Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρκική εταιρία διεκδικεί το λιμάνι του Λαυρίου

Σύμβαση παραχώρησης διαπραγματεύεται με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων ο όμιλος EKOL, που χρησιμοποιεί ήδη το λιμάνι Λαυρίου. Η ταχεία ανάπτυξη της EKOL Ελλάδας και οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζονται ως το 2020.

Τουρκική εταιρία διεκδικεί το λιμάνι του Λαυρίου

Σε συζητήσεις με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προκειμένου να της παραχωρηθεί τμήμα του λιμένα Λαυρίου βρίσκεται η τουρκική εταιρεία logistics EKOL, ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους παίκτες και στην ελληνική αγορά υπηρεσιών αποθήκευσης/διαμεταφορών. Η EKOL χρησιμοποιεί ήδη το λιμάνι Λαυρίου και λειτουργεί τακτική γραμμή σύνδεσης με το λιμάνι της Τεργέστης, με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου RoRo.

Τώρα, όπως είπε χθες ο Γενικός Διευθυντής της EKOL Ελλάδας Δημήτρης Μπατάκης, αν υπάρξει συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ, σχεδιάζει να επενδύσει περί τα δύο εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέου προβλήτα, ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν ευκολότερα το λιμάνι τα σύγχρονα πλοία RoRo, μήκους 225 μέτρων. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η συζήτηση αφορά σε σύμβαση παραχώρησης 15ετούς διάρκειας, χωρίς να πει περισσότερες λεπτομέρειες. Με τη σημερινή υποδομή, αρκετές φορές τα πλοία δεν προσεγγίζουν λόγω των ισχυρών ανέμων.

Η διοίκηση του τουρκικού ομίλου έχει αποφασίσει, όπως έγινε χθες γνωστό, να μεταφέρει την έδρα στην Ολλανδία εντός των προσεχών μηνών.

Η EKOL Ελλάδος, που έκλεισε πέντε χρόνια λειτουργίας, αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό άνω του 30% και το 2016 παρουσίασε κύκλο εργασιών 11,8 εκατ. ευρώ. Ο κ. Μπατάκης προέβλεψε πως φέτος τα έσοδα της εταιρείας logistics θα αυξηθούν σε επίπεδα μεταξύ 15 και 17 εκατ. ευρώ. Το 80% των εσόδων της εταιρείας προέρχονται από βιομηχανίες καταναλωτικών προϊόντων, κυρίως πολυεθνικές. Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί πέντε εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2020 προγραμματίζονται νέες επενδύσεις τριών εκατ. ευρώ, κυρίως στο λιμάνι του Λαυρίου. 

Ο Δημ. Μπατάκης υποστήριξε χθες πως μέχρι το τέλος του έτους η εταιρεία θα έχει αναπτύξει και τον τομέα εθνικών και εσωτερικών μεταφορών, «ώστε να παραδίδει στους πελάτες της με δικά της μέσα και σε χρόνους που θα είναι στο μισό σε σύγκριση με σήμερα». Σε 15 πόλεις της χώρας θα λειτουργεί το ιδιόκτητο δίκτυο και σε συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις. Σήμερα η EKOL Ελλάδος απασχολεί 50 υπαλλήλους ενώ συνεργάζεται με περίπου 200 Ελληνες οδηγούς φορτηγών.

Ο τουρκικός όμιλος EKOL αναπτύσσεται ταχύτατα τα τελευταία δέκα χρόνια και ήδη διαθέτει δύο ιδιόκτητους τερματικούς σταθμούς λιμένων για πλοία RoRo στην Τεργέστη και τη Γιάλοβα (θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία τον Σεπτέμβριο). Στόχος του ομίλου είναι να αποκτήσει μέχρι το 2020 και άλλον έναν τερματικό σταθμό-λιμένα στην Ευρώπη. Σήμερα ο όμιλος EKOL έχει παρουσία σε 22 χώρες του κόσμου και 92 σημεία, με στόχο να φτάσει τις 51 χώρες και τα 135 σημεία παρουσίας μέχρι το 2020 (από το 2019 θα βρίσκεται σε ΗΠΑ και Κίνα).

Διαθέτει στόλο 5.500 ιδιόκτητων οχημάτων και συνολικούς αποθηκευτικούς χώρους που φτάνουν το ένα εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα (με στόχο να φτάσουν το 1,5 εκατομμύριο μέχρι το 2020). Ο όμιλος απασχολεί 6.500 υπαλλήλους και το 2016 παρουσίασε κύκλο εργασιών 570 εκατ. ευρώ. Σήμερα διαχειρίζεται και στόλο από έξι ιδιόκτητα πλοία RoRo, με στόχο να αυξήσει τον αριθμό τους σε 11 μέχρι το 2020. Ένα από τα στρατηγικά πλεονεκτήματα του τουρκικού ομίλου, όπως είπε ο κ. Μπατάκης, είναι οι μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογία.

Την τελευταία πενταετία έχει επενδύσει περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ σε αυτό τον τομέα και οι λύσεις του εγκαθίστανται και σε ανταγωνιστές του. «Η τεχνολογία που έχουν ρίξει στις αποθήκες, ειδικά στην Τουρκία, επιτρέπει να υπάρχουν χώροι 40.000 τ.μ. με 10-12 άτομα προσωπικό» είπε ο γενικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής.

Μία από τις τελευταίες επενδύσεις της EKOL έγινε στο Ιράν για τη διασύνδεση με την Ευρώπη καθώς σήμερα η χώρα αντιμετωπίζει προβλήματα με τις διαμεταφορές αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων, που μπορεί να φτάσουν και τις 20 ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v