Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η Unilever Hellas πουλά το... 20% του τζίρου της

Πωλητήριο στις δύο προϊοντικές κατηγορίες που αποτελούν το 20% των συνολικών της δραστηριότητων έβαλε η εταιρεία. Μεταφέρονται νέες δραστηριότητες στο εργοστάσιο στο Ρέντη, προκειμένου να καλυφθεί το παραγωγικό κενό.

Γιατί η Unilever Hellas πουλά το... 20% του τζίρου της

Την αποχώρηση από τις αγορές ελαιολάδου και μαργαρινών ανακοίνωσε χθες η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas. Ο leader της εγχώριας αγοράς και στις δύο προϊοντικές κατηγορίες, με μια λιτή ανακοίνωση, γνωστοποίησε την πρόθεσή του να προχωρήσει στην πώληση των ελαιολάδων της και συγκεκριμένα τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon. Για τον λόγο αυτό, προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό. Μαζί με τα σήματα, πωλούνται και το εργοστάσιο εμφιάλωσης του λαδιού στην οδό Πειραιώς αλλά και οι... εργαζόμενοι.

Αν και δεν αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, πωλητήριο μπαίνει και στις μαργαρίνες, είδηση που επιβεβαιώνεται από στελέχη της επιχείρησης και στην οποία έχει αναφερθεί παλαιότερα το Euro2day.gr. Τα σήματα που παράγονται στην Ελλάδα και εντάσσονται στην κατηγορία αυτή είναι τα προϊόντα Flora, Βιτάμ, Super Fresco, Άλτις Soft, Ελαΐς και Becel.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, οι δύο αυτές προϊοντικές κατηγορίες αποτελούν το 20% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, η απόφαση αυτή (σ.σ. πώληση των ελαιολάδων) έρχεται ως συνέχεια της επαναξιολόγησης, σε παγκόσμιο επίπεδο, των στρατηγικών επιλογών της Unilever για την κατηγορία των μαργαρινών.

Υπενθυμίζουμε ότι από τον περασμένο Απρίλιο, ο πολυεθνικός κολοσσός Unilever έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του να προχωρήσει στην πώληση των brand μαργαρινών που διαθέτει, στο πλαίσιο ευρείας αναδιοργάνωσής του. Ωστόσο, αυτή η αναδιοργάνωση συμπαρέσυρε και το ελαιόλαδο.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόθεση της Unilever για έξοδο από τον τομέα του ελαιόλαδου στην ελληνική αγορά είχε επανεκδηλωθεί πριν από περίπου 10 χρόνια, ωστόσο δεν τελεσφόρησε, λόγω του ότι δεν δέχθηκε κάποια αξιόλογη προσφορά. Το θέμα της πώλησης των ελαιολάδων τίθεται πλέον σήμερα πιο επιτακτικά, δεδομένου ότι τα περιθώρια κέρδους, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, έχουν περιοριστεί σε τέτοιο βαθμό, που καθιστούν τη δραστηριότητα ασύμφορη. Πλέον, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι παράγοντες, ο ελαιουργικός τομέας αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης.

Σαφώς και αυτές οι εξελίξεις επιτάχυναν την απόφαση της Unilever να «ξεφορτωθεί» το ελαιόλαδο, εντούτοις, το ζήτημα είναι αν θα βρεθεί αγοραστής να αναλάβει μια δραστηριότητα υψηλού ρίσκου. Κάτι που δεν έγινε στο παρελθόν, όταν οι συνθήκες ήταν εντελώς διαφορετικές.

Πάντως στελέχη της εταιρείας, μιλώντας στο Euro2day.gr, εκφράζουν διαφορετική άποψη, τονίζοντας ότι το «πακέτο ελαιολάδου και μαργαρινών είναι εξαιρετικά ελκυστικό, καθώς πρόκειται για προϊόντα που είναι γνωστά σε κάθε καταναλωτή».

Βέβαια, τα ίδια στελέχη σημειώνουν ότι δεν είναι απαραίτητο και οι δύο κατηγορίες προϊόντων να πουληθούν στον ίδιο αγοραστή.

Αυτή τη στιγμή, τα σήματα των μαργαρινών παράγονται στις εγκαταστάσεις στο Ρέντη και η εμφιάλωση του λαδιού στην Πειραιώς. Με δεδομένη την αποχώρηση του τμήματος των μαργαρινών, η Unilever ανακοίνωσε ότι η διατήρηση παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα παραμένει στρατηγική επιλογή και για τον λόγο αυτό, αποφάσισε να μεταφέρει πρόσθετη παραγωγή προϊόντων οικιακής φροντίδας (σ.σ. απορρυπαντικά) στο εργοστάσιο του Ρέντη, ώστε με αυτόν τον τρόπο, (το εργοστάσιο) να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του ανάμεσα στα εργοστάσια της Unilever στην Ευρώπη.

«Η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για τη Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά», καταλήγει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης (σ.σ. δεν έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός) δέχθηκαν επιπλέον πίεση κατά τη χρήση του 2016. Υπενθυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της Unilever Hellas υποχώρησε το 2015 στα 419,6 εκατ. ευρώ έναντι 447,3 εκατ. ευρώ το 2014. Πτώση κατέγραψαν και τα EBIDTA, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 11,5 εκατ. ευρώ, έναντι 13,5 εκατ. ευρώ το 2014.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v