Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελλάκτωρ: Παραμένουν οι εντάσεις, εκκρεμεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης

Το σχέδιο έπρεπε να είναι έτοιμο, σε μια προσπάθεια να βρεθούν και οι νέες ισορροπίες ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα των βασικών μετόχων. Τα σενάρια για στρατηγικό επενδυτή και μοιρασιά των δραστηριοτήτων.

Ελλάκτωρ: Παραμένουν οι εντάσεις, εκκρεμεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης

Ανεβαίνουν πάλι οι τόνοι στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς καταγράφονται καθυστερήσεις στο σχέδιο αναδιοργάνωσης που είχαν προαναγγείλει οι βασικοί μέτοχοι του κατασκευαστικού ομίλου στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση του καλοκαιριού.

Το σχέδιο, που θα οδηγήσει σε «ένα διαφορετικό μοντέλο διοίκησης», έπρεπε να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του έτους, σε μια προσπάθεια να βρεθούν και οι νέες ισορροπίες ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα των βασικών μετόχων. Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές αν έχουν κατατεθεί οι προτάσεις των συμβούλων που είχε προσλάβει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ούτε και αν έχει προχωρήσει η σχετική συζήτηση μεταξύ της πλευράς των κ.κ. Αναστάσιου και Δημήτρη Καλλιτσάντση και των κ.κ. Δημήτρη Κούτρα και Λεωνίδα Μπόμπολα (ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου διατηρεί ουδέτερη στάση).

Εν τω μεταξύ, καθώς πλησιάζει το τέλος του έτους κυκλοφορούν και πλήθος σεναρίων για τον τρόπο που θα βρεθεί λύση στο αδιέξοδο στην κορυφή του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου της χώρας. Εδώ και μήνες ακούγεται πως έχει εξεταστεί ακόμα και ο διαμοιρασμός δραστηριοτήτων μεταξύ των δύο πλευρών, κάτι που ουδέποτε έχει επιβεβαιωθεί επισήμως. Ακούγεται, επίσης, και το σενάριο εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο οποίος θα παίξει και τον ρόλο του διαιτητή, ώστε να βγει ο όμιλος από το πολυετές αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί από την «ασυμφωνία χαρακτήρων» μεταξύ των βασικών μετόχων.

Εκτός από τη γαλλική Vinci, η οποία έχει ισχυρότατη παρουσία στη χώρα μας και πολυετή συνεργασία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κυκλοφορεί και το όνομα άλλου ισχυρού ομίλου, που εσχάτως είναι κινητικός στην Ελλάδα.

Οι όποιοι μνηστήρες, αν και όποτε εμφανιστούν, θα έχουν σίγουρα στο μυαλό τους το ισχυρό χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της εισηγμένης. Η αύξηση της κυκλοφορίας τόσο στην Αττική Οδό (που συνεισφέρει σημαντικότατα κέρδη στον όμιλο, άνω των 45 εκατ. ευρώ ετησίως), όσο και στους άλλους οδικούς άξονες που συμμετέχει όπως η Ολυμπία Οδός και το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, αποτελούν θετικές εξελίξεις. Ο όμιλος ελέγχει το μεγαλύτερο ποσοστό και στην κοινοπραξία Μορέας που διαχειρίζεται τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.

Η ανάγκη νέας στρατηγικής από τη διοίκηση του ομίλου αποτυπώνεται και στη συνεχή διολίσθηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου των υπογεγραμμένων συμβάσεων, που είναι σήμερα σχεδόν το μισό έναντι του 2014.

Στο τέλος εξαμήνου ανέρχονταν σε 2,39 δισ. ευρώ από 4,33 δισ. ευρώ πριν από τρία χρόνια. Μάλιστα τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους, ο όμιλος δεν κέρδισε κανένα σημαντικό νέο έργο σε Ελλάδα ή εξωτερικό. Η σύμβαση των 230 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικό έργο στη Ρουμανία είχε ήδη ενταχθεί στο ανεκτέλεστο (ως «προς υπογραφή») από το πρώτο εξάμηνο, αφού η κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε τον Απρίλιο στον σχετικό διαγωνισμό.

Η δυστοκία ανάληψης νέων έργων στο εξωτερικό, την οποία αντιμετωπίζουν και οι υπόλοιποι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλο την τελευταία διετία (λόγω της αδυναμίας έκδοσης εγγυητικών επιστολών από τις ελληνικές τράπεζες, της κρίσης στη Μέση Ανατολή κ.λπ.) δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ήταν στα τέλη του εξαμήνου στα 584 εκατ. ευρώ, με τον συνολικό δανεισμό στο 1,44 δισ. ευρώ.

Το κλίμα στην κορυφή τη ΕΛΛΑΚΤΩΡ παραμένει τεταμένο ενώ έχουν ανοίξει νέα μέτωπα όπως η διεκδίκηση του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός - Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό, η προώθηση νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης (όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού κ.λπ.), τα νέα έργα ΣΔΙΤ στη διαχείριση απορριμμάτων κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v