Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Tο joint venture OΠΤΙΜΑ - Granarolo και στο βάθος... επενδύσεις

Συνέργειες σε εμπορικό επίπεδο, προώθηση ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, αποτελεσματικότερη πρόσβαση στα Βαλκάνια, αλλά και εκμετάλλευση ευκαιριών που θα προκύψουν στην Ελλάδα, βρίσκονται στην ατζέντα της ελληνοϊταλικής σύμπραξης.

Tο joint venture OΠΤΙΜΑ - Granarolo και στο βάθος... επενδύσεις

Μεγαλύτερη διείσδυση για αμφότερα τα προϊόντα τους, η δημιουργία ενός κόμβου διείσδυσης στα Βαλκάνια, αλλά και η εκμετάλλευση πιθανών ευκαιριών για εξαγορά στην ελληνική αγορά, αποτελούν τους βασικούς στόχους της σύμπραξης μεταξύ του ιταλικού ομίλου τροφίμων Granarolo και της εταιρίας ΟΠΤΙΜΑ της οικογένειας Παντελιάδη, η οποία έχει σημαντική παρουσία στην αγορά τυριού, μέσω της φέτας Ήπειρος αλλά και διεθνών σημάτων.

Οι δύο πλευρές επισημοποίησαν τη συνεργασία τους στις αρχές του 2017, με τον ιταλικό όμιλο να αποκτά μερίδιο 50,01% της εταιρείας εμπορίας τροφίμων Quality Brands International (QBI), στην οποία προ διετίας η ΟΠΤΙΜΑ είχε αποκτήσει πλειοψηφικό ποσοστό.

Εκπρόσωποι και των δύο πλευρών αυτού του joint venture περιέγραψαν στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης, τους στόχους που θέτουν για την επέκταση της συνεργασίας τους, η οποία κατ’αρχάς αφορά την εμπορική ανάπτυξη των σημάτων και των δύο πλευρών.

Σύμφωνα με τον κ. Στέφανο Παντελιάδη, η επένδυση της Granarolo μέσω της συμμετοχής στην QBI, αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά και στο management της QBI. Από την σύμπραξη αυτή, η ΟΠΤΙΜΑ αναμένει την ενίσχυση της εξαγωγικής της δράσης με βασικό αντικείμενο τη φέτα σε 20 περίπου αγορές, όπου η Granarolo έχει παρουσία.

Οι δύο συνεταίροι υπολογίζουν δε ότι τα προϊόντα Granarolo (αυθεντικά ιταλικά τυριά) θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους στην ελληνική αγορά, εκτιμώντας ότι το 2017 θα αγγίξουν τα 23 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. ευρώ το 2016 ενώ σε βάθος τριετίας οι πωλήσεις μπορούν να ανέλθουν σε 30 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η QBI αναμένεται να αποτελέσει τον εμπορικό βραχίονα της Granarolo στα Βαλκάνια, όπου μέχρι σήμερα διέθετε ένα δίκτυο απευθείας εξαγωγών των προιόντων της.

Η στρατηγική συνεργασία των δύο πλευρών, ωστόσο, ενδέχεται να στραφεί και σε νέες επενδύσεις στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Granarolo, Gianpiero Calzolari δεν αποκλείονται οι κινήσεις προσάρτησης ελληνικών εταιριών στο μέλλον, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο κ. Παντελιάδης, χαρακτηρίζοντας ωστόσο πρώιμες τις όποιες κινήσεις.

Ο όμιλος Granarolo

Ο όμιλος Granarolo, που γιορτάζει φέτος τα 60 χρόνια, αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρία γαλακτοκομικών στην Ιταλία. Δραστηριοποιείται ήδη σε 62 χώρες και ο τζίρος του το 2016 άγγιξε το 1,2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση του στόχος έως το 2019 είναι ο κύκλος εργασιών να αυξηθεί στ0 1,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων το 40% θα αφορά σε εξαγωγές και το 60% την ιταλική αγορά. Ο όμιλος εκτός από τα γαλακτοκομικά και το τυρί έχει επεκταθεί στις κατηγορίες των ζυμαρικών, των αλλαντικών, του ελαιολάδου και του ξυδιού, προκειμένου να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο «καλάθι» αυθεντικών ιταλικών προϊόντων.

Διαθέτει 16 εγκαταστάσεις σε όλη την Ιταλία, 2 εγκαταστάσεις στη Γαλλία, 1 στη Χιλή, 2 στη Βραζιλία και 1 στη Νέα Ζηλανδία. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο όμιλος Granarolo αποτελεί τη σημαντικότερη αλυσίδα εφοδιασμού σε γάλα στην Ιταλία, με κύριους μετόχους τους παραγωγικούς συνεταιρισμούς.

Συνενώνει περίπου 1.000 γαλακτοπαραγωγούς, μία οργάνωση συλλογής γάλακτος από αγροκτήματα με 70 οχήματα, 1.200 οχήματα διανομής που παραδίδουν 850.000 μετρικούς τόνους ετησίως και εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 50.000 σημεία πώλησης, απ’ όπου περίπου 11 εκατομμύρια ιταλικές οικογένειες αγοράζουν προϊόντα Granarolo.

Στις 31/12/2016, ο όμιλος Granarolo απασχολούσε περισσότερους από 2.800 εργαζόμενους. Το 77,48% του ομίλου ανήκει στην Consortium Granlatte, 19,78% στην Intesa Sanpaolo και το υπόλοιπο 2,74% στην Cooperlat.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v