Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Folli Follie: Η αγορά ανακάμπτει λόγω τουρισμού

Μετά από ένα κακό πρώτο τρίμηνο στην Ελλάδα, ο όμιλος καρπώνεται τα οφέλη του τουριστικού κύματος. Στρατηγική επενδύσεων στα ψηφιακά κανάλια πώλησης. Σχέδια για νέα λιανικά concepts, ανάληψη νέων αντιπροσωπειών και προώθηση της Καλογήρου σε Ρουμανία και Βουλγαρία.

Folli Follie: Η αγορά ανακάμπτει λόγω τουρισμού

Ο τουρισμός αλλάζει άρδην την εικόνα στην εγχώρια κατανάλωση εκτιμά η διοίκηση της Folli Follie, η οποία διατηρεί τις επιφυλάξεις της όσον αφορά στην εξέλιξη της αγοράς στην Ελλάδα για το 2017.

Στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Τζ. Κουτσολιούτσος, επανέλαβε πως το α' τρίμηνο τους 2017 «υπήρξε το χειρότερο από την έναρξη της επταετούς κρίσης», περιγράφοντας συνοπτικά τις δυσκολίες στην εγχώρια αγορά. Πρόσθεσε ωστόσο ότι το β’ τρίμηνο της χρονιάς εμφανίζει θετικές ενδείξεις, τις οποίες απέδωσε στο τουριστικό ρεύμα αλλά και στη διάρθρωση του δικτύου του ομίλου, που έχει στρατηγικά τοποθετηθεί σε αγορές ενδιαφέροντος για τους επισκέπτες της χώρας.

Μια ένδειξη του τουριστικού spending και της επίδρασης στις πωλήσεις του ομίλου έδωσε ο Ηλίας Κούκουτσας, μέλος του δ.σ. του ομίλου Folli Follie και γενικός διευθυντής της εταιρίας Αττικά Πολυκαταστήματα, αναφέροντας πως στο πεντάμηνο του 2017, οι tax free πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 60% στο πολυκατάστημα στο City Link και κατά 32% στο Μediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.  

Πέρα από την εκμετάλλευση του ισχυρού τουριστικού ρεύματος, η εταιρία συνεπώς επενδύει στον μετασχηματισμό της, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες καταναλωτικές ανάγκες. Ο κ. Κουτσολιούτσος έχει θέσει ως στόχο την προώθηση του online και mobile καναλιού, έτσι ώστε σε βάθος χρόνου αυτό να φέρνει το 30% των πωλήσεων του ομίλου. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ανέφερε ότι επενδύονται ποσά για την ισχυροποίηση της παρουσίας του ομίλου στο ψηφιακό λιανικό κανάλι, καταγράφοντας ήδη υψηλές επιδόσεις στο online κατάστημα του Factory Outlet.

Παραλλήλως όμως σχεδιάζονται νέα λιανικά concepts, όπως το πρόσφατο Sport Loft, το οποίο συγκεντρώνει high end αθλητικά είδη. Σ' αυτό το μοτίβο, ο όμιλος σχεδιάζει και νέες πρωτοβουλίες προκειμένου να εκμεταλλευθεί καλύτερα το χαρτοφυλάκιο σημάτων που ελέγχει. Ο κ. Κουτσολιούτσος αναφέρθηκε και στις γεωγραφικές επεκτάσεις, αναφέροντας μάλιστα ότι μετά τη συμφωνία διάσωσης της Καλογήρου (όπου η Αττικά Πολυκαταστήματα αναμένεται να συμμετάσχει με μειοψηφικό ποσοστό), εξετάζεται σε βάθος χρόνου η επέκταση της φίρμας σε  Ρουμανία και Βουλγαρία.

Παράλληλα, διενεργούνται επαφές με νέες φίρμες, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για την ανάληψη νέων αντιπροσωπειών στο εγγύς μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. εγκρίθηκε πάντως η έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου, μετατρέψιμου έως του ποσού των 300 εκατ. ευρώ. Τα νέα κεφάλαια θα διατεθούν για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού του ομίλου, δεδομένου ότι υφίσταται ένα ομολογιακό ύψους 250 εκατ. ευρώ που λήγει στα μέσα του 2019, ενώ η διοίκηση ζήτησε εκ των προτέρων την έγκριση από τους μετόχους, ώστε να είναι προετοιμασμένη μέσα στο επόμενο διάστημα, εφόσον υπάρξει η δυνατότητα νέας έκδοσης με ευνοϊκούς όρους. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο ομολογιακό εκδόθηκε το 2014, σε μια ευνοϊκή συγκυρία με επιτόκιο 1,7% στη διεθνή αγορά.

Τέλος, η Γ.Σ. ενέκρινε την πρόταση της διοίκησης για μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2016.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v