Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Χάνει το τρένο» η αλυσίδα Καλογήρου  

Απέσυραν το ενδιαφέρον τους οι στρατηγικοί επενδυτές. Καθυστέρηση και απροθυμία χρεώνουν την οικογένεια Λεμονή διαχειριστές κεφαλαίων και παράγοντες του εμπορίου. Περαιτέρω μείωση τζίρου και συσσώρευση χρεών το 2016.

«Χάνει το τρένο» η αλυσίδα Καλογήρου

Ένα άδοξο τέλος προδιαγράφεται για την ένδοξη ελληνική αλυσίδα υποδημάτων Καλογήρου, η διοίκηση της οποίας αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τράπεζες, προμηθευτές και άλλους πιστωτές, αλλά και να βρει στήριξη από στρατηγικούς επενδυτές.

Η οικογένεια Λεμονή, η οποία είναι βασική μέτοχος της αλυσίδας, φέρεται «να έχει χάσει το τρένο», ήτοι τη δυνατότητα εξεύρεσης λύσεων διάσωσης της επιχείρησης, με τα χρέη της να διογκώνονται σε μη διαχειρίσιμο επίπεδο.

Σύμφωνα με διαχειριστές κεφαλαίων με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr, οι δραστικές αποφάσεις έπρεπε να είχαν ληφθεί «εδώ και ένα 18μηνο». Αιχμές ωστόσο για καθυστέρηση αλλά και απροθυμία εκ μέρους της οικογένειας Λεμονή αφήνουν και άλλοι παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι έχουν επίγνωση των επαφών που διενεργήθηκαν.

Εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, οι τράπεζες έχουν ανάψει το «σήμα κινδύνου» προς την οικογένεια Λεμονή, προτείνοντας μάλιστα στο μεσοδιάστημα διάφορες λύσεις διευθέτησης του συσσωρευμένου χρέους της.

Με πρωτοβουλία τους, εξάλλου, έγινε η προσέγγιση δύο ισχυρών ελληνικών εμπορικών ομίλων, προκειμένου να διερευνηθεί η πιθανότητα ανάληψης της αλυσίδας, κίνηση που ωστόσο δεν ευοδώθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, και οι δύο δυνητικοί επενδυτές απέσυραν το ενδιαφέρον τους εξαιτίας του ύψους των οφειλών που σχηματίζει μέρα με τη μέρα η αλυσίδα, εκτιμώντας πως ακόμη και με ένα γενναίο κούρεμα οφειλών, η «άσκηση δεν βγαίνει».

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της χρήσης του 2015, ο όμιλος Λεμονή είχε δανειακές υποχρεώσεις της τάξης των 61,6 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανέρχονταν σε 27,8 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 55,218 εκατ. ευρώ και οι ζημίες της στα 10 εκατ. ευρώ.

Πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν πως ο όμιλος -ο οποίος συρρίκνωσε την εμπορική του θέση περαιτέρω φθάνοντας σήμερα να ελέγχει δίκτυο 32 σημείων- το 2016 παρουσίασε νέα μείωση τζίρου στα 43 εκατ. ευρώ. Οι ίδιες πληροφορίες ανεβάζουν δε το ύψος του απαιτούμενου κεφαλαίου κίνησης για την εταιρία στο επίπεδο των 17-18 εκατ. ευρώ.

Δεδομένης δε της δεινής οικονομικής θέσης στην οποία περιήλθε η αλυσίδα, η εκδοχή να περάσει σε πλατφόρμα διαχείρισης «κόκκινων δανείων» απομακρύνεται, καθώς εκτιμάται ήδη από τα γεγονότα πως η πιθανότητα εξυγίανσης και προσέλκυσης επενδυτών είναι πολύ μικρή.

Η εξέλιξη είναι άδοξη για μια επιχείρηση που μεγάλωσε και επιβίωσε για περισσότερο από έναν αιώνα υπό την καθοδήγηση της οικογένειας του ιδρυτή της. Ήταν το 1890, όταν ο Κομνηνός Καλογήρου δημιούργησε το πρώτο ομώνυμο κατάστημα στην οδό Κολοκοτρώνη (όπου έως σήμερα διατηρείται κατάστημα της φίρμας), στο οποίο παρουσίασε παπούτσια ίδιου σχεδιασμού και παραγωγής.

Το 1950, τη διεύθυνση της εταιρίας αναλαμβάνει η κόρη του Άννα και ο σύζυγός της Φραγκίσκος Λεμονής, οι οποίοι καθιερώνουν τη φίρμα. Η ανάπτυξη ωστόσο της εταιρίας έρχεται όταν τα ηνία αναλαμβάνει ο Κομνηνός Λεμονής και η σύζυγός του Μαρίνα Βάρδα (της γνωστής οικογένειας των εμπόρων ένδυσης), οι οποίοι επεκτείνονται πλέον και στην εισαγωγή επώνυμων ξένων φιρμών.

Η τέταρτη ουσιαστικά γενιά των απογόνων του Κομνηνού Καλογήρου, τα αδέλφια Φραγκίσκος, Κωνσταντίνος και Αλέξανδρος Λεμονής, είναι οι σημερινοί βασικοί μέτοχοι και διαχειριστές της φίρμας, που κατά τα προηγούμενα χρόνια έκανε ράλι υπερεπέκτασης (στη φωτ. από αριστερά οι Αλέξανδρος, Κωνσταντίνος, Μαρίνα, Κομνηνός και Φραγκίσκος Λεμονής).

Στις εποχές της ευμάρειας, η εταιρία δημιούργησε μονοθεματικά καταστήματα της Fendi, της Ferragamo, της Dolce&Gabbana και της φίρμας Tod’s, καθώς και ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων των αλυσίδων Καλογήρου, Χαραλάς και Nine West. Υπήρξαν μάλιστα και κινήσεις διεθνούς επέκτασης, με την ίδρυση καταστημάτων σε Βουλγαρία και Κύπρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v