάτμηση” έγινε προκειμένου να μπορούν να συμμετάσχουν πολλές και μικρές κατασκευαστικές εταιρείες
Η “κατάτμηση” είναι μια πρακτική, η οποία οδηγεί σε καθυστέρηση των χρονοδιαγραμμάτων και σε αύξηση του τελικού κόστους του έργου και γι’αυτόν το λόγο δεν την επικροτεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έλαβε, το 2015, τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος με έτοιμη δημοπράτηση και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δυστυχώς, εκείνοι επέλεξαν τη λογική των “κατατμήσεων”.
Θέλουμε ειλικρινά να ελίζουμε πως, παρά τα συνεχή εμπόδια που προβάλλει η Κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τους “ημετέρους”, το έργο αυτό κάποια στιγμή θα ολοκληρωθεί και δεν θα μείνει κι αυτό στα χαρτιά».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v