Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανάκαμψη από το 2018 βλέπει η Foodlink

Το πλήγμα του 2016 από την «υπόθεση Μαρινόπουλος», η σταθεροποιητική φετινή χρονιά και οι ανοδικές προσδοκίες «από του χρόνου». Τι περιλαμβάνει το σχέδιο επέκτασης της εισηγμένης στον αγροτικό τομέα.

Ανάκαμψη από το 2018 βλέπει η Foodlink

Ως έτος σταθεροποίησης για τη Foodlink θεώρησε το 2017 ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρείας Βασίλης Καρακουλάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, εκτιμώντας πως από το 2018 θα ξεκινήσει η φάση της ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τον Καρακουλάκη, το γεγονός που χαρακτήρισε το 2016 ήταν οι εξελίξεις στην αλυσίδα Μαρινόπουλος, εξαιτίας των οποίων η εισηγμένη αναγκάστηκε αφενός να διαγράψει απαιτήσεις 1,74 εκατ. ευρώ και αφετέρου να επιβαρυνθεί με κόστη μείωσης του αριθμού των εργαζομένων της (μικρό μέρος των οποίων θα επηρεάσει και τη φετινή χρήση).

Ως αποτέλεσμα αυτών, παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών από τα 44,6 στα 47,6 εκατ. ευρώ, το καθαρό αποτέλεσμα ήταν πέρυσι ζημιογόνο (-1,97 εκατ., έναντι +227 χιλ. ευρώ το 2015).

Το 2017 αναμένεται να είναι μια ακόμη δύσκολη χρονιά, καθώς σύμφωνα με τον Αχιλλέα Μάμαλη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, το έτος εξελίσσεται τελικά χειρότερα απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν, καθώς η πτώση της κατανάλωσης στα super markets έχει επηρεάσει αρνητικά.

Ο αρχικός στόχος για EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) ύψους δύο εκατ. ευρώ δύσκολα θα πιαστεί, ενώ οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρονται σε έναν κύκλο εργασιών κοντά στα περυσινά επίπεδα και σε οριακή καθαρή κερδοφορία. Σ’ αυτό θα συμβάλουν η μη επανάληψη της πρόβλεψης για την υπόθεση Μαρινόπουλος καθώς και η σημαντική μείωση των δαπανών μισθοδοσίας (περιορισμός αριθμού εργαζομένων).

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, οι θετικότερες προοπτικές που διαγράφονται από το 2018 αποδίδονται:

• Σε σημαντικές κινήσεις που έγιναν την τελευταία διετία και αφορούν στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργασιών της.

• Στη θωράκιση της ρευστότητας μέσα από την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 2 εκατ. ευρώ και την ολοκλήρωση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

• Στην προσδοκία ότι το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον, αν όχι θα βελτιωθεί, τουλάχιστον δεν θα επιδεινωθεί περαιτέρω.

• Στα σχέδια που έχουν ξεκινήσει (όπως για παράδειγμα η ίδρυση της εταιρείας Agrolink) και σε άλλα που προωθούνται.

Αντικείμενο δραστηριότητας της Agrolink που ιδρύθηκε το 2016 είναι η «καλλιέργεια, τυποποίηση και εμπορία αγροτικών προϊόντων». Σύμφωνα με τον κ. Καρακουλάκη, στόχος είναι η δημιουργία δικτύου προκειμένου τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα να κατευθύνονται σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται και το ενδεχόμενο της συνεπένδυσης σε κάποια άλλη εταιρεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων στο εσωτερικό. Το εγχείρημα έχει ξεκινήσει και οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές.

Το προφίλ του ομίλου και η μετοχή

Ο όμιλος δραστηριοποιείται στον κλάδο του contact logistics, εξυπηρετώντας τους πελάτες του στην Ελλάδα μέσω ενός ευρέος δικτύου διανομής που αποτελείται από δεκατρία κέντρα (συνολικά 135.000 τ.μ.), εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκονται στην Αττική (85.000 τ.μ.).

Οι δραστηριότητες του ομίλου επεκτείνονται επίσης σε Κύπρο (Λευκωσία) μέσω τριών κέντρων διανομής και στη Βουλγαρία (Σόφια). Υπάρχει επίσης ένα ισχυρό δίκτυο στη Γαλλία, στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Πορτογαλία, στην Ολλανδία, στην Πολωνία και στην Ιταλία.

Η μετοχή της Foodlink είναι εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ και συγκαταλέγεται στους τίτλους με τη μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα και διασπορά στην κατηγορία.

ΥΓ1: Θετικό γεγονός για τη Foodlink είναι η σύναψη συνεργασίας με την εταιρεία Παπαστράτος, για την πώληση καπνικών προϊόντων IQOS μέσω του διαδικτύου.

ΥΓ2: Οι αμοιβές του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου είναι μηδενικές, ενώ στα στελέχη της εταιρείας προσφέρεται ως bonus δωρεάν αριθμός μετοχών, που προέρχεται από τη διαδικασία του buy back.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v