Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φουρλής: E-shops και εξωτερικό ισοφαρίζουν την ελληνική αγορά

Η μειωμένη κατανάλωση στην Ελλάδα εξακολουθεί να συγκρατεί την ανάπτυξη. Βελτιωμένα τα περιθώρια κέρδους. Σχέδια για επενδύσεις σε e-commerce και επέκταση της σύμβασης franchise για την Athlete's Foot σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.

Φουρλής: E-shops και εξωτερικό ισοφαρίζουν την ελληνική αγορά

Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και Τουρκία, την ώρα που η ελληνική αγορά συνεχίζει να υποαποδίδει, κατέγραψε και στο γ' τρίμηνο του 2017 ο όμιλος Φουρλή, η διοίκηση του οποίου ωστόσο εκτιμά ότι «το 2017 εξελίσσεται ως καλύτερη χρονιά από τις προηγούμενες της κρίσης».

Σ' αυτή την εκτίμηση συνηγορεί η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους του ομίλου στο γ' τρίμηνο (14,5% από 13,2% πέρυσι το περιθώριο EBITDA στην ΙΚΕΑ και 9,2% από 9% στην Intersport), η οποία με τη σειρά της επηρέασε θετικά την ενοποιημένη καθαρή κερδοφορία στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο CEO του ομίλου, κ. Απ. Πεταλάς, κατά την τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών, η εξέλιξη αυτή προήλθε από τη διαρκή προσπάθεια του ομίλου να ελέγξει τα λειτουργικά κόστη του. Σημειώνεται επίσης ότι ο όμιλος περιόρισε κατά 5,5 εκατ. ευρώ τον καθαρό δανεισμό του, ο οποίος περιορίστηκε στα 113,9 εκατ. ευρώ και αφορά κυρίως μακροπρόθεσμο δανεισμό.

Παρ' όλα αυτά παραδέχθηκε ότι η καταναλωτική τάση στην Ελλάδα παραμένει συγκρατημένη και αποτυπώνεται κυρίως στις πωλήσεις της ΙΚΕΑ, οι οποίες υποχώρησαν στο εννεάμηννο κατά 5,1%, την ώρα που οι διεθνείς πωλήσεις του δικτύου σε Βουλγαρία και Κύπρο αυξήθηκαν κατά 9,7%.

Σύμφωνα με τον CFO του ομίλου κ. Γ. Αλεβίζο, στην Ελλάδα από το α' έως το γ' τρίμηνο καταγράφεται περιορισμός της πτώσης πωλήσεων, ενώ στο εξωτερικό κάθε τρίμηνο ο ρυθμός των πωλήσεων αυξάνει. Η συγκεκριμένη τάση διατηρείται και για την Intersport, η οποία υπεραποδίδει σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο και Τουρκία (όπου ωστόσο ο θετικός αντίκτυπος ροκανίζεται από τις συναλλαγματικές διαφορές), με την Ελλάδα να καταγράφει οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 1,7% στο εννεάμηνο.

Ο όμιλος, ωστόσο, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εσωτερική αγορά (65%), γεγονός που όπως παραδέχθηκε η διοίκηση του ομίλου διατηρεί την ανάπτυξή του συγκρατημένη. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Πεταλάς, το ζήτημα για το σύνολο της αγοράς είναι πλέον η κατανάλωση να ανακάμψει στην Ελλάδα, προκειμένου η κάθε επιχείρηση να καρπωθεί αυτό που της αναλογεί. Εκτίμησε πως το 70% που ελέγχεται σήμερα από μικρές και μεμονωμένες επιχειρήσεις, μελλοντικά θα μειωθεί υπέρ των μεγάλων αλυσίδων, αλλά επέμεινε πως το πρόβλημα παραμένει όσο ο μέσος καταναλωτής συγκρατείται.

Νέες επενδύσεις

Ο κ. Πεταλάς επισήμανε ωστόσο ότι όλο το 2017 παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη των online πωλήσεων της ΙΚΕΑ αλλά και των pick up points, ενώ θετικές επιδόσεις καταγράφει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Intersport στην Ελλάδα. Μ'αυτό το δεδομένο, ο όμιλος αναμένεται να επενδύσει περαιτέρω στο online κανάλι, δημιουργώντας το 2018 ηλεκτρονικά καταστήματα της Intersport σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, και ενδεχομένως το 2019 στην Τουρκία.

Οι επενδύσεις ωστόσο θα συνεχιστούν και στο φυσικό δίκτυο με έμφαση τόσο την Intersport όσο και την Athlete's Foot, αλλά και στην αγορά της Τουρκίας, από την οποία ο όμιλος διατηρεί υψηλές προσδοκίες.
Επιπλέον, ο όμιλος διεκδικεί το δικαιώμα ανάπτυξης της Athlete's Foot και για Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, προσθέτοντας νέες γεωγραφικές περιοχές για το brand.

Τέλος, η διοίκηση του ομίλου εμφανίστηκε αισιόδοξη για το 2018, εκτιμώντας ότι ίσως είναι η πρώτη χρονιά όπου θα εκφραστεί θετική δυναμική και στην ελληνική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v