Γιατί εκδίδει εταιρικό ομόλογο η ελληνική Β&F Fashion

Εξαγωγές σε 19 χώρες -μεταξύ των οποίων και οι νευραλγικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης- και αναπτυσσόμενο δίκτυο σε Ελλάδα διαθέτει ο ελληνικός όμιλος. Τα μεγέθη, ο δανεισμός και οι βλέψεις για την προσεχή τριετία.

Γιατί εκδίδει εταιρικό ομόλογο η ελληνική Β&F Fashion

Στην έκδοση εταιρικού ομολόγου προχωρά ο αμιγώς ελληνικός όμιλος λιανικής Β&F, γνωστότερος για τα σήματα BSB Fashion και Lynne, έχοντας ήδη υποβάλει τον σχετικό φάκελο προς έγκριση στις αρμόδιες χρηματιστηριακές αρχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκαν από την ίδια τη διοίκηση της εταιρείας, το ποσό άντλησης αγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, με σκοπό τη διάθεσή του για περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και για την αποπληρωμή δανεισμού.  

Η οικογενειακή επιχείρηση -που ελέγχεται απολύτως μετοχικά από την οικογένεια Μπιθαρά- είναι από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες του κλάδου που -εκτός από εξαγωγές- διαθέτει συγκροτημένη παρουσία στο εσωτερικό. Απασχολεί σήμερα 600 εργαζόμενους, διατηρεί τον σχεδιασμό των συλλογών 100% στην Ελλάδα και παράγει σε τρίτους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Μπιθαρά, αντιπρόεδρο του ομίλου, ο δανεισμός  αφορά κυρίως συμβάσεις leasing επί εμπορικών ακινήτων, ομολογιακό δάνειο και ένα μικρό ποσοστό βραχυπρόθεσμου δανεισμού κυρίως για κεφάλαια κίνησης, ο οποίος αθροιστικά το 9μηνο του 2017 διαμορφώθηκε περίπου στα 34 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις σε ενοποιημένη βάση (λιανικές και χονδρικές πωλήσεις αλλά και τα έσοδα από τις πωλήσεις εξωτερικού) ανήλθαν σε 50,8 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2017 θα κινηθούν αυξητικά σε σχέση με το 2016.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2016, η εταιρία πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 11,3%, οι οποίες ανήλθαν σε 63,3 εκατ. ευρώ. Επίσης, η προ φόρων κερδοφορία της εταιρείας διαμορφώθηκε το 2016 στα 7,4 εκατ. ευρώ και το EBITDA στα 11,3 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος διατηρεί δε την πρωτιά ανάμεσα στις ελληνικές εταιρίες ένδυσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ για το 2016, εμφανίζοντας διαρκή ανάπτυξη μεγεθών παρά την κρίση που έχει συμπιέσει την αξία της συνολικής αγοράς αλλά και τον έντονο ανταγωνισμό από τους πολυεθνικούς κολοσσούς ένδυσης.

Η επανεπένδυση των κερδών αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Μπιθαρά, μέρος της συνταγής που κατέστησε τον όμιλο ανθεκτικό αλλά και αναπτυσσόμενο. «Δεν υπάρχει σαφής καταγραφή μεριδίων σε μια κατακερματισμένη αγορά, αλλά εκ του αποτελέσματος, σίγουρα ενισχύουμε τη θέση μας στην Ελλάδα».

Η οργανική ανάπτυξη είναι ο μόνος δρόμος, σύμφωνα με τον κ. Μπιθαρά, καθώς εκτιμά ότι δεν υπάρχει νόημα για εξαγορές στην παρούσα συγκυρία. Η εταιρία ωστόσο, σε ανύποπτο χρόνο, πολύ πριν η κρίση ξεσπάσει, είχε προχωρήσει στην εξαγορά της αλυσίδας ένδυσης Lynne, η οποία αποτελεί και σήμερα τον δεύτερο βραχίονα του ομίλου στη λιανική.

Παρ' όλα αυτά, ο κ. Μπιθαράς «βλέπει» ακόμη περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα και επιδίδεται σε ενεργή διαχείριση του δικτύου καταστημάτων του ομίλου. Παράλληλα, αναπτύσσει και το online κανάλι, το οποίο κατά τον ίδιο αυξάνει διαρκώς τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας ενδεχομένως και τη μετεξέλιξη της λιανικής και στην Ελλάδα.

Όμως, το μεγάλο στοίχημα ανάπτυξης μέλλει να κερδηθεί στο εξωτερικό, σύμφωνα με τον κ. Μπιθαρά. «Θα ήθελα να δω τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων πωλήσεων στον ισολογισμό μας», αναφέρει εκτιμώντας ότι ο στόχος αυτό είναι ικανός να επιτευχθεί την προσεχή τριετία. Ήδη η εταιρία έχει θυγατρική εταιρική δομή στη Ρουμανία, διαχειρίζεται ένα διεθνές δίκτυο εταιρικών καταστημάτων, διατηρεί συνεργασίες franchise αλλά και απευθείας πωλήσεις σε τοπικούς συνεργάτες. Σπάζοντας δε το στερεότυπο, οι εξαγωγές του ομίλου φθάνουν και στη Δυτική Ευρώπη (Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία), στις νευραλγικές ευρωπαϊκές αγορές δηλαδή, όσον αφορά τα προϊόντα μόδας.

Σήμερα, τα καταστήματα του ομίλου B&F είναι 142 στο σύνολό τους, εκ των οποίων 98 στην Ελλάδα (56 εταιρικά και 42 franchise) και 44 στο εξωτερικό (21 εταιρικά και 23 franchise). (Σε Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία, Αρμενία, Αλβανία, Κόσοβο, Ισπανία, Ανδόρα, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ισραήλ, Λίβανο, Ρωσία, Αίγυπτο και Ιαπωνία).

Επίσης, διαθέτει παρουσία μέσω χονδρικής με 600 σημεία πώλησης (multi brand καταστήματα), καθώς σε σημαντικά εμπορικά κέντρα όπως το La Rinascente στο Μιλάνο, τα Coin Department Stores στην Ιταλία και το Yeans Halle στη Γερμανία.

Πέννυ Κούτρα p.koutra@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus