Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μινωικές Γραμμές: Επιμένει στην απόκτηση ελέγχου της HSW

Για ευθύνες της εκτελεστικής διοίκησης της HSW για τα απογοητευτικά αποτελέσματα κάνουν λόγο οι Μινωικές Γραμμές, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον τους για τη Hellenic Seaways.

Μινωικές Γραμμές: Επιμένει στην απόκτηση ελέγχου της HSW

Οι Μινωικές Γραμμές επιβεβαιώνουν τη στρατηγική επιλογή για απόκτηση ελέγχου της Hellenic Seaways, παρά τα απογοητευτικά αποτελέσματά της το 2016, για τα οποία η πρώτη αποδίδει την ευθύνη στην εκτελεστική διοίκηση της HSW.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Μινωικές Γραμμές αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:

«Οι Μινωικές Γραμμές επιθυμούν να επιβεβαιώσουν τη στρατηγική επιλογή για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways, παρά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016, που ο διευθύνων σύμβουλος της HSW δημοσιοποίησε στον Τύπο.

Σημειώνεται ότι το οικονομικό περιβάλλον για την ελληνική ακτοπλοΐα γενικότερα και την HSW ειδικότερα ήταν θετικό κατά τη χρήση 2016, λόγω των χαμηλότερων τιμών 12ετίας που κατέγραψαν οι τιμές των καυσίμων.

Συγκεκριμένα, τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016 της HSW δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των μετόχων της, καθώς σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εκτελεστικής διοίκησης της εταιρείας:

-Ο Κύκλος Εργασιών παρέμεινε στάσιμος στο ποσό € 132 εκατ., παρά τη δραστηριοποίηση της εταιρείας με τρία επιπλέον πλοία (Νήσος Σάμος, HighSpeed 7 και Hellenic HighSpeed)
-Η λειτουργική κερδοφορία EBITDA σημείωσε μείωση 27% ή € 6,5 εκατ. και διαμορφώθηκε σε € 18 εκατ. έναντι € 24,5 εκατ. το 2015, παρά την πτώση των διεθνών τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, οι οποίες σημείωσαν χαμηλό δωδεκαετίας.
-Τα Κέρδη μετά Φόρων που προέρχονται από τη λειτουργία της εταιρείας μειώθηκαν σε μηδενικά επίπεδα στην πραγματικότητα, καθώς τα ανακοινωθέντα Καθαρά Κέρδη ύψους € 6,5 εκατ. προέρχονται από μία λογιστική ακροβασία, δηλαδή την αναστροφή απομείωσης πλοίων, ένα έκτακτο και μη επαναλαμβανόμενο γεγονός.
 
Οι ευθύνες της εκτελεστικής διοίκησης της HSW είναι προφανώς σημαντικές, καθώς υποδηλώνουν την αδυναμία της να φέρει θετικά αποτελέσματα, την έλλειψη στρατηγικής αλλά και μακρόπνοου επιχειρηματικού σχεδιασμού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της διοίκησης της HSW:

Α) Επένδυσε «πολλά εκατομμύρια» για την επισκευή-ανακαίνιση ενός παλαιού συμβατικού πλοίου 30 ετών που βρισκόταν επί έτη αγκυροβολημένο.

Β) Προχώρησε σε πωλήσεις πλοίων με επιτυχημένη εμπορική δραστηριότητα υποθηκεύοντας τις δυνατότητες κερδοφορίας της εταιρείας. Ειδικότερα, πώλησε το ταχύπλοο καταμαράν HighSpeed 6, το οποίο δραστηριοποιούνταν με επιτυχία στη δημοφιλή εμπορική γραμμή της Σαντορίνης, έναντι € 19,6 εκατ.

Γ) Οι μη ορθές επιχειρηματικές κινήσεις επέφεραν την επιδείνωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας, με τη μείωση των ταμειακών διαθεσίμων και τη σημαντική αύξηση των υποχρεώσεων της εταιρείας.

Το 2017, με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 25% περίπου, εκτιμούμε ότι θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση των οικονομικών της επιδόσεων. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένη η συνεννόηση των μετόχων της εταιρείας στην επερχόμενη έκτακτη γενική συνέλευση, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την αναστροφή της οικονομικής της πορείας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v