Συνεργασία της Interamerican με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Πολυτεχνείου

Αποστολή του Παρατηρητηρίου είναι να ενισχύσει τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με σύγχρονη γνώση, συλλογή και ανάλυση δεδομένων και με επιστημονική υποστήριξη της λήψης αποφάσεων.

Συνεργασία της Interamerican με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Πολυτεχνείου

Σύμφωνο συνεργασίας, με εκατέρωθεν δεσμεύσεις για κοινές πρωτοβουλίες που θα στοχεύουν στην πρόληψη και τον περιορισμό των οδικών ατυχημάτων και των πολλαπλών συνεπειών τους -οικονομικών, δημογραφικών, κοινωνικών- υπέγραψαν η INTERAMERICAN και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Το κοινό ενδιαφέρον της εταιρείας και του επιστημονικού, ερευνητικού φορέα για την αντιμετώπιση του πολύ σημαντικού κοινωνικού προβλήματος των οδικών ατυχημάτων, που μεταφράζεται σε ανθρώπινα θύματα -απώλειες σε ζωές και βαρείς τραυματισμούς, με μόνιμες αναπηρίες- είναι δεδομένο, καθώς απολογιστικά η Ελλάδα κατατάσσεται στις χειρότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση τους σχετικούς δείκτες. Αποστολή του Παρατηρητηρίου είναι να ενισχύσει τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με σύγχρονη γνώση, συλλογή και ανάλυση δεδομένων και με επιστημονική υποστήριξη της λήψης αποφάσεων, όσον αφορά στις πολιτικές και τα λαμβανόμενα μέτρα.

Αντίστοιχα σκοπός της INTERAMERICAN, ως εταιρείας που διαχειρίζεται κινδύνους, με γνώμονα την εταιρική υπευθυνότητα και σε συνάφεια με την επιχειρησιακή δραστηριότητά της στην ασφάλιση οχημάτων όπου κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, είναι η ανάπτυξη ενεργειών για τη μείωση των οδικών ατυχημάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, με την κοινή παραδοχή ότι οι αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων εντοπίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, στα ίδια τα οχήματα και στις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, INTERAMERICAN και Παρατηρητήριο ΕΜΠ συμφώνησαν στη σύμπραξη για την ανάδειξη των θεμάτων οδικής ασφάλειας, μέσω:

• της ανταλλαγής τεχνογνωσίας: της συλλογής, επεξεργασίας και ανταλλαγής στοιχείων που αφορούν σε ανάλυση ατυχημάτων, σε βάσεις δεδομένων, σε οδικές υποδομές και περιβάλλον κυκλοφορίας, σε οδικές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά οδηγών, μοτοσικλετιστών, καθώς και πεζών, σε ειδικότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων με αυξανόμενη συχνότητα, όπως η απόσπαση προσοχής (π.χ. χρήση κινητού τηλεφώνου) και η οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, σε αστυνόμευση/έλεγχο της παραβατικότητας και εφαρμογή ΚΟΚ, σε χρήση έξυπνων συστημάτων και τεχνολογικών/ψηφιακών εφαρμογών στα οχήματα, σε στρατηγικές οδικής ασφάλειας και σε συγκριτικές έρευνες,

• της από κοινού συνέργιας με φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα που εμπλέκονται στον τομέα της οδικής ασφάλειας

• της οργάνωσης εκδηλώσεων ενημέρωσης, εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης της Κοινής Γνώμης.

Την αναγκαιότητα τεκμηρίωσης των υποθέσεων για τον σχεδιασμό οργανωμένης αντιμετώπισης του φαινομένου, ανάδειξης της καινοτομίας - των νέων τεχνολογιών και του τρόπου που θα επηρεάσουν τις συμπεριφορές των χρηστών/οδηγών, καθώς επίσης ανάπτυξης ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των ενδιαφερομένων και συνδεομένων άμεσα ή έμμεσα φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο Γιώργος Γιαννής, Kαθηγητής ΕΜΠ, εκ μέρους του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΙΝΤΕRAMERICAN. Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας τονίζει τη σημασία της υπεύθυνης συνεισφοράς στη μείωση των θανάτων από τα οδικά ατυχήματα, ως αξίας που περιέχει η ασφαλιστική αποστολή, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά το 2016 έφθασαν τους 819, έναντι 793 το 2015 (αύξηση 3%) και οι τραυματισμοί τους 13.800, έναντι 14.096 αντίστοιχα (μείωση -2%). Όσον αφορά στα εμπλεκόμενα οχήματα, το 40% είναι Ι.Χ., το 35% δίκυκλα (περιλαμβάνει κατά 1,4% ποδήλατα), το 7% φορτηγά και οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων βρίσκονται κάτω από το 2%.

Οι θάνατοι αφορούν κατά 38,8% σε άτομα άνω των 55 ετών και κατά 32,2% σε άτομα 15-34 ετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus