Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε νέες αγορές εισέρχεται η METRO

Στόχος η απόσπαση μεριδίου στην αγορά «HoReCa», τομέα με τζίρο 100 εκατ. ευρώ. Ποια τα επόμενα σχέδια της ΜΕΤΡΟ. Ανοικτό το ενδεχόμενο εξαγορών μικρότερων αλυσίδων αφήνει ο διευθύνων σύμβουλος Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Σε νέες αγορές εισέρχεται η METRO

Στη διεκδίκηση μεριδίου από την αγορά ειδών μαζικής εστίασης, HoReCa και ειδών σπιτιού, εισέρχεται η METRO AEBΕ. Από τη συγκεκριμένη αγορά ο τζίρος της οποίας υπολογίζεται στα περίπου 100 εκατ. ευρώ, ο όμιλος, τόσο σε επίπεδα χονδρικής όσο και λιανικής πώλησης, αναζητεί μεσοπρόθεσμα, δηλαδή έως το 2020 έσοδα της τάξης περί των 20 εκατ. ευρώ.

Η επιλογή αυτή, προφανώς και σχετίζεται με την σημερινή εικόνα στο λιανεμπόριο, η οποία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Αριστοτέλη Παντελιάδη, θα παραμείνει ρευστή για τα τουλάχιστον δύο επόμενα χρόνια.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, στόχος του ομίλου, είναι η μεταφορά τζίρου από μικροκαταστήματα οικιακών ειδών στο σούπερ μάρκετ και ομοίως από τα καταστήματα ειδών μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca. εκ των οποίων τα περισσότερα, λόγω της κρίσης, αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Σημείωσε δε ότι η συνεχόμενη αύξηση του τουρισμού, δίνει προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο, κάτι που προσμέτρησε θετικά στην απόφαση του ομίλου.

Η εκκίνηση της ΜΕΤΡΟ στο νέο τομέα, έγινε από το κατάστημα Cash & Carry στην Πέτρου Ράλλη. Ειδικότερα, η MILESTONE, εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της METRO, δημιούργησε έναν ξεχωριστό και εξειδικευμένο χώρο στον 1ο όροφο του καταστήματος στην Πέτρου Ράλλη, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο ειδικά διαμορφωμένο χώρο για είδη μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca.

Στόχος ομίλου είναι να λειτουργήσει πιλοτικά μέσα στο Φεβρουάριο του 2018, διαδρόμους με τα είδη της MILESTONE σε καταστήματα όχι μόνο χονδρικής, αλλά και λιανικής πώλησης. Ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει τη δημιουργία διαδρόμων σε τρία καταστήματα METRO Cash & Carry (στον Άλιμο, στην Ελευσίνα και στα Γλυκά Νερά) και σε τέσσερα My market (στο Ολυμπιακό Χωριό, στην Κηφισιά, στο Χαλάνδρι και στη Βάρη). Πρόθεση της εταιρείας είναι οι διάδρομοι με τα είδη σπιτιού και Ho.Re.Ca. να επεκταθούν σε όλο το δίκτυο των 223 My market και 49 METRO Cash & Carry αντίστοιχα, μέσα στο 2018.

Αναφερόμενος στις οικονομικές εξελίξεις, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι μπορεί η οικονομία να βρίσκεται σε ανάκαμψη, ωστόσο αυτή δεν μεταφέρεται στο λιανεμπόριο. Τόνισε δε, ότι πολλές αλυσίδες θα καταγράψουν μείωση στον κύκλο εργασιών τους, τόσο λόγω περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος, όσο και της ενεργοποίησης «νεκρών» καταστημάτων (σ.σ. πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος).

Αυτή τη στιγμή, σημείωσε ο κ. Παντελιάδης έχουμε περισσότερα καταστήματα (ως κλάδος) από ότι μια δεκαετία πριν, σε μια αγορά που έχει υποχωρήσει κατά περίπου 25%.

Αναφορικά με το πλάνο της METRO, ανέφερε ότι για το τρέχον έτος προγραμματίζονται επενδύσεις της τάξεως των 45 έως 50 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν ανακαινίσεις καταστημάτων, την έναρξη κατασκευής του κέντρου διανομής στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) και την επέκταση του δικτύου με τουλάχιστον 10 νέα καταστήματα λιανικής και Cash & Carry.

Πέραν όμως της οργανικής ανάπτυξης του ομίλου, ο κ. Παντελιάδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για τη διεύρυνσή του και μέσω κάποιας εξαγοράς. Συγκεκριμένα, ερωτηθείς αν στους σχεδιασμούς του ομίλου περιλαμβάνεται και μια πιθανή εξαγορά μικρότερης αλυσίδας, ο κ. Παντελιαδης σημείωσε: «είμαστε επιφυλακτικοί και δύσκολοι στις εξαγορές και προτιμάμε την οργανική ανάπτυξη. Πάντως, σας θυμίζω ότι έτσι λέγαμε και πριν την εξαγορά της Βερόπουλος. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις και υπάρξει μια ευκαιρία, δεν το αποκλείουμε».

Σχετικά με την MILESTONE είναι μία εταιρεία που δημιουργήθηκε πρόσφατα και εξειδικεύεται στην εμπορία οικιακών ειδών και ειδών μαζικής εστίασης. Απασχολεί ήδη 12 στελέχη της αγοράς με εμπειρία. Διαθέτει δικές της αποθήκες και έχει στην αποκλειστική της ευθύνη την ανάπτυξη του κλάδου των οικιακών ειδών στα My Market και των ειδών μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca στα METRO Cash and Carry.

Η MILESTONE έχει ήδη αναπτύξει δικά της προϊόντα, με δικά της εμπορικά σήματα που θα διακινούνται αποκλειστικά από τα δίκτυα του ομίλου. Τα είδη που διαχειρίζεται είναι κυρίως δικής της εισαγωγής και σχεδίασης ενώ έχει ξεκινήσει και συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς. Επίσης, διαθέτει εξειδικευμένους συμβούλους πωλήσεων για το χώρο της μαζικής εστίασης που θα υποστηρίζουν μεγάλα και εξειδικευμένα έργα στην Ho.Re.Ca αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v